وزارت ارتباطات و ارتش تفاهم نامه امضا کردند


ساعت: 12:24
تاریخ انتشار: 14/05/01
کد خبر: 1841703

وزیر ارتباطات در مراسم امضای تفاهم نامه با فرمانده ارتش از آمادگی وزارت ارتباطات برای تحول دیجیتال در ارتش خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با حضور در ستاد کل نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه همکاری بین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کرد. در این دیدار امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش و جمعی دیگر از فرماندهان ارتش جمهوری اسلامی ایران حضور داشتند.

وزیر ارتباطات در این دیدار با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای پیروزی انقلاب و دفاع مقدس و بویژه شهدای ارتش سرافراز جمهوری اسلامی و بویژه شهدای عرصه فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: آمریکایی و صهیونیستی ماموران کشته و شهید شدند. این شهادت نشان می دهد که باغ شهادت هنوز در این کشور باز است.

وی افزود: در دوران دفاع جهانی، فعالان ارتباطات و مخابرات همواره در کنار رهبران نظامی برای ایجاد زیرساخت ها و ایجاد ارتباط پیشتاز بوده اند. بر این اساس فعالان این عرصه بیش از دو هزار شهید، جانباز و ایثارگر تقدیم کردند. این نشان می دهد که یکی از مهمترین عرصه ها در هشت سال دفاع مقدس حوزه ارتباطات است.

زارع پور همچنین بابیان اینکه ارتباطات توسط مخابرات در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات متحول شده است که دامنه نفوذ و ماموریت آن بسیار گسترده تر از گذشته شده است، گفت: این وزارتخانه تبدیل به وزارتخانه‌ای شده است که هم زیرساخت‌های توسعه در همه بخش‌ها و هم ابزارهای تحول دیجیتال، یعنی فناوری اطلاعات را فراهم می‌کند.

وی افزود: از این رو وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جایگاهی قرار دارد که می تواند با افزایش بهره وری، دقت و سرعت، به همه حوزه ها و نقاط مختلف کشور در ایجاد تحول، ماموریت های خود با استفاده موثرتر از فناوری اطلاعات کمک کند. هزینه ها و تسهیلات.

وزیر ارتباطات تاکید کرد: بنابراین اگر جهت گیری ها و برنامه های ما باید بتواند از فناوری اطلاعات حداکثر استفاده را ببرد، قطعا می توانیم گره های زیادی را باز کنیم و بسیاری از مشکلات از جمله مشکلات ریشه دار و تاریخی را حل کنیم.

زارع پور گفت: بر این اساس یکی از رسالت های کلان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید بحث تحول دیجیتال است. استراتژی دولت سیزدهم استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات برای سهولت و بهره وری بیشتر است.

وزیر ارتباطات با تشریح ماموریت دیگر وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دوره جدید، یعنی تکمیل شبکه ملی اطلاعات، تاکید کرد: شبکه ملی اطلاعات به عنوان زیرساختی برای استفاده از ابزار تحول دیجیتال یعنی فناوری اطلاعات است. ; این شبکه ای امن، پرسرعت، باکیفیت و مستقل در سراسر کشور است که بر اساس آن باید خدمات باکیفیت به مردم ارائه شود تا زندگی مردم راحت شود و به قول من طعم شیرینی به مردم بدهد. در فناوری اطلاعات

وی با اشاره به زمینه های همکاری مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ارتش جمهوری اسلامی گفت: ما در یک چیز مشترک هستیم و آن اینکه ارتش سرافراز جمهوری اسلامی مرز کشور است. مرزهای فیزیکی و ما در وزارت ارتباطات مرزهای فضا هستیم.» ما یک کشور مجازی هستیم.

وزیر ارتباطات افزود: مرز فضای مجازی کار ساده ای نیست چرا که اکنون پلتفرم ها یا سکوهای خارجی از مرزهای فضای مجازی ما (و کل دنیا) عبور کرده و وارد فضای کشور شده اند.

زارع پور گفت: امیدواریم با همکاری سایر دستگاه ها و حمایت مردم عزیز بتوانیم نیازهای مردم را برآورده کنیم و با بسترها و بسترهای بومی باکیفیت کشورمان را آزاد کنیم؛ بنابراین در این بعد کلی فناوری ها. و ارتش جمهوری اسلامی می تواند همکاری کند.

وی در ادامه با اشاره به نامزدی امسال از سوی مقام معظم رهبری برای سال «تولید; وی افزود: در دوره جدید همکاری های مشترک، تلاش خواهیم کرد تمام ظرفیت شرکت های دانش بنیان را بسیج کنیم تا بتوانیم تحول دیجیتال ارتش را در آغوش بگیریم و از همه فرصت های ارتباطی و فناوری اطلاعات استفاده کنیم تا ارتش بتواند به آن عمل کند. او گفت: بر اساس فناوری جدید، بهتر از گذشته عمل کنید.

وزیر ارتباطات افزود: همچنین با استفاده از امکانات موجود در وزارت ارتباطات و شرکت های دانش بنیان سعی خواهیم کرد زمینه به روز رسانی و توسعه زیرساخت های ارتباطی ارتش را در راستای تقویت این زیرساخت ها فراهم کنیم.

وی بابیان اینکه تجربه بسیار خوبی در بومی سازی تجهیزات در نیروهای مسلح دارد، گفت:

پیشرفت ارتش در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شگفت انگیز است، بنابراین قطعاً می توانیم از تجربیات همکارانمان در ارتش جمهوری اسلامی در زمینه بومی سازی تجهیزات و نیازمندی های نرم افزاری و سخت افزاری استفاده کنیم.

وزیر ارتباطات در خاتمه ابراز امیدواری کرد که این دیدار و امضای تفاهم نامه های مشترک نقطه عطفی در همکاری های دو کشور و در نهایت حل مشکلات مردم و افزایش امید و اعتماد مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد. ایران


آماده کمک به وزارت ارتباطات در شرایط بحرانی هستیم

فرمانده کل ارتش در مراسم امضای این تفاهم نامه با اشاره به تحریم های شدید دشمن علیه کشورمان گفت: تحریم ها در درجه اول نیروهای مسلح است و آنچه امروز می بینید درصد کمی از توان دفاعی ماست و همه اینها نیروهای مسلح به یاری خداوند و کار جهادی نیروهای استانی در میان سختی ها و تحریم ها به وقوع پیوست.

سرلشکر موسوی افزود: دشمنان روی فناوری اطلاعات سرمایه گذاری زیادی کرده اند و البته باید به گونه ای کار و برنامه ریزی کرد که یک قدم از آنها عقب نباشیم بلکه یک قدم از دشمن جلوتر باشیم.

وی همچنین با تقدیر از پیشرفت‌ها در حوزه فناوری اطلاعات و تاکید بر اینکه ارتش آماده همکاری و هم افزایی با وزارت ارتباطات در بسیاری از حوزه‌های مرتبط است، گفت: نیروهای مسلح قبل از ستاد بحران به بحران می‌رسند و آمادگی داریم. کمک به وزارت ارتباطات در شرایط بحرانی و در روزهای اول وقوع با توجه به تجربه و توانایی هایش در حوزه ارتباطات.

سپس وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و فرمانده کل ارتش تفاهم نامه همکاری بین دو کشور در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات امضا کردند.

در پایان این مراسم که با حضور فرماندهان نیروهای چهارگانه ارتش و تعدادی از معاونین ارتش و مقامات ارشد وزارت ارتباطات برگزار شد، زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از نمایشگاه توانمندی های ارتش و فناوری اطلاعات و ارتباطات بازدید کرد. دستاوردها

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید