پرداخت عیدی با حق خانواده زن سرپرست خانوار + مبلغ عیدی

پرداخت عیدی با حق خانواده زن سرپرست خانوار + مبلغ عیدی

روهر نه مدیرکل مستمری‌های سازمان بیمه‌های اجتماعی گفت: زنان بازنشسته سرپرست خانوار بر اساس ضوابط تامین اجتماعی از کمک عائله‌مندی برخوردار می‌شوند و همسران بیمه‌شده یا مستمری بگیران متوفی به همراه حمایت خانواده از عیدی برخوردار می‌شوند.

هیات وزیران در تاریخ 24 بهمن 1392 مبلغ 16 میلیون ریال به عنوان پاداش پایان سال برای 1400 نفر از کارکنان و بازنشستگان تعیین و مقرر شد برای هر یک از فرزندان تحت تکفل 4 میلیون ریال به عنوان کمک هزینه عائله مندی پرداخت شود. .

به مشمولان این مصوبه که طبق قوانین و مقررات مربوط دارای کمک هزینه عائله مندی و فرزند می باشند، علاوه بر میزان شناسنامه موضوع مصوبه، در راستای حمایت از خانواده و سیاست مشترک خانواده در چارچوب وام های قانونی کارمندان متاهل مشمول کمک هزینه عائله مندی و کمک هزینه فرزند 400 هزار تومان و برای هر فرزند تحت تکفل 150 هزار تومان پرداخت شد.

سازمان بیمه هر ساله مبلغی را که هیأت وزیران تعیین می کند بابت عیدی به مستمری بگیران تحت پوشش خود واریز می کند و حمایت خانواده (خانواده و فرزندان) برای افراد دارای شرایط ضوابط نیز به حساب آنها واریز می شود.

به همین منظور ناهید حیدری مدیرکل بیمه بازنشستگی تامین اجتماعی گفت: هیات وزیران در تاریخ 26 بهمن ماه 93 مبلغ 16 میلیون ریال پاداش پایان سال برای 1400 نفر از کارکنان و بازنشستگان کشور تعیین و تصمیم گرفتند. که این مصوبه علاوه بر میزان عیدی موضوع مصوبه حمایت از خانواده و سیاست های کلی خانواده در چارچوب وام های قانونی، مشمولان متاهل به ازای هر فرزند تحت تکفل 400 هزار تن و 150 هزار تن کمک عائله مندی تعلق می گیرد. به آرامی

مدیرکل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی گفت: بر اساس آمارهای موجود اکنون حدود 4 میلیون مستمری بگیر تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی هستند.

عدم پرداخت عیدی کمتر از یک درصد بازنشستگان

مدیرکل بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی گفت: تمام تلاش این سازمان بر این است که عیدی بازنشستگان به موقع پرداخت شود. علت عدم پرداخت عیدی را از طریق تماس با شماره 1420 یا مراجعه حضوری به شعبه بازنشستگی آنها پیگیری کنید.

وی گفت: به همین دلیل لازم است بازنشستگان اطلاعات خود را در اختیار همکاران خود از تامین اجتماعی قرار دهند تا به این تعداد محدودی که هنوز عیدی نگرفته اند عیدی پرداخت شود.

وی با اشاره به اینکه البته سازمان تامین اجتماعی نیاز مبرمی به برنامه ریزی برای این تعداد اندک افرادی که هنوز عیدی خود را نگرفته است، دارد، افزود: در واقع می توان گفت تامین اجتماعی 100 درصد هزینه ها را پرداخت کرده است. شناسنامه بازنشستگان و شاید یک درصد از این افراد هنوز نتوانسته اند شناسنامه خود را دریافت کنند.

حیدری گفت: نبود اطلاعات در پرونده مستمری بگیران شاید یکی از دلایل عدم پرداخت عیدی و مزایای مصوب هیئت وزیران باشد.

92 درصد بازنشستگان عیدی عیدی خود را با کمک هزینه نفقه دریافت کردند

مدیر کل مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی گفت: در مجموع 92 درصد مستمری بگیران در تعطیلات عیدی خود را همراه با میزان حمایت عائله مندی (حقوق عائله مندی یا فرزند یا هر دو) و در مجموع 8 درصد از مستمری بگیران زیر. طبق حکم، فقط مبلغ عیدی دریافت می شود.

حیدری ادامه داد: در مجموع هشت درصد از پرداختی های مربوط به مستمری بازنشستگان در سال جاری صرفاً روز تعطیل بوده است.

بر اساس آمار سازمان تامین اجتماعی بیش از 14 میلیون و 515 هزار بیمه شده پایه تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند که از این تعداد در مجموع 43 میلیون بیمه شده این سازمان از خدمات درمانی تامین اجتماعی استفاده می کنند.

در حوزه درمان مستقیم 385 مرکز املاک پزشکی شامل 70 بیمارستان، پنج مرکز جراحی محدود و 310 کلینیک و پلی کلینیک به بیمه شدگان خدمات درمانی ارائه می کنند.

دیدگاهتان را بنویسید