پیش بینی بودجه 10 هزار میلیارد تومانی برای ایمن سازی ناوگان حمل و نقل عمومی


ساعت: 10:30
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۹
کد خبر: 1918976

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به توسعه پارک حمل و نقل عمومی تهران گفت: برای ساماندهی حمل و نقل عمومی شهرداری باید خرید واگن و اتوبوس را ادامه دهد و برای تامین این امر حدود 10 هزار میلیارد تومان در بودجه تخصیص داده می شود. ناوگان در بودجه سال آینده.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران در حاشیه یکصد و شانزدهمین جلسه شورای شهر تهران و در جمع خبرنگاران با اشاره به حل معضل آلودگی هوای تهران گفت: جلسه ای در گذشته برگزار شد. شب با حضور وزیر کشور و کلیه معاونان وزارتخانه های مرتبط با قانون هوای پاک.

وی ادامه داد: در جلسه دیشب پیشنهاد دادیم که برنامه ریزی ها در قالب برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت مانند خرید واگن و فاینانس انجام شود و در این جلسه خرید اتوبوس برنامه ریزی شد.

چمران در پاسخ به این سوال خبرنگار مهر که آیا شهردار تهران دستور رفع آلودگی هوا را از رئیس جمهور دریافت کرده است، گفت: شهردار تهران این دستور را دریافت نکرد و اگر موضوعی مطرح شد شفاهی و داخلی بوده است. وزیر کشور پیگیر این موضوع است.»

چمران با اشاره به توسعه پارک حمل و نقل عمومی تهران گفت: برای ساماندهی حمل و نقل عمومی شهرداری باید خرید واگن و اتوبوس را ادامه دهد و در سال آینده حدود 10 هزار میلیارد تومان در بودجه این پارک پیش بینی می شود. بودجه.”

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین مقرر شد طرح ترافیک به فروش نرسد و پیشنهاد نصف شدن قیمت بلیت اتوبوس نیز مطرح شد تا در این زمینه مردم از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنند، البته اصلی ترین. مشکل قیمت نیست بلکه کمبود اتوبوس است.

چمران تصریح کرد: شورای دولت و شهردار تهران بر مشکلات حمل و نقل عمومی نظارت دارند اما مشکل اصلی انباشت اقدامات سال های گذشته است.

چمران در خصوص نمودار تعداد اتوبوس ها گفت: از سال 1395 تعداد ناوگان از 6000 دستگاه به 1800 دستگاه کاهش یافته است، از وسایل شخصی استفاده نکنید.

چمران با بیان اینکه باید سهم دولت در حمل و نقل عمومی افزایش یابد تا قیمت بلیت اتوبوس کاهش یابد، گفت: در برخی موارد دولت ها این سهم را کمتر پرداخته اند یا پرداخت نکرده اند و بحث شد که سهم دولت بزرگ شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه 115 واگن ملی علاوه بر 630 واگن ارائه می شود، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهشی وزارت دفاع و نهادهای دانشگاهی در این زمینه مشارکت دارند که باید در نیمه آینده اقدامات لازم انجام شود. از سال.

دیدگاهتان را بنویسید