افزایش 38 درصدی دستمزد مستمری بگیران از این ماه اجرایی می شود/ معوقات چه زمانی پرداخت می شود؟

افزایش 38 درصدی دستمزد مستمری بگیران از این ماه اجرایی می شود/ معوقات چه زمانی پرداخت می شود؟

روز جدید مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از پرداخت 38 درصدی حقوق بازنشستگان سایر رده ها از شهریور ماه خبر داد و گفت: معوقات مستمری بگیران نیز در آینده پرداخت خواهد شد.

میرهاشم موسوی مهمان امروز یک برنامه تلویزیونی درباره جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان سایر رده ها گفت: در این زمینه ابتدا باید از رئیس جمهور که شخصاً و با دستور ویژه آقای رئیسی وارد این موضوع شدند تشکر کنم. این موضوع به سمتی پیش رفت که حقوق بازنشستگان سایر رده ها افزایش یافت.

وی تصریح کرد: بر این اساس حقوق بازنشستگان سایر رده ها بر اساس مصوبه شورای عالی کار در سال جاری افزایش یافت و در این راستا حقوق این دسته از مستمری بگیران 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان افزایش یافت و نگرانی بازنشستگان در این نگرش.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به افزایش حقوق حداقل‌ها و سایر رده‌ها در سال جاری، گفت: این افزایش برای حداقل‌ها 57.4 درصد و برای سایر رده‌ها 38 درصد به اضافه 515 هزار تومان است. بی سابقه بود

موسوی افزود: انشاالله در شهریور ماه احکام مستمری بگیران سایر رده ها صادر و بر اساس احکام جدید حقوق این افراد پرداخت می شود.

وی تصریح کرد: طی چند روز آینده بازنشستگان می توانند ارزیابی های خود را در سامانه الکترونیکی CSR مشاهده کنند و معوقات و مابه التفاوت افزایش 38 درصدی حقوق بازنشستگان از سایر رده های بیمه ای پرداخت می شود و این افزایش اعمال می شود. از 1 آوریل 1401 اما باید مبنایی برای پرداخت معوقات وجود داشته باشد و ما جلساتی را با انجمن بازنشستگان در مورد مابه التفاوت آن برگزار کرده ایم و این یکی از وظایف ماست.

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توانید افزایش 38 درصدی را برای بازنشستگان سایر رده ها برای پرداخت معوقات و مابه التفاوت اعلام کنید، گفت: تلاش می کنیم سهامی را که از دولت می گیریم به نقد تبدیل کنیم و پرداخت کنیم، البته مدل هایی هم طراحی می کنیم. و مستمری بگیران نگران نباشند و سعی می کنیم در کوتاه ترین زمان ممکن این شرایط را برای پرداخت معوقات فراهم کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید