الزام حضور بانوان در ورزشگاه تعهدی است که وزیر قبلی به مقامات بین المللی داشته است/ برگزاری انتخابات کمیته المپیک یک الزام است


ساعت: 22:03
تاریخ انتشار: 31.05.1401
کد خبر: 1891860

نمی توانم قول بدهم که زنان در یک روز خاص در ورزشگاه ها حضور داشته باشند

وزیر ورزش و جوانان گفت: نمی توانم قول بدهم در یک روز خاص بانوان در ورزشگاه ها حضور داشته باشند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان پس از فینال مسابقات والیبال قهرمانی جوانان آسیا در جمع خبرنگاران گفت: از کسب مقام دومی در مسابقات قهرمانی جوانان بسیار خوشحالیم. کسب مقام نایب قهرمانی برای ایران دست کمی از قهرمانی ندارد. به بازیکنان و کادر فنی در این پست و کسب سهمیه جهانی تبریک می گویم. این موقعیت واقعا ارزشمند است. آنها فقط حدود 10 روز است که در این رویداد شرکت می کنند. امروز این میزبانی به بهترین شکل به پایان رسید.

سجادی گفت: همه دوست داشتیم تیم ایران قهرمان شود اما همانطور که دیدید هر تیمی که در همه پست ها بهتر و هماهنگ تر باشد نتیجه را می برد. من هم به ژاپن تبریک می گویم. در مسابقات جوانان بحرین امروز همزمان با ژاپن بازی کردیم و پیروز شدیم. مسابقات بسکتبال جوانان را هم در سالن مجاور برگزار کردیم. فردا میزبان دبیرکل هستیم. زنانی که تیم کره را در فیلیپین شکست دادند نیازی به خسته شدن ندارند. خدا را شکر روز خوبی بود و دنیای ورزش پویا است و این جذابیت ها را دارد. امیدواریم با سرمایه گذاری، برنامه ریزی و آمادگی بیشتر تیم جوانان را به جام جهانی اعزام کنیم.

سجادی همچنین تصریح کرد: باخت همیشه بد نیست و قطعا فدراسیون والیبال تلاش خواهد کرد تا تیم نوجوانان ایران را برای حضور در جام جهانی آماده کند. قول می دهم خیلی بهتر از سال های گذشته از والیبال حمایت کنیم.

وزیر ورزش درباره دلیل قهرمانی ژاپن افزود: میانگین قد بازیکنان ما بیشتر از ژاپن بود. مشخص بود که آمادگی آنها بیشتر است، اما ما میزبان بودیم و می خواستیم در خانه قهرمان شویم، اما ورزش همین است.

وی در پاسخ به این سوال که حمایت وزارت ورزش از فدراسیون والیبال در آینده چگونه خواهد بود، گفت: قول می دهم از نظر کمی و کیفی بیشتر و بهتر از قبل شود.

وی در خصوص بودجه اندک والیبال گفت: قطعا بودجه کل فدراسیون ها جوابگوی نیاز آنها نیست اما ما هم زیاد داریم. بر این اساس نایب قهرمانی، معاونت مالی و روسای فدراسیون ها بررسی می کنند و به عدد و رقم می رسند و در نهایت به تفاهم می رسند. فدراسیونی مثل والیبال از منابع دیگری هم بهره می برد. بستگی به هنر فدراسیون ها و نوع رشته دارد. والیبال سازوکار آسان تری دارد و داوری هیچگاه فشار و شکایت چندانی از سوی وزارتخانه نداشته است.

وی گفت: می دانیم کجا و در چه شرایطی باید بیشتر به فدراسیون ها خدمت کنیم. امیدواریم در سال جدید در افزایش بودجه والیبال تجدید نظر شود. بسیاری از رشته ها مانند والیبال تیمی هستند. یک سفر معمولی حتی داخلی هزینه زیادی دارد و قابل مقایسه با سال گذشته نیست. همچنین با افزایش 9 درصدی بودجه به آنها خدمت خواهیم کرد.

سجادی در خصوص انتخاب کمیته ملی المپیک و صالحی امیری که گفته بود اگر به تعویق بیفتد تقصیر با وزارتخانه است، گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک دو تیم همکاری و مدیریت در ورزش هستند. من هرگز به شما اجازه نمی دهم بگویید مقصر کیست. همه فدراسیون ها، انجمن ها، باشگاه ها و در راس آنها وزارتخانه، همه همکاری می کنند و هیچکس دنبال مقصر نیست. ما وظیفه قانونی داریم که انتخابات را به بهترین شکل ممکن برگزار کنیم. پولادگر همواره یکی از نشانه های موفقیت را این است که انتخابات به موقع و منظم برگزار شود.

وی افزود: در جلسه ای در آموزش و پرورش خبرنگاری پرسید که انتخابات بدمینتون چیست و من گفتم که انتخابات بدمینتون برگزار نمی شود. 4 سال قانونی می گذرد و فردا مجلس ایشان است. در این جلسه تصمیم گیری می شود که چه کسی ناظر باشد. فکر می کنم خود پوریا انتخاب شود. جلسه رای گیری می شود و دوره نظارت آغاز می شود.

وی در پاسخ به این سوال که در این صورت مجمع کمیته ملی المپیک از نظر قانونی باطل می شود، ادامه داد: خیر، مجمع انتخاباتی المپیک مربوط به فدراسیون المپیکی نیست. هنوز وقت هست. من خودم تعداد فدراسیون های المپیکی و غیر المپیکی را ثبت نکردم. جلسه کمیته ملی المپیک ربطی به این و آن فدراسیون ندارد. من هنوز از تعداد فدراسیون های المپیکی و غیر المپیکی که در این نشست حضور دارند اطلاع دقیقی ندارم. ما تکلیف قانونی داریم. ریاست فدراسیونی که 4 سالش تمام شده باید برایش سرپرست انتخاب کنیم. حالا که انتخاب کمیته مصادف با پایان فصل بدمینتون است، این بدشانسی است. تنظیم ما نیست.

وی در خصوص برگزاری یا عدم برگزاری انتخابات کمیته ملی المپیک گفت: باید روز انتخابات فرا برسد و آن روز دقیقا مشخص شود. لطفا این تعصبات را ایجاد نکنید. همه شما باتجربه هستید و من مشتاق گفتگوهای پخته تر هستم. شما در مورد بدمینتون پرسیدید، من پاسخ دادم، اما برخی رسانه ها متفاوت گزارش می دهند. ما مسئولیت داریم و باید انتخاب کنیم.

وی درباره فدراسیون سوارکاری نیز گفت: جلسه سوارکاری داشتیم، مذاکراتی انجام شد و در حال بررسی هستیم. نتیجه را اعلام خواهیم کرد.

سجادی در پاسخ به این سوال که آیا الزامی برای حضور بانوان در ورزشگاه ها وجود دارد، گفت: من دوباره این موضوع را بررسی کردم، با فدراسیون فوتبال صحبت کرده ایم. این مقام بین المللی نیز توضیحاتی ارائه کرد. این الزام و پذیرفته شدن آن در خارج به عنوان یک الزام یا اجبار، تعهدی است که همکاران ما، وزرای قبلی یا دوستان قبلی فدراسیون در طول این سال ها با مراجع بین المللی انجام داده اند. امضا شد و موافقت شد. تاکنون با رفتار و عمل خود نشان داده‌ایم که هر جا شرایط و امکانات استاندارد و درستی وجود داشته، امکاناتی مانند پارکینگ و فضایی برای بانوان وجود داشته است. پیشنهاد می شود الان که لیگ شروع شده تا پایان لیگ برنامه ریزی کنیم تا به این تعهد عمل کنیم. از بازی اول این اتفاق نمی افتد.

وی گفت: تاکنون به بانوان خدمت کرده ایم اما باید امکانات فراهم شود. خبرنگاری از مشهد پرسید و من گفتم نباید در مشهد زن داشته باشیم. هر وقت شرایطی باشد بیننده زن هم داریم، مثلا الان که آزادیم شرایط را فراهم می کنیم و نشان می دهیم که واقعاً می خواهیم. در بیرون تبلیغ می شود که ایران به فکر زنان در استادیوم ها و موج اسلام هراسی نیست، اما امروز دیدید که زنان در ورزشگاه بودند. اتفاق خاصی نیفتاد، این شرایط و ترتیبات بود. منظور ما این است که خودشان را منفی تبلیغ نمی کنند. ما قصد داریم تا 5 یا 10 روز دیگر که ورزشگاه آزادی آزاد است، دوباره تلاش کنیم. تماشاگران زن را در ورزشگاه آزادی خواهید دید.

وی در پایان تاکید کرد: متاسفانه تبلیغات علیه ایران در خارج از کشور شروع شده و قصد دارند با استفاده از برخی مسائل روز در ایران اسلام هراسی را دامن بزنند. ما می خواهیم به آنها ثابت کنیم که اینطور نیست. نمی توانم قول بدهم در روز خاصی بانوان در ورزشگاه ها حضور داشته باشند اما تلاش می کنیم این اتفاق بیفتد.

دیدگاهتان را بنویسید