تاکسی کاربراتوری امسال ممنوع شد/ رانندگان تاکسی: نوع و سن تاکسی ها ملاک فرسودگی نیست

تاکسی کاربراتوری امسال ممنوع شد/ رانندگان تاکسی: نوع و سن تاکسی ها ملاک فرسودگی نیست

روز جدید : سید علی محتشمپی پور معاون خدمات فنی و عملیاتی سازمان تاکسیرانی شهر تهران از ممنوعیت تاکسی های کاربراتوری بر اساس قانون هوای پاک خبر داد. وی در خصوص وضعیت فرسودگی نیز گفت: بر این اساس خودروهای بنزینی و هیبریدی که گازسوز دارند به صورت مستمر دو بار بدون در نظر گرفتن سن آنها از تست معاینه فنی عبور کنند، فرسوده محسوب می شوند.

سیدعلی محتشمپی پور در خصوص ممنوعیت تاکسی های کاربراتوری از ابتدای سال 1401 گفت: تاکسی ها در سطح مناطق شهری از جمله تهران موانعی وجود دارد.

وی با بیان اینکه دارندگان تاکسی های دارای سیستم سوخت کاربراتوری باید تاکسی های خود را به روز کنند، گفت: رانندگان تاکسی باید توجه داشته باشند که دیگر نوع و سن تاکسی ها ملاک فرسودگی نیست، بلکه عمدتا تاکسی های کاربراتوری هستند. همچنین تاکسی در 2 چرخش مستمر در تست معاینه فنی خودرو نتواند گواهینامه و تاییدیه بگیرد، فرسوده تلقی شده و باید تعمیر یا اسقاط شود.

محتشمپی پور با تاکید بر اینکه پلیس راهور موظف است این خودروها را به پارکینگ هدایت کند، گفت: از تاکسی داران کاربراتوری می خواهیم تاکسی های خود را در اسرع وقت ارتقا دهند تا در سال 1401 دچار خسارت نشوند.

وی در خصوص وضعیت فرسودگی نیز گفت: بر این اساس خودروهای بنزینی و هیبریدی که گازسوز دارند به صورت مستمر دو بار بدون در نظر گرفتن سن آنها از تست معاینه فنی عبور کنند، فرسوده محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید