برای ایمن سازی ناوگان حمل و نقل عمومی 952 میلیارد تومان اعتبار نیاز است


ساعت: 16:54
تاریخ انتشار: 1301/07/06
کد خبر: 1900004

یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره پیشنهاد اختصاص 952 میلیارد تومان برای حمل و نقل درون شهری گفت: در حال حاضر 700 واگن نیاز به تعمیر اساسی دارند و هزینه تعمیرات اساسی هر واگن بین 3 تا 4 میلیارد تومان و علاوه بر آن 700 واگن برآورد شده است. اتوبوس های فرسوده ما را نیز می توان در صورت تعمیرات اساسی روی خطوط قرار داد و هزینه تعمیر هر اتوبوس 300 تا 400 میلیون تومان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سید جعفر تشری هاشمی با اعلام اینکه ناوگان حمل و نقل شهری در طول مدت گذشته با بی تفاوتی مدیریت شهری و کاهش واگن های مترو و اتوبوس های موجود مواجه شده است، اظهار داشت: ضعف در نگهداری باعث کاهش کمی و کیفی شده است. ناوگان . سقوط کند و این عوامل همراه با شیوع ویروس کرونا دست به دست هم دهند، به طوری که در دو سال و نیم اخیر تعداد سفرهای روزانه با وسایل حمل و نقل عمومی و سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در داخل شهری افزایش یافته است. سفرها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

با تاکید بر اینکه در حال حاضر تعداد اتوبوس های فعال در تهران به کمتر از 2000 دستگاه و تعداد سفرهای روزانه از طریق ناوگان اتوبوسرانی به کمتر از 800000 دستگاه کاهش یافته است و برخی از آنها نیز نیازمند تعمیر اساسی هستند.

وی خاطرنشان کرد: لزوم ایمن سازی ناوگان حمل و نقل شهری باید در قالب برنامه های میان مدت پیگیری شود، اما برای عبور از وضعیت اضطراری حمل و نقل شهری که عموما در نیمه دوم سال تشدید می شود، مشکلات و مشکلات آن برطرف شد. می توان با تزریق مبلغی بسیار کمتر از هزار میلیارد تومان احیا ناوگان حمل و نقل عمومی را افزایش داد، گفت: این میزان در مقیاس کل بودجه ها برای اجرای ماموریت های کلیدی دولت شهری رقم قابل توجهی نیست و شامل تنها حدود دو درصد از بودجه شهرداری تهران در سال 1393 امکان پذیر است، اما با آن می توان تا پایان سال جاری کیفیت و کمیت خدمات به شهروندان در پارک حمل و نقل عمومی را به میزان قابل توجهی ارتقا داد.

یکی از اعضای شورای شهر تهران درباره پیشنهاد اختصاص 952 میلیارد تومان برای حمل و نقل درون شهری توضیح داد: در حال حاضر 700 واگن نیاز به تعمیر اساسی دارند و هزینه تعمیرات اساسی هر واگن بین 3 تا 4 میلیارد تومان برآورد شده و علاوه بر آن 700 دستگاه فرسوده نیز در نظر گرفته شده است. اتوبوس های out را نیز می توان در صورت تعمیرات اساسی روی خطوط قرار داد و هزینه تعمیرات اساسی هر اتوبوس 300 تا 400 میلیون تومان است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر محدودیت ظرفیت روزانه برای تعمیرات اساسی مترو و اتوبوس، گفت: برای تعمیرات اساسی 170 خودرو 680 میلیارد تومان و برای تعمیرات اساسی 680 اتوبوس. ، 272 میلیارد تومان و در مجموع 952 میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید