پرداخت 5 ماه معوقه به مستمری بگیران از آبان ماه/ تعویق پرداخت مطالبات برای مستمری بگیران موجه نیست.


ساعت: 11:07
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۷/۲۳
کد خبر: 1902576

رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران با اشاره به تاخیر 5 ماهه در پرداخت مطالبات مستمری بگیران و دلایل این تاخیر گفت: این دلایل برای اعضای کانون موجه نیست و از پرداخت این مطالبات خبر داد. ادعاهای از نوامبر

به گزارش خبرنگار اقتصادی شبکه خبر راه دانا; در شهریور ماه سال جاری بر اساس مصوبه شورای عالی کار، مستمری بگیران تامین اجتماعی مشمول دریافت مبلغ ثابت ۳۸ درصد به اضافه ۵۱۵ هزار تومان تا آغاز ۵ ماهه نخست سال با ۱۰ درصد افزایش حقوق شدند. تفاوت دریافت در این ماه ها بود.

این در حالی است که در ابتدای شهریورماه مسئولان تامین اجتماعی پس از اعلام مصوبه شورای عالی کار، قل پرداخت معوقات آنها در کمترین زمان تسلیم شدند. اما به طور مشخص در روزهای اول شهریورماه موسوی (مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی) گفت: از دولت سهام دریافت می کنیم و به این ترتیب منابع پولی تامین می شود و زمان پرداخت به زودی می رسد. غرامت پنج ماه اختلاف مستمری بگیران اعلام می شود.

اکنون در روزهای گذشته اعضای کانون های بازنشستگان احتمال پرداخت بخشی از معوقات مهرماه را مطرح کرده و ذکر کرده اند که در کنار این پرداخت ها، به حساب مستمری بگیران این نهاد مستمری این ماه تعلق می گیرد.


افزایش 38 درصدی دستمزد بازنشستگان تامین اجتماعی



علی دهگان کیا رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان تهران به خبرنگار دانا گفت: امسال در بحث افزایش حقوق سایر رده ها 38 درصد به اضافه 515 هزار و 166 تومان افزایش داشتیم که به دلیل طولانی بودن آن است. زمان دریافت این مصوبه و به تعویق انداختن آن به مدت 6 ماه صدور احکام جدید با دستمزد جدید و پرداخت آنها از ماه گذشته اجرایی شد.

وی ادامه داد: بنابراین پرداخت مابه التفاوت این مدت نیز باید از مهرماه آغاز شود و بر اساس صحبت روز گذشته با مدیرعامل سازمان، نظر سازمان این بود که این تاخیر پرداخت از آبان ماه آغاز شود. اما منتظر اعضا مرکز بازنشستگان او قرار بود این معوقات را در ماه اکتبر دریافت کند.


پرداخت 5 ماه معوقه به مستمری بگیران از آبان ماه



وی با اشاره به تاکید بازنشستگان بر معوقات خود ادامه داد: البته انتظار داشتیم سازمان توجه بیشتری به پرداخت این معوقات و این 5 ماه داشته باشد. مطالبات مستمری بگیران در این شرایط سخت اقتصادی زودتر واریز می کردند و در گفت وگویی که شب گذشته با نماینده فرهنگی سازمان داشتیم دلایلی از جمله مرخصی ها و محاسبات وقت گیر و مراحل اداری ذکر شد.

دهقان کیا گفت: دلایل برای ما کارکنان مرکز معتبر بود. اما ممکن است این دلایل برای اعضا معتبر نباشد و بعید است که توضیحات مسئولان را بپذیرند و به هر حال کارکنان باید بپذیرند که این درخواست حق مستمری بگیران است و مدیریت سازمان زودتر با ثبت این درخواست، مشکلات بیشتر این بستگان حل خواهد شد.

وی افزود: مستمری بگیران منتظر بودند تا مهرماه معوقات خود را دریافت کنند تا به نحوی این تاخیر 5 ماهه را جبران کنند و اعتراض خود را با مسئولان CSR مطرح کردیم تا اینکه دو سه روز پیش به طور رسمی به ما اعلام شد. اولین پرداخت انجام خواهد شد معوقات در ماه نوامبر تسویه خواهد شد.


90 هزار میلیارد مطالبات مستمری بگیران تا پایان سال پرداخت می شود



رئیس کانون بازنشستگان بیمه اجتماعی استان تهران تصریح کرد: امسال دولت در مجموع 90 هزار میلیارد پایه گذاری کرد. مطالبات بازنشستگان تامین اجتماعی و توضیح سازمان تامین اجتماعی این بود که امسال این مبلغ به هر قیمتی از درخواست هایی که سازمان از دولت می خواهد پرداخت می شود.

وی در پایان گفت: ما به عنوان کارمند مرکز برای احقاق این حقوق پیگیر هستیم و تمام تلاش خود را برای احقاق این حق برای اعضا به کار خواهیم بست تا گره های مشکلی ایجاد نشود. بازنشستگان باز کن.

بیشتر بخوانید:
بررسی لایحه تناسب حقوق کارگران و کارمندان و مستمری بگیران فردا در مجلس

دیدگاهتان را بنویسید