نوسازی ناوگان یک اولویت کلیدی برای بخش حمل و نقل است

وی با اشاره به اینکه سهم تولید ناخالص داخلی کشور در تولید ناخالص داخلی خوب نیست ، بر لزوم حمایت از بخش خصوصی و ارائه ایده ها و نظرات برای حل مشکلات موجود تاکید کرد و گفت: “اگرچه منابع مالی کشور محدود است و شرایط تحریم وجود دارد”. اما برخی از مشکلات حمل و نقل کشور با اجماع قابل حل است.

این کشور نیاز به نوسازی ناوگان خود دارد

وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه کشور نیاز به نوسازی در حوزه ناوگان خودرو دارد ، افزود: نوسازی ناوگان خودرو هم در سرعت و هم در مصرف سوخت صرفه جویی می کند و همه اینها به نفع اقتصاد کشور است.

وی همچنین وضعیت ناوگان هوایی را نامطلوب توصیف کرد و ضمن ارزیابی خطوط هوایی و خطوط هوایی که 70 هزار مسافر را در دهه 1940 به مدت شش روز جابجا کردند ، بر لزوم تجدید ناوگان هوایی نیز تأکید کرد.

گاسمی یادآور شد: ما شاهد هستیم و شاهد هستیم که در صورت لزوم همه اصناف و همه گروه ها برای حل مشکلات کشور به محل می آیند.

وی بر برگزاری جلسات تخصصی برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل کشور تاکید کرد و گفت: در جلسات تخصصی قطعا از نظرات بخش خصوصی استفاده می شود. وظیفه وزارت راه در تدوین و تدوین آیین نامه ها ، دستورالعمل ها و مصوبات در هیئت وزیران و حتی تدوین لوایح برای حل مشکلات صنعت حمل و نقل کشور با همکاری مجلس چیست که در این زمینه انتظار داریم سازمان ها از حمایت های لازم برخوردار شوند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: نقشه راه در حوزه حمل و نقل با کمک اصناف تهیه و آماده می شود که باید تا پایان امسال و قبل از بسته شدن بودجه انجام شود.

گاسمی با تأکید بر اینکه وزارت راه و شهرسازی در تلاش است وضعیت حمل و نقل را بهبود بخشد ، حمایت بخش خصوصی مورد نیاز برای تسریع در حل مشکلات حمل و نقل را در نظر می گیرد و می گوید: “اگر تمدید از طریق واردات صورت گیرد ، این کار انجام خواهد شد “برای افزایش داخلی سازی پس از آن. پیشنهادات بخش خصوصی نیز باید ارائه شود تا دولت ، همراه با بخش خصوصی ، بتواند حمل و نقل کشور را نوسازی و سازماندهی کند.”

وی از نمایندگان سازمان ها و انجمن های حمل و نقل خواست انتقادات خود را از این بخش به منظور بهبود وضعیت کنونی مطرح کنند و تاکید کرد که انتظار می رود این جلسات منجر به تدوین دستورالعمل هایی شود که باید با معاون وزیر حمل و نقل انجام شود.

بزرگراه مشهد شمالی ساخته می شود

وزیر راه و شهرسازی بر تقویت حمل و نقل بین المللی و رفع موانع موجود تاکید کرد و گفت: در اجرای برخی پروژه های وزارت راه و شهرسازی ، وزارت راه آمادگی مستقل بودن از برخی منابع دولتی را دارد. در برخی از آنها وزارتخانه عملیاتی و اجرایی است. به عنوان مثال ، اجرای بزرگراه شمال-مشهد یکی از پروژه هایی است که در صورت پیشنهاد دولت در آن مشارکت می شود.

وی همچنین بر ضرورت ایجاد مشوق و ضمانت برای سرمایه گذاران با همکاری پروژه های وزارت راه و شهرسازی تأکید کرد.

به گفته وی ، وزارت راه و شهرسازی با ایجاد مشوق ها سعی می کند شرایطی را برای سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در پروژه های حمل و نقل ایجاد کند.

گاسمی اعلام کرد که در حال مذاکره با بخش خصوصی برای اجرای چندین پروژه مشترک در زمینه های مربوط به وزارت راه و شهرسازی است.

خط راه آهن شیراز-بوشهر ؛ 12 سال ، 10 پیشرفت

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرای راه آهن بوشهر-شیراز با اشاره به اینکه این پروژه بیش از 12 سال است که راه اندازی شده و کمتر از 10 درصد پیشرفت داشته است ، گفت: تغییرات در روش اجرای پروژه در حال تسریع است تا نقش بازی کن.

وی افزود: بخش خصوصی باید ایده ها و نظرات خود را درباره اجرای قراردادها و مذاکرات با سایر کشورها برای بهبود وضعیت حمل و نقل کشور ارائه دهد.

در بخشی از این نشست ، نمایندگان سازمان ها و انجمن ها نیز دیدگاه های خود را ارائه کردند. خواسته های اصلی بخش حمل و نقل ، دخالت کمتر دولت در برخی فعالیتها و عدم مالکیت دولتی بود. این انجمن ها همچنین خواستار حمایت دولتی از انجمن های حمل و نقل برای مقابله با مشکلات و بحران های موجود شدند.

دیدگاهتان را بنویسید