10 هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال نوسازی می شود/ تاکسی ها بدون رضایت مسافران مجاز به جابجایی 4 سرنشین نیستند.

10 هزار تاکسی فرسوده تا پایان سال نوسازی می شود/ تاکسی ها بدون رضایت مسافران مجاز به جابجایی 4 سرنشین نیستند.

روز جدید : وحید سرلک از تعمیر 10 هزار تاکسی فرسوده در تهران تا پایان سال خبر داد.

با کاهش نسبی تاج این روزها شاهد آن هستیم که برخی از رانندگان تاکسی با سوار شدن به چهار سرنشین و دریافت مبلغ تعیین شده برای سه نفر، مسافران را آزار داده اند. تاکسی هایی که حتی از حداقل تجهیزات کولر، آسانسور شیشه ای، روکش صندلی مناسب و… برخوردار نیستند، از این روش برای دریافت پول اضافی از مسافران استفاده می کنند. در همین راستا با معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران به گفت وگو نشستیم تا ببینیم شکایات مسافران از کجا شنیده می شود.

وحید سرلک، معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران با بیان اینکه رانندگان تاکسی ملزم به حمل سه سرنشین هستند، گفت: هزینه سه و چهار نفر سواری و هفت و ده نفر برای مینی‌بوس‌های نصب شده روی شیشه جلوی پو در این مسیر. مسافران می توانند قیمت خود را تعیین کنند.

وی افزود: اما در ساعات 7 تا 8 و نیم صبح و 4 تا 7 بعد از ظهر که ازدحام بیشتر می شود، رانندگان می توانند با رضایت مسافران چهار سرنشین را سوار کنند. اگر حتی یکی از سرنشینان با این مشکل مشکل داشته باشد، راننده باید تمکین کند و راننده اجازه ندارد از مسافر معترض پیاده شود. اگر راننده ای چهار سرنشین را براند و سه سرنشین از او گرفته شود، کار غیرقانونی انجام داده است. مسافران در صورت مشاهده تخلف در این زمینه می توانند با شماره 1888 تماس گرفته و تخلف تاکسی را گزارش کنند. مسافران شماره تاکسی را با شرح وضعیت ارائه می دهند و این مورد توسط کارشناسان رصد می شود.

سرلک در ادامه با بیان اینکه رانندگان تاکسی سه سرنشین را به صرفه تر دانستند، افزود: به این ترتیب رانندگی سه نفره تقریباً معادل چهار نفر به راننده پرداخت می کند؛ استهلاک خودرو نیز کاهش می یابد.

10 هزار تاکسی در سال جاری نوسازی می شود

معاون نظارت و امور مناطق سازمان تاکسیرانی شهر تهران افزود: مسافران نیز می توانند اعتراض خود را نسبت به وضعیت نامناسب تاکسی ها گزارش دهند. اگر تاکسی فرسوده است، باید اسقاط و تعمیر شود. تاکسی های اسقاط در سطح شهر درست مثل خودروهایی هستند که معاینه فنی ندارند و جریمه می شوند. شرکت تاکسیرانی نیز از طریق واحد تعمیرات به رانندگان وام می دهد. سالانه حدود 10 تا 15 هزار تاکسی نوسازی می شود.

وی در پایان گفت: امسال حدود 10 هزار تاکسی تعمیر می شود. وام برای تعمیرات از 6 آوریل آغاز شد. طبق معمول، این کار از اواسط اردیبهشت آغاز شد. اما امسال زودتر شروع کردیم تا روند دریافت وام جدید و تاکسی برای رانندگان سریعتر به پایان برسد. تسهیلات برای همه یکسان است و مبلغ این وام کم نیست.

دیدگاهتان را بنویسید