امضای تفاهم نامه همکاری بین سازمان بسیج مستضعفین و سازمان تبلیغات اسلامی


ساعت: 15:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۶/۲۹
کد خبر: 1898623

امضای تفاهم نامه همکاری همه جانبه برای گسترش کارکرد مساجد در فعالیت های فرهنگی اجتماعی و بسیج امکانات و ظرفیت ها برای حل مشکلات مردم و جامعه صبح امروز با حضور سران سازمان بسیج به امضا رسید. تبلیغات ضعیف و اسلامی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین به همراه حجت الاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی پیش از ظهر امروز در محل ستاد مرکزی سازمان بسیج این تفاهم نامه را امضا کردند.


سردار سرتیپ پاسدار غلامرضا سلیمانی با اشاره به اینکه بسیج خانه همه مردم ایران اسلامی و دوستان انقلاب است، افزود: شرایط گام دوم انقلاب از نظر کمی و کیفی تفاوت های چشمگیری نسبت به دوران انقلاب داشت. گام اول و در این راستا سند تبلیغاتی 10 ساله بسیج برای ایجاد نهضت جامعه برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی در مرحله جامعه سازی طراحی و اجرا شد.



رئیس سازمان بسیج مستضعفین به محور و کانون اصلی برنامه های بسیج در این سند، مساجد اشاره کرد و افزود: برای اینکه بتوانیم مردم را در فعالیت ها به صورت گسترده و همه جانبه ساماندهی کنیم، باید مساجد را به عنوان پایگاه مرکزی و ایجاد شرایط برای ورود. مردم را به بهترین نحو آماده می کرد که هم خدمات دریافت کنند و هم با توجه به ظرفیت و توانایی خود خدمات ارائه دهند.

تمام اجزاء و اعمال مسجد پایه و اساس بسیج محسوب می شود

وی گفت: «بسیج» جزء ساختار یک مسجد نیست، بلکه همه فعالیت های مسجد باید با روحیه «بسیجی»، «جهادی» و انقلابی انجام شود، مکان مرکزی مسجد محله طراحی شود. و در قالب فعالیت های میدانی محقق می شود.


سردار سلیمانی لزوم هم افزایی نهادها و نهادها در محلات را مهم دانست و گفت: برای شکل گیری محله اسلامی در تراز گام دوم انقلاب، لازم است همه مجموعه های فعال در محله به این مهم توجه کنند. با یکدیگر هم افزایی داشته باشند و به طور موازی به مردم خدمت کنند.” از این امر که منجر به گسترش قابل توجه خدمات می شود، اجتناب کنید.



رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به نقش 22 لایه تخصصی بسیج و سایر رده های این سازمان گفت: در این طرح هر یک از گروه های بسیج با توجه به مسجد محل فعالیت خود را تعریف و اقدام می کنند. طرح هایی مانند میز خدمت، هر مسجد یک گروه جهادی، گروه های پزشکی محله محور، میز مشاوره حقوقی و غیره است. برخی از این خدمات هستند.



این تفاهم نامه در 7 ماده و 6 تبصره در برنامه اجرایی 10 ساله سند اعتلای بسیج است که در گام اول 11330 مسجد در سراسر کشور را هدف قرار داده است.

دیدگاهتان را بنویسید