5 ماه معوقه مستمری بگیران چه زمانی پرداخت می شود؟

5 ماه معوقه مستمری بگیران چه زمانی پرداخت می شود؟

وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اعلام کرد: پرداخت 5 ماه معوقه به مستمری بگیران سایر مقاطع از ماه جاری آغاز می شود و تا پایان سال جاری تمامی معوقات این گروه از مستمری بگیران با 81 درصد افزایش به اضافه تسویه می شود. مبلغ ثابت از 585 هزار تومان خواهد بود.

بر اساس گزارش وزارت تعاون، بر اساس اعلام مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، پرداخت 5 ماه معوقه مستمری بگیران سایر رده ها از آبان ماه سال جاری آغاز می شود.

بر این اساس و تا قبل از پایان سال جاری کلیه معوقات این گروه از مستمری بگیران از محل افزایش 81 درصدی به اضافه مبلغ ثابت 585 هزار تومان (بر اساس مفاد مواد 69 و 888 تامین اجتماعی تسویه خواهد شد. قانون و تصمیم وزرای عضو هیئت مدیره سازمان تامین اجتماعی).

در رابطه با موضوع بیمه تکمیلی مستمری بگیران نیز ذکر این نکته ضروری است که این سازمان در هنگام انتخاب شرکت بیمه و انعقاد قرارداد تنها نقش واسطه و هماهنگ کننده را در کنار مراکز مستمری بگیران ایفا می کند و علاوه بر این، در دولت سیزدهم با افزایش چشمگیر سهم سازمان بیمه گر بیمه اجتماعی در تامین و پرداخت حق بیمه اضافی بازنشستگان به 57 درصد از کل حق بیمه بازنشستگان افزایش یافته است.

دیدگاهتان را بنویسید