بنیاد ملی نخبگان و وزارت کشور تفاهم نامه ای امضا کردند


ساعت: 13:35
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۲۲
کد خبر: 1815185

معاون ستاد و نخبگان بنیاد ملی نخبگان از انعقاد تفاهم نامه همکاری بین بنیاد و وزارت کشور به منظور همکاری و بهبود اجرای اسناد فوق و مشارکت در ماموریت ها و وظایف مشترک خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ عباس ابراهیمی درباره تفاهم نامه بین بنیاد ملی نخبگان و وزارت کشور گفت: در سراسر کشور امضا شد و زمینه ساز توسعه کارآمدی و نفوذ نخبگان شد.

وی در خصوص زمینه های همکاری بنیاد و وزارت کشور برای اجرای این تفاهم نامه گفت: بر اساس نیازهای وزارت کشور تلاش برای تشکیل هسته های نخبگان مشکل محور برای رفع نیازهای فناورانه کشور. وزارتخانه، «ایجاد سازوکار لازم بنیادها و استانداری های نخبگان استانی برای شناسایی و حل مشکلات استانی و منطقه ای از طریق هم اندیشی ها و ریاست جمهوری آزادی اندیشه با مشارکت مؤثر نخبگان بومی و آسیب با تأکید بر مسئولیت اجتماعی نخبگان در این حوزه». از جمله تعهدات بنیاد در این تفاهم نامه است.

ابراهیمی افزود: تلاش برای گسترش حضور فعال و ایفای نقش رهبران و نخبگان در جلسات، همایش‌ها و جشنواره‌های وزارتخانه، تسهیل در ارائه فرصت‌های خوداشتغالی و راه‌اندازی کسب‌وکار دانش‌بنیان به طرح‌های برگزیده از جمله بنیان بنیان دانش. توسعه (طرح شهید رضوی) و تسهیلات فناوری (طرح شهید تهران مقدم) و توسعه پژوهش های اولویت دار و تقاضامحور با همکاری دوره های دکتری تخصصی عالی تحصیلات تکمیلی (در قالب توسعه پسا دکتری) (طرح شهید دکتر چمران) اینها مواردی است که بنیاد ملی نخبگان در برنامه خود برای اجرای تفاهم نامه دارد.


بنیاد ملی نخبگان و وزارت کشور تفاهم نامه ای امضا کردند

قائم مقام بنیاد ملی نخبگان با اشاره به تشکیل کارگروه مشترک متشکل از نمایندگان کشورها برای اجرای مفاد این تفاهم نامه گفت: اولین جلسه حداکثر تا یک ماه پس از امضای تفاهم نامه برگزار می شود. . . .

وی همکاری در اجرای «آیین نامه جذب و حفظ استعدادهای عالی و سرمایه های انسانی نخبه در دستگاه های اجرایی» در این وزارتخانه را از مهم ترین مفاد این تفاهم نامه و تعهدات این وزارتخانه عنوان کرد. و سایر نهادها برای بهره مندی از مشاوره تخصصی بهترین استعدادها و نخبگان در فرآیند تصمیم گیری و رفع چالش ها و مشکلات بویژه استفاده از افراد مستعد و نخبه بومی استان ها و استان های کشور و حمایت از طرح های تحقیقاتی و پژوهشی فن آوری ها بهترین استعدادها و نخبگان در مواجهه با چالش ها و نیازهای وزارتخانه یکی از مواردی است که همکاران وزارت کشور در اجرای آن همکاری لازم را بر عهده گرفته اند.

ابراهیمی گفت: ساز و کار لازم برای همکاری و اخذ تاییدیه بنیاد در فرآیند صدور مجوز تاسیس تشکل های ملی و استانی متقاضی فعالیت در حوزه استعدادهای درخشان و نخبگان از وزارت کشور و ارتقای فرصت های فعالیت و تسهیل حضور مستعدان و نخبگان در مناطق مختلف کشور با محوریت مناطق کم برخوردار و همچنین همکاری در تولید برنامه های سمعی و بصری برای رهبران و نخبگان الگو برای تحقق اهداف و برنامه های سازمان اجتماعی. از دیگر تعهدات این وزارتخانه در این تفاهم است.

ایفای تعهدات برنامه ای وزارت مربوط به بند. “ه” از هنر. 64 قانون ششم توسعه فضایی؛ “کمک به ایجاد نمایشگاه دائمی دستاوردهای مستعدترین نخبگان و نخبگان استانی”، “استفاده از ظرفیت استانداران به عنوان رئیس شورای آموزش و پرورش استان برای پیگیری و حمایت از اجرای طرح شهاب”، “تلاش برای تجمیع استعدادها”. اطلاعات هویتی” پروژه شهاب به اطلاعات مندرج در اطلس اجتماعی کشور و تهیه گزارشات ترکیبی مورد نیاز بنیاد ملی نخبگان “و” استخراج اطلاعات مربوط به جامعه هدف بنیاد که در اختیار وزارت کشور است. به منظور برنامه ریزی توسعه سیاست ها و برنامه ریزی ها متناسب با نیازهای اجتماعی و مناطق.» وی موارد دیگری را در دستور کار وزارت کشور برای اجرای بهتر این تفاهم نامه عنوان کرد.

این یادداشت تفاهم مشتمل بر یک مقدمه و (9) ماده و در دو نسخه به ارزش مساوی به امضای طرفین رسیده و از تاریخ امضا لازم الاجرا خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید