افزایش قیمت خودروهای با این کیفیت پایین موجه و موجه نیست/ مبانی دانش می تواند صنعت خودروسازی را متحول کند


ساعت: 12:12
تاریخ انتشار: 1401/02/08
کد خبر: 1835060

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار دانا:

حجت‌الله فیروزی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش سریع قیمت خودروهای بی‌کیفیت در مدت زمان کوتاه نه موجه است و نه موجه.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الله فیروزی، عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ گفت: البته هر سال افزایش دستمزد و نیرو در قانون بودجه داریم. افزایش قیمت خودرو نیز سالی یک بار توجیه دارد.

وی افزود: اما این میزان افزایش قیمت خودروها اغلب و در مدت زمان کوتاه در شرایط بی کیفیت نه حمایتی است و نه توجیهی.

عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس با اشاره به رویکرد دولت و مجلس برای کنترل قیمت خودرو در بازار گفت: وظیفه مجلس و راهبرد دولت تلاش برای واگذاری سهم دولتی است. از صنعت خودرو گرفته تا بخش خصوصی.

فیروزی اذعان داشت: واگذاری سهم دولت از صنعت خودرو به بخش خصوصی موجب رقابت کیفی خودروسازان می شود و با توجه به اینکه بخش خصوصی به دنبال منافع خود است، سعی در مدیریت قیمت تمام شده خودرو و کاهش هزینه های آن دارند.

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس از تصویب مجوز واردات خودرو در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: مجلس مصوبه ای صادر و تصویب کرده است که در حال حاضر به صلاحدید در شورا در حال بررسی است.

وی گفت: اولین جلسه بررسی نصب دیاگ برگزار شد. در صورت تصویب این مصوبه در این مجمع، واردات مدیریت شده خودرو را ادامه خواهیم داد تا هم بر تولید داخلی و هم بر مطالبات مردم تاثیری نداشته باشد.»

فیروزی در خصوص نقش موثر شرکت های دانش بنیان در کیفیت و اقتصاد صنعت خودرو گفت: ورود شرکت های دانش بنیان به صنعت خودرو می تواند فضای خسته کننده و سنتی این صنعت را تغییر دهد.

وی افزود: مهمترین ظرفیت ورود شرکت های دانش بنیان به صنعت خودرو، بخش قطعه سازی است. خودروسازان می توانند با استفاده از نوآوری و مجموعه های تمیز و به روز مبتنی بر دانش به سمت تولید قطعات استاندارد و با کیفیت و قوانین روز حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید