دو پیشنهاد برای انتخابات کمیته ملی المپیک خلاصه شده در کمیته اجرایی / تاریخ برگزاری انتخابات برای رأی گیری در مجمع


ساعت: 14:05
تاریخ انتشار: 1401/02/20
کد خبر: 1837807

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: موضوع محوری بحث امروز برگزاری مجمع انتخاباتی این کمیته به دلیل تعویق بازی های آسیایی هانگژو بود.

به گزارش خبرنگار ورزشی راه دانا ؛ کیکاووس ساعدی دبیرکل کمیته ملی المپیک پس از جلسه فوق العاده کمیته اجرایی این کمیته گفت: یکصد و هشتمین جلسه شورای اجرایی این کمیته با حضور صالحی امیری و سایر اعضا به طور فوق العاده برگزار شد. موضوع اصلی بحث امروز برگزاری مجمع پیش از انتخابات کمیته به دلیل تعویق بازی های آسیایی هانگژو بود. یکی از آن بازی ها باشید.

وی تاکید کرد: اما شورای المپیک آسیا به طور رسمی اعلام کرده است که بازی ها به زمان دیگری موکول می شود، بنابراین اعضای هیات اجرایی پس از بررسی ابعاد مختلف و صلاح ورزش در کشور، دو پیشنهاد را جمع بندی کردند. “

ساعدی افزود: ابتدا روند انتخابات از اول خرداد آغاز و 45 روز بعد جلسه انتخابات برگزار شود. گزینه بعدی این است که روند انتخابات از 15 تیر آغاز شود و این دیدار بلافاصله پس از بازی های دولت اسلامی در 29 مرداد برگزار شود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: همه اعضای شورای اجرایی به اتفاق آرا معتقدند که انتخابات باید در اسرع وقت برگزار شود، اما با توجه به اینکه تصمیم به تعویق انتخابات در مجمع عمومی اتخاذ شد، با توجه به نظرات قرار شد در خردادماه جلسه فوق‌العاده‌ای تشکیل شود.

وی درباره دستورالعمل انتخابات برای IOC منتشر شده و هنوز پاسخی به آن داده نشده است، کمیسیون پس از نشست در تاشکند مجدداً ایمیلی برای اظهار نظر رسمی ارسال کرد. IOC بر این اساس باید هر چه زودتر انتخابات برگزار شود. جمع بندی هیات اجرایی این بود که در 12 خرداد در مجمع عمومی درباره دو پیشنهاد تصمیم گیری کنیم و این ملاک عمل ما خواهد بود.

دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: پیشنهاد اول تسریع در انتخابات است و پیشنهاد دوم این است که وقفه ای در حضور مقتدرانه کاروان ایران در بازی های کشورهای اسلامی وجود نداشته باشد. . این فدراسیون ها 20 فدراسیون را درگیر می کنند که باید موضوع حمایت حداکثری از کاروان، اقلام مصرفی، ارز و بلیت، پوشاک و… را در نظر بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید