امضای تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم


ساعت: 11:57
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۹/۲۷
کد خبر: 1918611

همزمان با هفته پژوهش، تفاهم نامه همکاری های مشترک علمی، آموزشی، پژوهشی، فناوری، نوآوری و کمکی بین سازمان انرژی اتمی ایران و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان انرژی اتمی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر انتخاب عنوان سال تولید دانش بنیان و ایجاد اشتغال برای سال 1401 و به منظور توسعه فناوری و تحقیقات کاربردی، حل مشکلات و موانع صنعت هسته‌ای و پاسخگویی به خواسته‌های جامعه علمی امضا شد.

در این یادداشت آمده است؛ لازم است بین سازمان انرژی اتمی ایران؛ دانشگاه‌ها، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و مراکز تحقیقاتی زیرمجموعه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با حوزه‌های هسته‌ای و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری باید ارتباط نزدیک و متقابل داشته باشند.

بر اساس این تفاهم نامه و با ایجاد این ارتباط، می توان از ظرفیت علمی و فنی در کشور و با استفاده از مشارکت اساتید، فناوران، پژوهشگران و دانشجویان دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و شرکت های فناور و دانش بنیان حمایت کرد. برای به چالش کشیدن رشد علمی، پاسخ مناسب به نیازها و رفع موانع تولید ایجاد شده. این تفاهم نامه در 6 ماده تدوین و تنظیم و به امضای محمد اسلامی رئیس سازمان انرژی اتمی ایران و محمدعلی ذوالفقل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسید.

دیدگاهتان را بنویسید