اعتبار 50 میلیاردی ناوگان اتوبوسرانی اراک/ تعداد اتوبوس های اراک تا پایان سال به 170 دستگاه می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله مرادی معاون امور زیربنایی و حمل و نقل عمومی شهرداری اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی گفت: علیرغم اینکه سال گذشته 30 دستگاه اتوبوس برای شهر اراک خریداری شده بود، اکنون تنها 80 دستگاه اتوبوس در اختیار شهرداری است چرا که اتوبوس های خریداری شده در مرحله شماره گذاری و شماره گذاری هستند.

وی افزود: شهرداری به دلایل مختلف قصد ندارد ناوگان تازه خریداری شده را به بخش خصوصی واگذار کند و مدیریت آن بر عهده شهرداری خواهد بود. در این مدت موفق شدیم برای جذب رانندگان از شورای اسلامی شهر اراک مجوز بگیریم و با عقد قرارداد با یک شرکت فراخوانی برای استخدام رانندگان تهیه کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل ونقل عمومی شهرداری اراک گفت: قرار است هر چه سریعتر خرید 30 اتوبوس به سامانه پارک حمل و نقل عمومی اضافه شود تا مردم در سال جدید تردد راحت و باکیفیتی در سطح شهر داشته باشند. همچنین 10 دستگاه اتوبوس شهری جهت بازسازی به تهران اعزام شد.

وی افزود: وزارت کشور برای ارتقای ناوگان شهری سهمیه ای تعیین کرده بود که بر اساس آن 80 درصد هزینه خرید 50 دستگاه اتوبوس را دولت پرداخت می کند و از معدود شهرهایی بودیم که توانستیم 20 درصد باقی مانده را تامین کنیم. با ودیعه 54 میلیارد تومانی قصد داریم تا پایان سال 50 دستگاه اتوبوس را به تدریج وارد سیستم حمل و نقل عمومی کنیم.

معاون امور زیربنایی و حمل و نقل شهری شهرداری اراک گفت: در بودجه سال جدید 50 میلیارد تن وام برای اضافه شدن هر ماه یک اتوبوس به پارک عمومی شهر پیش بینی شده است.

وی افزود: تعداد اتوبوس های شهری تا پایان سال از 80 دستگاه به حدود 170 دستگاه می رسد و نیاز حمل و نقل عمومی شهر را تامین می کند و زمان سفر را کاهش می دهد.

مرادی گفت: تلاش می کنیم در نیمه اول سال و قبل از بازگشایی مدارس در مهرماه این اقدام را اجرا کنیم تا در این زمینه با قاچاق دانش آموزی و افزایش استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در دوم ماه مشکلی نداشته باشیم. نصف.”

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید