شرایط واردات خودرو فراهم نیست / اکثر خودروهای ذخیره شده در پارکینگ خودروسازان در دسترس هستند

زمان: 16:40
منتشر شده در: 14/07/27
کد خبر: 1777553

معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت گفت: وزیر صنعت ، معدن و تجارت با موضوع واردات خودرو مخالفتی نکرد اما گفت باید شرایطی فراهم شود که در حال حاضر مهیا نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ محسن صالح نیا روز سه شنبه در حاشیه پنجمین میزگرد داخلی سازی صنعت خودرو به خبرنگاران گفت که هیات امنا اعتراضاتی به ویژه در مورد منشا ارز واردات خودرو داشته است که باید مورد بررسی قرار گیرد: به تصمیمات کامل و نهایی که پس از جمع بندی به عنوان قانون اعلام می شود.

صالحی نیا همچنین درباره برنامه صادرات ارائه شده توسط وزیر صنعت ، معدن و تجارت و صادرات یک میلیون واحد تا سال 1404 اظهار داشت: طرحی در این زمینه با همکاری خودروسازان ، قطعه سازان و تولیدکنندگان مونتاژ و وزارت صنعت در حال تدوین است. پس از گردآوری نهایی ، جزئیات برای عموم منتشر می شود.

وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد وضعیت خودروهای معیوب ، تصریح کرد: در مورد خودروهای معیوب ، انتظار می رود اکثر این خودروها تا پایان آبان ماه پارکینگ خودروسازان را ترک کنند. همچنین پیش بینی شده است که در آینده نزدیک خودروها حداکثر تا 10 تا 15 روز در کف پارکینگ های خودروسازان بمانند.

وی همچنین تأکید کرد که وزارت صنعت ، معدن و تجارت نیز مشمول تصمیمات مجلس و هیئت امنا در مورد طرح عرضه خودرو به بورس است.

صالحی نیا همچنین ابراز امیدواری کرد با افزایش تیراژ ، روش های کاهش هزینه در زنجیره تامین و سرمایه گذاری ، قیمت خودرو کاهش یابد و گفت: کاهش قیمت ها بستگی به شرایط کلان اقتصادی و تورم دارد و نسبی خواهد بود.

رئیس هیئت مدیره ایدرو در پایان با بیان اینکه امکان دستیابی به تولید 1.6 میلیون دستگاه خودرو در سال آینده وجود دارد ، تصریح کرد: این امکان وجود دارد.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید