تاکسی قم یکی از فرسوده ترین ناوگان کشور است/ هزینه پست نوسازی ناوگان تاکسیرانی


ساعت: 09:11
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812068

افزایش قیمت خودروها روند ارتقای تاکسی های فرسوده کوم را کند کرده و رانندگان قادر به پرداخت کمک به تجهیزات توزیع شده نیستند، بنابراین باید هر چه سریعتر تصمیمات بهتری برای نوسازی این ناوگان اتخاذ شود.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از پدرخوانده فردا کوم یکی از کلان شهرهایی است که با مشکل حمل و نقل عمومی و تاکسی های فرسوده مواجه است. این شهر به عنوان دومین شهر مذهبی کشور شناخته می شود و باید در طول سال پذیرای زائران و گردشگران از سراسر کشور و کشورهای خارجی باشد.
وجود خودروها و تاکسی های فرسوده در کوم نه تنها از نظر گردشگری به منظر شهری آسیب می زند، بلکه وجود این ناوگان و خودروهای فرسوده نقش مهمی در آلودگی هوای شهر کوم دارد. اگرچه از سال 89 با طرح اسقاط خودروها و بازپرداخت تسهیلات و وام های کم بهره، بار مشکلات رانندگان در نوسازی خودرو برداشته شد، اما بعدها به دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی، رانندگان قمی با مشکل مواجه شدند. کلی مشکل.

a99154ac a846 4985 a872 87e92391a567 خبر خاکستری

فعالیت بیش از 5700 تاکسی در کوم
در این خصوص آبان ماه سال گذشته عباس ذاکرجان در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت فعلی پارک حمل و نقل عمومی، توضیح داد: در حال حاضر سه نوع دوربرگردان، خط و بی سیم زیر نظر تاکسیرانی در سطح شهر وجود دارد. شهر .
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم گفت: هم اکنون در شهر کوم 5713 دستگاه تاکسی با سه نام دوربرگردان، تاکسی خطی و تاکسی بی سیم فعال است.
وی تعداد تاکسی های تردد را دو هزار و 867 دستگاه اعلام کرد و گفت: 51 درصد از ناوگان تاکسیرانی به تاکسی های گردشی اختصاص دارد و 223 مینی بوس در خطوط ویژه تردد می کنند.
ذاکرجان ۲ هزار و ۹۷ خط تاکسی را که توسط شرکت‌های حمل‌ونقل اداره می‌شود، ۳۶ درصد از ناوگان تاکسیرانی را تشکیل می‌دهد و ادامه داد: ۷۴۹ تاکسی بی‌سیم به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند که در مجموع ۵ هزار و ۷۱۳ تاکسی در ناوگان تاکسیرانی وجود دارد. حضور فعال داشته باشید.

3000 تاکسی فرسوده / وضعیت پارک تاکسی در کوم فاجعه بار است
از سوی دیگر مسعود طبیبی در جمع خبرنگاران با اشاره به حوزه های جدید خدمات رسانی گفت: ورود به حوزه های جدید خدمات رسانی مانند تاکسی های تجاری، تاکسی های زیارتی و تاکسی های بیماران غیر اورژانسی از نیازهای مهم تاکسیرانی است. تامین درآمد مورد انتظار
وی تاکید کرد: با مشکلات مالی و معضلاتی که در سال های اخیر برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کوم ایجاد شده است، تاکنون 3000 دستگاه تاکسی فرسوده شده و وضعیت فاجعه باری بر این ناوگان حاکم است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری کوم با بیان اینکه تاکسی قم یکی از فرسوده ترین ناوگان های کشور است، ادامه داد: پوشیدن ناوگان تاکسی قم با افزایش روزهای آلاینده در سال همراه بوده و حجم خدمات را نیز کاهش می دهد.
طبیبی به کاهش درآمد رانندگان تاکسی با ورود شرکت های مسافربری آنلاین اشاره کرد و گفت: طی رایزنی های انجام شده با این شرکت ها تلاش می شود تاکسی قم در اولویت شرکت های مسافربری آنلاین قرار گیرد.
وی افزود: تاکسی های شهر کوم با وجود تکلیف قانونی همچنان جایگاه ویژه ای در بین سرویس های مدارس ندارند و مقررات مربوط به سرویس مدارس در کوم اعمال نمی شود.

2ef7de76 2acc 423b b0eb 01b38f9e7b36 خبر خاکستری

جوانسازی پارک تاکسی کوم با تزریق 20 میلیارد تومان
این در حالی است که سید مرتضی سقائیان نژاد شهردار کوم در بهمن ماه امسال در جمع خبرنگاران با اشاره به جوان سازی ناوگان تاکسیرانی کوم گفت: با تزریق 20 میلیارد تومان به سازمان تاکسیرانی کوم و انعقاد تفاهم نامه با یکی از عوامل عملیاتی. بانک ها، به زودی بخشی از پارک تاکسی در شهر کوم در حال بازسازی است.
وی با اشاره به افزایش 300 درصدی قیمت هر تاکسی شهری طی چند سال گذشته گفت: “
همانطور که گفته شد ناوگان تاکسیرانی یکی از مهم ترین پارک های حمل و نقل شهری است و به گفته مسئولان استانی سهم ناوگان تاکسیرانی در شبکه حمل و نقل عمومی سهم قابل توجهی است که طبق آمار 14 درصد و برای اتوبوس حدود 8 درصد است. .
این معنا در کوم به چند دلیل اهمیت بیشتری دارد. یکی از این دلایل را می توان در بحث زیارت و سیاحت در روستاها برجسته کرد که مسافران بیشتری با ناوگان تاکسیرانی جدید از آن استفاده خواهند کرد.
همچنین با شیوع تاج امروز، مسافران بیشتری تمایل دارند از این ناوگان برای حمل و نقل استفاده کنند و البته با نوسازی تاکسی ها، آلودگی هوا کاهش می یابد.
چندی پیش دهناد رئیس کمیسیون ساخت و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم از افزایش تعرفه ناوگان حمل و نقل عمومی استان خبر داد.

243704e2 c6f5 4acd 8d55 3d6748e5f31f خبر خاکستری

طرح نوسازی تاکسی های فرسوده کوم آغاز شد
علی نیک رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کوم در جمع خبرنگاران درباره اهمیت نوسازی ناوگان تاکسیرانی گفت: متاسفانه در حال حاضر 60 درصد ناوگان تاکسیرانی کوم فرسوده است و این در حالی است که ناوگان تاکسیرانی کوم مسافرکشی می کند. «و سفر در شهر 14 درصد سهم دارد.
وی به نگرانی های شهرداری در خصوص نوسازی ناوگان تاکسیرانی اشاره کرد و افزود: شهرداری کوم پس از توقف نوسازی ناوگان تاکسیرانی پس از کاهش تسهیلات دولتی و افزایش قیمت خودرو، دنبال راهکارهایی برای نوسازی بود و از طریق منابع داخلی و کمک های بلاعوض اقدام به تلاش برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی کرد. امکانات کمتری می تواند در این زمینه گام های موثری بردارد.
رئیس سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری کوم از برنامه های این سازمان برای نوسازی تاکسی های فرسوده مدل 1380 به قبل خبر داد و تصریح کرد: به صورت پایلوت از آن شروع کنیم.
وی از تخصیص یک میلیارد ریال به متقاضیان خبر داد و خاطرنشان کرد: بر اساس تفاهم نامه منعقده با بانک، یک میلیارد ریال وجوه بین متقاضیان توزیع شده و مراحل اداری افرادی که ثبت نام کرده اند در حال انجام است و تعدادی از پرونده های قضایی علیه آنان در حال انجام است. بانک.
نیک نحوه پرداخت مابه التفاوت قیمت خودرو را نیز تشریح کرد و گفت: قیمت تاکسی پژو حدود یک میلیارد و 420 و تاکسی سمند حدود یک میلیارد و 620 میلیون ریال است که مالکان خودرو باید شخصاً آن را پرداخت کنند. تفاوت و همچنین می تواند به داشتن یک ماشین. به عنوان خودروی اسقاط نیز بفروشید و مبلغ آن را دریافت کنید.
در هر صورت با توجه به اینکه در طول سال پذیرای زائران و گردشگران از سراسر کشور و کشورهای خارجی و استفاده مردم از این ناوگان است، امروز به گفته نمایندگان استان، بیش از 3000 تاکسی در کوم نیاز به نوسازی دارند. برای جلوگیری از افزایش آلودگی در شهر باید این موضوع با سرعت بیشتری حل شود و تصمیمات جدی در این زمینه اتخاذ شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید