امضای تفاهم نامه شرکت زامیاد و گروه مپنا تفاهم نامه امضا کردند.


ساعت: 11:00
تاریخ انتشار: 1301/09/16
کد خبر: 1918441

این کار به منظور تولید خودروهای الکتریکی و وسایل نقلیه سنگین انجام شد:

مدیرعامل گروه مپنا به همراه جمعی از مدیران این گروه صنعتی ضمن بازدید از شرکت زامیاد و بازدید از خطوط تولید و محصولات جدید این شرکت، در دیدار با مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا و مدیرعامل زامیاد، شرایط افزایش تعامل و همکاری در زمینه تولید خودروهای برقی را مورد بحث و بررسی قرار دادند و تفاهم نامه همکاری بین زامیاد و گروه مپنا امضا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سایپانیوز ; در این مراسم محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ضمن ابراز خرسندی از حضور مدیرعامل و مدیران ارشد گروه مپنا در شرکت زامیاد، گفت: مپنا یک شرکت دانش بنیان و دانش محور است که عملکرد آن همیشه مایه مباهات مردم و صنعت کشور است.

وی به شرح وضعیت کاری گروه خودروسازی سایپا از زمان حضور خود تا کنون پرداخت و گفت: در ابتدای حضورم در سایپا تولید خودرو به 1500 دستگاه در روز رسید که خوشبختانه با اقداماتی که انجام شده است. در حال حاضر تولید بین 1900 تا 1900 خودرو دو هزار و صد دستگاه است.

تیموری افزود: بر این اساس تا پایان ماه جاری، سایپا از حجم تولید سال گذشته 392 هزار دستگاه فراتر خواهد رفت که تاکنون 360 هزار خودرو تحویل شده و 44 هزار دستگاه نیز در مرحله تحویل است. همچنین در شرکت زامیاد در ابتدا برنامه تولید امسال 8000 دستگاه در نظر گرفته شده بود که با برنامه ریزی انجام شده برنامه تولید این شرکت به 60000 دستگاه افزایش یافت.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: در حوزه خودرو به دلیل نبود زیرساخت های مناسب در کشور، تمرکز سایپا روی هیبریدی ها است و البته با توسعه زیرساخت ها به سمت تولید خودروهای برقی خواهیم رفت. در فاز بعدی

وی افزود: برای اولین بار در گروه خودروسازی سایپا، شرکت های خودروسازی این گروه به دو دسته خودروهای تجاری و سواری تقسیم می شوند که با حفظ مالکیت و مدیریت خودروهای تجاری در شرکت زامیاد متمرکز شده است.

تیموری با اشاره به محصولات جدید مسافری و باری شرکت زامیاد گفت: دو دستگاه خودروی نیسان لانگ و یک وانت تجاری 14 نفره را به شهرداری تهران پیشنهاد دادیم که با استقبال بسیار خوبی مواجه شد زیرا بهترین مکان برای استفاده از وانت های شهری در خطوط حمل و نقل است. عمومی است، در مورد نیسان لانگ با توجه به اینکه 80 درصد حمل و نقل و توزیع کالا در شهر توسط کامیون انجام می شود، نیسان لانگ به راحتی می تواند جایگزین کامیون ها شود.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: برقی شدن این دو محصول پروژه ای بلندمدت است و ممکن است بر اساس تفاهم نامه زامیاد و مپنا برای ایجاد همکاری مشترک در نظر گرفته شود.

در ادامه عباس علی آبادی مدیرعامل شرکت مپنا گفت: برای دومین بار است که از گروه خودروسازی سایپا بازدید می کنم و در حال مذاکره با این گروه خودروسازی هستیم تا بتوانیم در زمینه برقی سازی خودرو فعالیت مشترکی را آغاز کنیم.

وی افزود: امروز جلسه بسیار خوبی با حضور مدیرعامل سایپا و دیگر مدیران ارشد زامیاد برگزار شد و تفاهم نامه ای برای آغاز همکاری های مشترک بین دو کشور منعقد شد و امیدوارم بتوانیم جدی بگیریم. مراحل در این زمینه .

موضوع این تفاهم نامه همکاری در زمینه برقی سازی خودروهای تجاری است که در آن اهداف متعددی دنبال می شود.

مدیرعامل مپنا گفت: در حوزه زیرساخت با مدیران گروه سایپا گفت‌وگوهایی داشته‌ایم، البته در گذشته اقداماتی در این زمینه انجام شده است. در مورد تولید نمونه های برقی برخی محصولات نیز صحبت کرده ایم و از امروز در این زمینه شروع به کار خواهیم کرد و بسیار امیدوار هستم.

علی آبادی شرکت زامیاد را در زمینه تولید خودروهای تجاری بسیار متفاوت دانست و گفت: با توجه به بازدیدی که از خطوط تولید و محصولات مختلف این شرکت داشتم، برداشتم از این شرکت و محصولاتی که تولید می شود بسیار متفاوت بود. و امیدوارم آنها بتوانند دو مولفه اصلی کیفیت و قیمت را با هم به گونه ای توسعه دهند که رضایت مردم را جلب کند، البته این مسیر این شرکت است.

وی با بیان اینکه مپنا به دنبال همکاری با شرکت های خودروسازی در این حوزه برای ایجاد فعالیت های مناسب برای تولید خودروهای برقی است، گفت: هدف اصلی مپنا در این بخش، همکاری با شرکت های خودروسازی برای ایجاد پایگاه زیرساختی و فناوری و تجربه از فناوری های جدید توسعه یافته در این زمینه در جهان پیروی می کند.

مدیرعامل مپنا با بیان اینکه زیرساخت های خوبی و تجربیات ارزشمندی در مپنا وجود دارد و اقدامات گسترده ای در حال انجام است که می تواند با خودروسازان باشد، گفت: در حوزه ایجاد زیرساخت ها و توسعه فعالیت های برق رسانی در بخش الکترونیک قدرت، مپنا تخصص ما حضور فعالی داریم و می توانیم به خودروسازان در زمینه فرمان، ذخیره انرژی و باتری کمک کنیم.

در این مراسم سید محسن مرتضوی مدیرعامل شرکت زامیاد نیز گزارشی از وضعیت تولید و توسعه محصول در این شرکت ارائه کرد.

وی امضای تفاهم نامه با مپنا را بسیار خوب دانست و گفت: بر اساس این تفاهم نامه می توان از تجربیات شرکت مپنا در زمینه انرژی های نو و زیرساخت های عمرانی استفاده کرد و امیدواریم پروژه های خوبی در این زمینه داشته باشیم. حوزه خودروهای سواری و تجاری با هم شروع کنیم.

مرتضوی تاکید کرد: این تفاهم نامه نقطه شروعی برای انجام کارهای بزرگ است و امیدواریم به زودی نتایج همکاری مشترک زامیاد و مپنا را به مردم عزیز کشور تقدیم کنیم.

باید بگویم؛ در این مراسم تفاهم نامه همکاری مشترک برای مشارکت در زمینه تحقیق و توسعه تولید برقی خودروهای سبک و سنگین با رویکرد هم افزایی و به اشتراک گذاری تخصص، دانش و تجربه کاری به امضای مدیران عامل زامیاد رسید. مپنا. .

دیدگاهتان را بنویسید