جزئیات و میزان عیدی مستمری بگیران / عیدی به همراه حقوق بهمن ماه پرداخت می شود؟

جزئیات و میزان عیدی مستمری بگیران / عیدی به همراه حقوق بهمن ماه پرداخت می شود؟

روز جدید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره جزئیات و زمان واریز “بایرام” بازنشستگان بیمه ای گفت: همچنان منتظر تصمیم گیری و تصویب هیات وزیران در این زمینه هستیم. ما آمادگی داریم پس از تایید این تعهد را به بازنشستگان بدهیم.

میرهاشم موسوی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه تامین اجتماعی و سازمان امور دانشجویان در وزارت علوم در خصوص جزئیات و زمان پرداخت شناسنامه به بازنشستگان تامین اجتماعی گفت: همچنان منتظر هستیم تا هیئت وزیران تصمیم گیری و تصویب کند. ما آمادگی داریم به این تعهد در قبال بازنشستگان عمل کنیم.

وی ادامه داد: هیئت دولت باید مبلغ عیدی را اعلام کند و سپس تامین اجتماعی آماده پرداخت عیدی می شود. از این بابت مشکلی نخواهیم داشت و منتظر اعلام این عدد هستیم.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پاسخ به اینکه آیا عیدی همراه با حقوق بهمن پرداخت می شود؟ فرمود: باید دید کی اعلام می کنند; مشکلی با پرداخت نداریم

بررسی افزایش «حقوق» در کمیته مشترک

وی در خصوص افزایش «حقوق» مستمری بگیران بیمه گفت: کار در سازمان برنامه و بودجه و در مجلس رو به جلو است و پس از تصمیم گیری نهایی، اقدامات لازم انجام خواهد شد.

موسوی در پاسخ آیا تا پایان سال تکمیل می شود؟ وی گفت: مشخص نیست چون در حال بررسی هستند و کمیته مشترک در حال بررسی این موضوع است و هنوز به نتیجه ای نرسیده است و در صورت امکان آماده نتیجه گیری خواهیم بود.

وی در خصوص ورود پیک جدید تاج و آمادگی بیمارستان های تامین اجتماعی گفت: کادر درمانی قربانیان در صحنه بوده و هستند.

موسوی ادامه داد: پرداخت هزینه درمان مانند گذشته است و در مراکز غیر نظامی مشکلی نداریم. تعداد بستری ها نسبت به قبل زیاد نیست و امیدواریم افرادی که می خواهند بستری شوند گرفتار نشوند و با درمان سرپایی بهبود پیدا کنند.

بهبود بیمه رانندگان تاکسی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص آخرین وضعیت بیمه رانندگان تاکسی گفت: تفاوت سازمان ها را نباید به تامین اجتماعی نسبت داد. رانندگان تاکسی، اتحادیه های باربری، حومه شهر و غیره. ممکن است در اعداد و ارقام تفاوت داشته باشند. ظرفیت در قانون پیش بینی شده است و از آن استفاده کرده ایم و اگر ظرفیت دیگری باشد حتما استفاده می کنیم.

موسوی ادامه داد: هفته گذشته دستورالعمل اصلاح بیمه رانندگان تاکسی را برای شناسایی افرادی که به ناحق تحت پوشش قرار گرفته اند ابلاغ کردیم. گفتیم برای هر گردش می توان افراد جدیدی که شرایط را دارند تحت پوشش قرار داد.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: حدود 36 هزار متر پروژه درمانی در سراسر کشور در حال افتتاح است که ظرفیت درمانی ما را افزایش می دهد. وی در خصوص نسخه نویسی الکترونیک گفت: تاخیری وجود دارد که همکاران در حال رصد و رسیدگی هستند. از دی ماه سال 1400 که نسخه نویسی طبق قانون الزامی شد، با وجود فشار زیاد بر حوزه درمان، رشد نسبت به گذشته بسیار خوب بوده و میزان تجویز در تهران به بالای 75 درصد و در کشور به بالای 90 درصد رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید