علت کاهش اکتشافات در حوزه معدن کشور/ تفاهم نامه با سازمان منابع طبیعی منجر به افزایش مشکلات حوزه معدن شد.


ساعت: 09:40
تاریخ انتشار: 1401/06/18
کد خبر: 1895532

معاون وزیر معادن صمت با اشاره به مشکل منفی 95 درصدی استعلامات معدنی از سازمان منابع طبیعی گفت: تفاهم نامه با سازمان منابع طبیعی مشکلات حوزه معدن را به ویژه در حوزه اکتشاف افزایش داده است.

رضا محتشمی پور معاون وزیر معادن صمت در گفتگو با خبرنگار اقتصادی شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ وی در خصوص دلایل اجرایی نشدن تفاهم نامه وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان منابع طبیعی در زمینه کاهش تعارضات دو دستگاه به ویژه در حوزه اکتشاف معادن، گفت: در این تفاهم نامه ، برخی موارد خارج از قانون معادن مورد قبول وزارت صمت قرار گرفت که امروز به یک عامل محدود کننده تبدیل شده است.

و ادامه داد: تصویب این تفاهم نامه امروز به موضوعی در حوزه تبدیل شده است مطالعه و بخش بزرگی از استعلام‌ها در این فرآیند منفی است و این مشکل که باعث کاهش فعالیت معدنی می‌شود نیز نتیجه همان توافق‌هایی است که در این تفاهم نامه انجام شده است.

بیشتر بخوانید:
لزوم افزایش روند اکتشاف معدنی کشور/مشکل معدنی کشور عمدتاً به دلیل صدور مجوز است.

وی تصریح کرد: به هر حال این توافق حاصل شده است و کنار گذاشتن این توافق پیامدهایی هم برای بخش معدن و هم برای منابع طبیعی خواهد داشت و تلاش می کنیم با حفظ توافق کلی، مشکل تضادهای ایجاد شده در این فرآیند را حل کنیم.

محتشمی پور تاکید کرد: تلاش داریم در بندهایی اقدامات اصلاحی انجام دهیم تا منفی بودن استعلام های معدنی کاهش یابد. چرا که امروزه از هر 100 استعلام دریافتی از سوی سازمان منابع طبیعی تنها 5 درصد نتیجه مثبت دارد که باعث محدود شدن فعالیت می شود. مطالعه در معادن سراسر کشور تلاش می کنیم این مشکل را در اسرع وقت حل کنیم.

در انتهای محل باریک حفاری مطالعه دانست گفت: امیدواریم با اقدامات انجام شده این مشکل برطرف شود و هم افزایی بین اداره معدن و سازمان منابع طبیعی فراهم شود.

دیدگاهتان را بنویسید