اقدامات شهرداری برای نوسازی ناوگان اتوبوسرانی اهواز/کمک دولت سیزدهم به ناوگان حمل و نقل عمومی


ساعت: 17:38
تاریخ انتشار: 09/05/1401
کد خبر: 1913836

عادل شیگری گفت: دولت فعلی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام داده است، شهرداری ها حدود 20 درصد بلیت اتوبوس را پرداخت می کنند و مابقی آن را دولت پرداخت می کند. این قانون بعد از چند سال اجرایی شد و کمک خوبی برای شهرداری هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عادل شیگری یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز در گفت و گو با خبرنگار رهیاب با اشاره به آغاز پروژه BRT در اهواز گفت: امکان ایجاد خط BRT در وسط مانند تهران وجود ندارد زیرا با توجه به هزینه های بالا و خط بی آر تی رها شده است، ما از اتوبوس های فعلی برای این کار استفاده خواهیم کرد.

وی افزود: طراحی BRT اکنون برای بلوار آیت الله بهبهانی و گلستان آغاز شده که ترافیک سنگینی ندارد و اتوبوس ها در چهارراه و چراغ قرمز وارد چهارراه خود می شوند بنابراین سرعت آنها افزایش می یابد.

شیگاگری با اشاره به برنامه ریزی 200 دستگاه اتوبوس برای شهر اهواز گفت: تاکنون 129 دستگاه اتوبوس خریداری شده که از این تعداد 8 دستگاه تحویل و 29 دستگاه نیز در فاز بعدی تحویل داده می شود. شهر اهواز به حدود هزار دستگاه اتوبوس نیاز دارد اما با خرید اتوبوس های جدید تعداد اتوبوس های شهر اهواز حدود 300 دستگاه خواهد شد.

وی گفت: دولت فعلی در حوزه ناوگان حمل و نقل عمومی اقدامات خوبی انجام داده است، شهرداری ها حدود 20 درصد کرایه اتوبوس را پرداخت می کنند و مابقی را دولت پرداخت می کند. این قانون بعد از چند سال اجرایی شد و کمک خوبی برای شهرداری هاست.

یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اهواز با اشاره به حرکت برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: چند دستگاه خودرو سورن به ناوگان تاکسیرانی کشور اختصاص یافت که درخواست کردیم تعدادی از آنها به اهواز اختصاص یابد. علاوه بر این، تسهیلات نوسازی ناوگان کم بهره در اختیار رانندگان قرار می گیرد.

وی افزود: ناوگان تاکسیرانی اهواز حدود 2 هزار تاکسی دارد که بیش از 90 درصد آنها بالای 10 سال عمر و فرسوده هستند. همچنین حدود 50 دستگاه مینی بوس برای حمل و نقل شهروندان خریداری شد.

شیگری با اشاره به لزوم نظارت بر شرکت های مسافربری شخصی گفت: به دلیل کمبود تاکسی قطعا تاکسی ها قادر به تحمل کل بار مسافر در اهواز نیستند به همین دلیل خودروهای شخصی در برخی خطوط تاکسیرانی قرار گرفته اند.

وی گفت: یکی از نگرانی ها قیمت گذاری تاکسی ها بود که هم اکنون در تاکسیرانی ها لیست قیمت دارند. تدابیری برای بحث رفاه رانندگان تاکسی در حال انجام است که نفت تعرفه دولت اولین اقدام برای آن بود و اکنون سامانه هایی برای بحث لاستیک و بیمه رانندگان دنبال می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید