بسیج سازندگی و دولت تفاهم نامه تامین آب شرب 3440 روستای کشور را امضا کردند/بسیج سازندگی ساخت 40 هزار واحد مسکونی درخواستی کمیته امداد را برعهده گرفت.


ساعت: 12:25
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۴/۲۱
کد خبر: 1882525

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور با بیان اینکه امسال به تفاهم خوبی با دولت متناسب با خدمات جهادی در جامعه رسیده ایم، از ساخت 40 هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد و تامین آب شرب خبر داد. به 3440 روستای کشور.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمد زهرایی رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار هرمز گفت: بسیج سازندگی چندین طرح دارد که با دولت نهایی کرده است و «طرح جامع محرومیت زدایی از افراد اساسی» در روستاها یکی از این اقدامات است.

سردار زهرایی به تشریح این طرح ها پرداخت و گفت: اولویت تامین آب شرب، آب کشاورزی و مسکن مستضعفان است که برای 7138 روستا برای آب شرب قرارداد بسته شده است.

مسئول بسیج سازندگی کشور تصریح کرد: قنات و قنات ما برای آب کشاورزی است یعنی قنات ها و حوضه ها، سفره ها و سفره های زیرزمینی و کانال کشی مزارع که اکنون با وزیر جهاد کشاورزی به توافق رسیده و حجم بسیار خوبی است که است که امیدواریم در اجرای آن در دو ماه آینده آغاز شود.

زهرایی تصریح کرد: برای ساخت 40 هزار واحد مسکونی برای کمیته امداد با رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه امضا کرده ایم که 5 هزار و 800 واحد آن توسعه فیزیکی دارد.

وی با اشاره به تفاهم با مجلس برای راه اندازی پنل خورشیدی گفت: مجلس 120 میلیون تسهیلات داده و بانک ها کار را آغاز کرده اند و اکنون وارد فاز اجرایی شده است تا بتوانیم چند ده هزار برق خانگی نصب کنیم. نیروگاه با پنل خورشیدی در یک سال با تبصره 16 تسهیلات اشتغال زایی که مجلس برای ما ردیف اعتباری دید و استانداران حمایت کردند و بخشی از تبصره 16 را برای ایجاد اقتصاد مقاومتی و ایجاد کارگاه های اشتغال برای روستاها و حاشیه شهرها ایجاد کردیم. مناطق.

مسئول بسیج سازندگی کشور گفت: در دستور کار دولت در 60 منطقه حاشیه ای شهرستان ها کار شده و در برخی از آنها نیز موافقت کرده ایم.

زهرایی خاطرنشان کرد: در تابستان هم اردوی جهادی عمومی داریم و هم اردوی تخصصی مانند تربیت جهادی و فضای مجازی و رسانه ای، جهادی و دانشجویی و همچنین اردوی کار جهادی.

وی با بیان اینکه حامی گروه های جهادی است، خاطرنشان کرد: جهادگران در بحران های مختلف در میدان حضور دارند و همواره حرکت جهادی در جامعه وجود دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید