نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی اراک به 100 اتوبوس / قطار شهری به بررسی بافت شهر و توزیع اعتبار ملی نیاز دارد.

ساعت: 14:29
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۰۹/۲۷
کد خبر: 1793045

میرنظامی گفت: شورا به شهرداری اراک اجازه داد تا 60 میلیارد تن تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دریافت کند، اما این وام تنها مربوط به خرید حدود 12 اتوبوس است در حالی که باید 100 اتوبوس جدید در اراک خریداری کنیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید وحید میرنظامی رئیس شورای اسلامی شهر اراک در گفتگو با دیار آفتاب؛ وی در خصوص وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی در اراک گفت: در زمینه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی شهرداری به تنهایی نمی تواند کاری انجام دهد و انتظار داریم اعتبارات ملی در این زمینه کمک کند. در حال حاضر اتوبوس های ما مستهلک شده اند و تعداد اتوبوس هایی که داریم. اراک را پوشش می دهد در حالی که همه آنها استانداردهای لازم را ندارند و نیاز به تعمیر و بهسازی دارند.

وی افزود: با وجود اینکه منابع شهرداری محدود است اما کار در حال انجام است و شورا به شهرداری اجازه داده تا 60 میلیارد تن تسهیلات بانکی برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی دریافت کند اما این وام تنها خرید حدود 12 مورد را پوشش می دهد. اتوبوس در حالی که باید 100 دستگاه اتوبوس نو در اراک بخریم.

میرنظامی افزود: یکی از نگرانی ها این است که در صورت باز بودن کامل مدارس و رفع محدودیت های کرونری، چگونه می توانیم پاسخگوی خدمات عمومی در شهر باشیم، بنابراین انتظار داریم اعتبارات مردمی در این زمینه به اراک کمک کنند.

رئیس شورای اسلامی کلانشهر اراک تاکید کرد: در زمینه نوسازی پارک حمل و نقل عمومی دولت باید توجه ویژه ای به اراک داشته باشد چرا که این شهر آلوده ترین شهر ایران در یک ماه اخیر است، بنابراین آلودگی هوا مشکل اراک باید به فوریت بررسی شود.

وی با بیان اینکه موضوع قطار شهری در حیطه مصوبات منطقه است و در اختیار شهرداری نیست، ادامه داد: شهر شهرداری نیز در این امر دخیل است اما دستگاه هایی مانند دفتر فنی استانداری، راه و شهرسازی را شامل می شود.

میرنظامی ادامه داد: کمیسیون های تخصصی در وزارت کشور تصمیم می گیرند که کدام شهرها از مترو استفاده کنند، بنابراین باید بررسی شود که اراک به دلیل بافت تک هسته ای و تمام مسیرها به میدان شهدا یا با توجه به بازار تاریخی اراک در مرکز ختم می شود. اگر بتوانیم مترو بسازیم و در صورت امکان با چه اعتباری، چون این وام ها باید ملی باشد.

رئیس شورای شهرداری اراک با تاکید بر مشکلات مالی شهرداری گفت: شهرداری اراک در تجهیز ناوگان اتوبوسرانی مشکل دارد. اگر منابع داشتیم به شهرداری اجازه می دادیم 60 میلیارد تن وام بگیرد و اتوبوس بخرد؟ مشکل ما منابع است نه برنامه ها.»

میرنظامی گفت: برخی معتقدند شورای شهر توان برنامه ریزی مترو و تراموا و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی را ندارد در حالی که مشکل ما الان منابع مالی است.

وی افزود: 1288 میلیارد تن فولاد کل بودجه شهرداری اراک است که 60 درصد آن برای حقوق در نظر گرفته شده است. حدود 650 میلیارد تومان، از طرفی سه پروژه میدان مقاومت، میدان امام حسین و میدان امام 300 میلیارد تومان است که نیاز به اعتبار دارند، هرچند ظرف یک سال اعتبارشان تمام نمی شود، اما زمانی که زمان این پروژه ها فرا می رسد. مبلغ قرارداد با کارفرما افزایش می یابد.

رئیس شورای شهرداری اراک گفت: شهرداری منابع مالی زیادی دارد اما هزینه های کردی زیاد است و همین امر باعث می شود در برخی مناطق خدماتی صورت نگیرد. ما علاقه مندیم در جمع مردم باشیم و مشکلات را بشنویم، اما از طرف دیگر وقتی می رویم و اگر کاری از دستمان بر نمی آید، انباشته شدن مطالبات به وجود می آید، البته هنوز قول نداده ایم و تمرکزمان روی این است. آزار و اذیت

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید