در شهریور ماه تعداد خودروهای رها شده در پارکینگ خودروسازان صفر می شود/ الزام رعایت کیفیت در زنجیره خودروسازی


ساعت: 13:30
تاریخ انتشار: 25.04.1401
کد خبر: 1883541

این مطلب در نشست مشترک وزارت امنیت و سازمان استاندارد اعلام شد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست مشترک با سازمان «استاندارد» گفت: پارسال ۱۷۰ هزار خودرو در پارکینگ خودروسازان باقی مانده بود که در خردادماه به ۲۲ هزار خودرو کاهش یافته و تا شهریور به صفر می رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ نشست مشترک سیدرضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت و مهدی اسلام پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران امروز برگزار شد.

«مهدی اسلام پناه» در این جلسه بر اهمیت کیفیت و رضایت مشتریان به عنوان یک اصل مهم و همچنین رفع ایرادات مکرر تاکید کرد و همچنین از خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 از چرخه تولید خبر داد.

اسلام پناه در این جلسه که برای رفع ابهامات و مشکلات اجرای استاندارد خودرو برگزار شد، گفت: مردم نگران نباشند، سازمان ملی استاندارد ایران اقدامات لازم را برای انجام تعهدات خودروسازان دنبال می کند.

وی با تاکید بر اینکه کیفیت باید در زنجیره خودروسازی حفظ شود، گفت: با توجه به وجود چندین هزار قطعه در تولید خودرو، نقص در یک قطعه منجر به نقص در تولید نهایی می شود.

رئیس سازمان ملی استاندارد، بی کیفیتی قطعات را موجب ایرادات مکرر دانست و افزود: خودروسازان برای اطمینان از کیفیت نهایی باید قطعات خودرو را از سازندگان مورد تایید سازمان ملی استاندارد ایران تهیه کنند.

اسلام پناه با اشاره به هدف صادراتی وزارت امنیت گفت: محدودیت های استاندارد منطقی و علمی در تولید داخلی، تمرینی برای ارتقای کیفیت خودرو به عنوان الزامات صادراتی خواهد بود.

دبیر شورای عالی استاندارد در پاسخ به درخواست وزارت ایمنی مبنی بر افزایش مدت گواهی انطباق تولید از یک ماه به سه ماه، تصریح کرد: در صورتی که تولیدکنندگان گزارشات و الزامات کیفی و منبع تامین کنندگان را به طور کامل به سامانه ارسال کنند. سازمان ملی استاندارد ایران و تعهد به اظهارات خودت باش، قابل اجرا خواهد بود.

وی ضریب نفوذ جدی سازمان استاندارد در صنعت خودرو را نتیجه احکام رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) در خصوص کیفیت خودرو و فرمان هشت ماده ای رئیس جمهور دانست و گفت: دستورات شرایطی را به وجود می‌آورند که بتوانیم تصمیمات جدی‌تر و سریع‌تری بگیریم.


پارکینگ تا شهریور خالی است

رضا فاطمی امین وزیر ایمنی نیز با قدردانی از تلاش های سازمان ملی استاندارد ایران برای ارتقای سطح کیفی خودروها گفت: این یکی از وظایف مهمی است که بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت گذاشته شده است.

وی با اشاره به چالش های انباشته در زنجیره صنعت خودرو، به نقشه راه تحول وزارت حراست اشاره کرد و افزود: این نقشه راه در سه مرحله تعریف شده است که مرحله اول آن از آذر 1400 شروع و در سال 1401 به پایان می رسد که به دست می آید. از مرحله چهار، ثبات تولید، تغییر ساختار مالی و مدیریتی، معرفی محصول جدید و برنامه ریزی کیفیت است.

وزیر صامت با اشاره به خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 از چرخه تولید، گفت: خودروسازان موظفند برای انجام تعهدات قانونی خود که رضایت مشتریان را به دنبال دارد از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

فاطمی امین با بیان اینکه افزایش کیفیت به تدریج اتفاق می افتد گفت: تا پایان سال جاری تغییرات کیفیت خودرو برای مردم محسوس خواهد بود.

وی با اشاره به خودروهایی که به دلیل کمبود قطعات یدکی در پارکینگ خودروسازان رها شده است، گفت: این رقم از 170 هزار دستگاه در سال گذشته به 22 هزار دستگاه در خرداد امسال کاهش یافته و تا شهریور امسال به صفر خواهد رسید. سال .

در این جلسه مقرر شد خودروهایی که مجوز شماره گذاری استاندارد را دریافت نکرده اند در قالب توقیف با شرایط لازم الاجرا تعیین تکلیف شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید