گره کور بیمه رانندگان تاکسی در هنگام عبور از دستگاه های مسئول / 50 درصد دریافت کنندگان بیمه رانندگان تاکسی نیستند.


ساعت: 14:51
تاریخ انتشار: 27.11.1400
کد خبر: 1809057

رانندگان تاکسی افرادی زحمتکش هستند که متاسفانه چند سالی است که نگران بیمه خود هستند و اکنون 50 درصد رانندگان تاکسی در سراسر کشور بیمه نیستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرآت، رانندگان تاکسی پرتلاشی هستند که متاسفانه چند سالی است که دغدغه این قشر آسیب پذیر بوده و اکنون 50 درصد رانندگان تاکسی در سراسر کشور بیمه نیستند.

سازمان تامین اجتماعی کمبود اعتبار را بهانه ای برای عدم پذیرش لیست جدید رانندگان تاکسی اعلام کرده است اما موضوع عدم اعتبار به بیمه شدگان مشکلی نیست که به راحتی بتوان آن را پذیرفت.

مجید کاشی رئیس سابق سازمان حمل و نقل بار و مسافر استان سمنان درباره مشکلات بیمه رانندگان تاکسی به مرآت گفت: آنها نمی توانند از تامین اجتماعی بهره مند شوند.

کاشی در ادامه اذعان داشت: رایزنی های زیادی با نمایندگان استان و مسئولان تامین اجتماعی انجام شده و وعده های مساعدی برای حل مشکل تاکنون محقق نشده است.

رئیس سابق سازمان حمل و نقل بار و مسافر استان سمنان از ارائه پیشنهادی به سازمان تامین اجتماعی خبر داد و افزود: اصلاح فهرست تاکسیرانی و حذف افرادی که تاکسی ران واقعی نیستند و جایگزینی آنها با رانندگان واقعی از سازمان تامین اجتماعی است. این به نفع سازمان خواهد بود.

وی افزود: بر اساس آخرین اقدامات انجام شده در سال های اخیر، حدود 50 درصد از بیمه شدگان در هیچ یک از بانک های اطلاعاتی وزارت کشور در رانندگان وسایل نقلیه عمومی نبوده اند. بنابراین بیمه این افراد باید لغو شود اما این روند هنوز اجرایی نشده است.

مدیرعامل اتحادیه سراسری مالیات های شهری افزود: در صورت رفع این اختلاف بودجه 50 درصدی در بیمه تاکسی ها، مشکل همه تاکسیرانانی که چندین سال در انتظار بیمه هستند، حل می شود.


نمی توان رانندگان تاکسی را مشخص کرد

نبوی معاون بیمه ای سازمان تامین اجتماعی استان سمنان به مرآت گفت: جایگزینی رانندگان جدید با لیست های قبلی و بهبود رانندگان با سازمان هدفمندی یارانه ها مخالفت کرده است و هنوز این امکان وجود ندارد.

معاون تعهدات تامین اجتماعی همچنین تایید کرد: رانندگان جدیدالورودی که از 89/10 به بعد مشمول بهره مندی از معافیت بیمه ای سازمان بیمه گر می شوند باید 13.5 درصد یعنی 100 درصد مبلغ را پرداخت کنند. حق بیمه حدود 400 هزار تن است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید