خودروسازی، معدن و صنایع غذایی نیاز به کاهش قیمت و بهبود کیفیت دارند


ساعت: 10:35
تاریخ انتشار: 91/01/26
کد خبر: 1822083

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: شرکت های بزرگی مانند خودروسازی، معدن و صنایع غذایی باید روند خود را بهبود بخشند و قیمت ها را کاهش دهند و کیفیت را ارتقا دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: یکی از اولویت های ما در تجارت خارجی صادرات کالاهای دانش بنیان به جای صادرات مواد اولیه یا نیمه خام است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: سال گذشته در روز ملی صادرات یک برنامه جنبی داشتیم و علاوه بر معرفی صادرکنندگان نمونه، به 110 شرکت دانش بنیان جایزه اهدا کردیم. امسال با توجه به شعار سال و فرمان مقام معظم رهبری در حال بازنگری کامل در ضوابط صادرات نمونه هستیم تا شرکت های صادرکننده کالاهای دانش بنیان از اهمیت بیشتری برخوردار باشند و جزو تولیدکنندگان پیشرو محسوب شوند.

فاطمی امین افزود: تاکنون صنایع دانش بنیان در درجه اول عرضه محور بوده اند، یعنی شرکت دانش بنیان روی محصولات، فرآیندها و خدمات کار کرده و باید تلاش می کردیم تا بازاری برای آن فراهم کنیم، اما بهترین چیز این است که تقاضا محور باشیم.”

وی افزود: شرکت های بزرگی مانند خودروسازی، معدن و صنایع غذایی باید فرآیندهای خود را بهبود بخشند، قیمت ها را کاهش دهند و کیفیت را ارتقا دهند و فرآیندهای جدید را معرفی کنند و به سمت تحقیق و توسعه و کار دانش بنیان حرکت کنند.

صمت گفت: روز پنجشنبه نشست هم اندیشی داشتیم و بیش از 30 شرکت بزرگ از صنایع مختلف گرد هم آمدند و ایده ها و چالش های خود را ارائه کردند.

فاطمی امین با بیان اینکه این امر می تواند منجر به تحول در حوزه دانش شود، افزود: به عبارت دیگر اگر لوکوموتیو بزرگی مانند دانش بنیان را جابه جا کنیم، آنها هم تحقیق و توسعه می کنند، قطعاً زمانی که پروژه های بزرگی انجام می شود. شرکت‌ها نیز می‌توانند در قالب این پروژه‌ها کار کنند و این تأثیر زیادی بر اقتصاد خواهد داشت.

وی گفت: اگر در حوزه‌ای دانش ایجاد کنیم، اما آن حوزه نتواند در سطح وسیع مؤثر واقع شود، زیبایی فناوری محدودی دارد. این مهم است که بتوانیم کار دانش محور را در اقتصاد کلان گسترش دهیم و تأثیر بسزایی در زندگی مردم داشته باشیم.

فاطمی امین افزود: بخشی از آن به الزاماتی برمی گردد که می توان ایجاد کرد. اگر استخراج نشوند یا فرآوری آنها کم باشد، حتی در سنگ آهن، آهن به اندازه کافی استخراج نمی شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه باید در واحدهای تولیدی رقابت ایجاد کنیم، افزود: یکی از واحدهایی که در این همایش شرکت کرد، شرکت لاستیک بود که علاوه بر تولید لاستیک، در مورد ماشین آلات تولید لاستیک نیز بحث شد که کار بسیار ارزشمندی است. . “.

فاطمی امین گفت: در کنار تولید انبوه، بسیار خوب است که صنایع در حال تبدیل شدن به ماشین آلات این صنعت هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید