افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان به دولت تعلق گرفت / رانندگان تاکسی از پرداخت غرامت عیدی برخوردار نیستند


ساعت: 13:21
تاریخ انتشار: 1401/05/18
کد خبر: 1888714

داود سعدزاده گفت: بیمه رانندگان تاکسی اجباری است و به افرادی که کارفرمای خصوصی دارند، دستمزد ایام بیماری تعلق می گیرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ داود سعدزاده مدیرکل تامین اجتماعی البرز در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: هدف سازمان تامین اجتماعی بیمه کارگران ساختمانی است که جزو مهارت های 16 گانه هستند.

سعدزاده افزود: برای اعتبارات بیمه کارگران ساختمانی محدودیت هایی داریم که مجلس تعیین می کند و پیش بینی می شود 20 درصد بیمه از منبعی غیر از کارگر دریافت شود.

وی با اشاره به اختصاص سهمیه برای بیمه کارگران ساختمانی از محل افرادی که پرونده آنها مختومه اعلام می شود یا بیمه آنها چارچوب دیگری پیدا می کند، در بخشی دیگر به بیمه رانندگان تاکسی پرداخت.

سعدزاده تصریح کرد: با توجه به اینکه بیمه رانندگان تاکسی اجباری است و به افرادی که کارفرمای خصوصی دارند، دستمزد ایام مرخصی تعلق می گیرد، غرامت ایام استراحت دریافت نمی کنند و مزایایی دریافت نمی کنند.

وی در ادامه درباره افزایش 38 درصدی حقوق تامین اجتماعی گفت: نظر مجلس در این خصوص به دولت ارجاع شده و قوه مجریه نیز در حال بررسی های لازم است.

سعدزاده در خاتمه با تاکید بر اینکه پیگیر حقوق مستمری بگیران تامین اجتماعی هستیم، افزود: سازمان تامین اجتماعی منتظر ابلاغ مصوبه دولت است و آمادگی اجرای ماده 96 قانون تامین اجتماعی را دارد که منوط به تصویب این قانون است. کابینه وزیران

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید