ساخت 500 واحد مسکونی برای بی خانمان ها شاخص ترین اجرای بسیج سازندگی / آبرسانی به 409 روستای کرمان


ساعت: 10:40
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۸/۲۹
کد خبر: 1912296

جواد جلالی گفت: از سال گذشته تا کنون با مشارکت شرکت آبفا و ظرفیت گروه های جهادی و همکاری پیشرفت و قرارگاه آبادانی ظرف یک سال 409 روستا آبیاری شده و مابقی روستاها در دستور کار قرار گرفته است. تا پایان سال خبرهای خوبی را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جواد جلالی مسئول سازمان بسیج در سپاه طرالله استان کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدای جهادگر اظهار داشت: طرح بسیج حاصل اندیشه بزرگ امام خامنه ای است. در تاریخ 27 اردیبهشت 1377. خیر، توسط معظم له برای محرومیت زدایی ایجاد شد تا از ظرفیت گروه های جهادی در همه عرصه ها برای انجام اقدامات گسترده در کشور استفاده شود.


تامین آب در مناطق عقب مانده اولویت اصلی بسیج سازندگی است

جلالی به اولویت های بسیج سازندگی اشاره کرد و تصریح کرد: استان کرمان بر اساس ابلاغیه فرماندهی ارتش تارالا دارای 7 اولویت است که با توجه به شرایط استان کرمان اولویت اول تامین آب شرب است، در حال حاضر 650 روستا با تنش آبی مواجه هستند. از این تعداد 450 روستا مرکز استان کرمان است و 200 روستا در اختیار قرارگاه حاتم است.

وی افزود: از سال گذشته تا امروز با مشارکت شرکت آبفا و ظرفیت گروه های جهادی و همکاری قرارگاه عمران و آبادانی 409 روستا در مدت یکسال آبیاری شده و مابقی روستاها در حال انجام است. دستور کار است و تا پایان سال جاری خبرهای خوبی را در این زمینه اعلام خواهیم کرد.

رئیس بسیج سازندگی ثارالله با اشاره به سایر اولویت ها گفت: آب کشاورزی اولویت دوم ماست و در حال انجام بازسازی و لایه بندی سیستم های ذخیره آب و حوضه آبریز پروژه جالیز هستیم که به استان ها ابلاغ شده است. و بسیج سازندگی با همکاری خیرین و ظرفیت مردم و گروه های جهادی این روند را ادامه خواهد داد.

جلالی تاکید کرد: در زمینه اشتغال و کارآفرینی در سال گذشته برای یک هزار و 342 شغل ایجاد شد و امسال با گذشت 8 ماه از سال 100 درصد تعهدات استخدامی انجام شده و با استفاده از ظرفیت صندوق های قرض الحسنه مردمی و تعاونی ها تا پایان سال در حال حاضر در حوزه اشتغال زایی، تعهد چند برابری برای افزایش اشتغال خواهیم داشت.

مسئول بسیج سازندگی به برنامه های هفته بسیج اشاره کرد و گفت: احداث واحد مسکونی، اسکان مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، ساخت مسجد، خانه علمدار، سرویس بهداشتی و استقرار کارگاه اشتفال از جمله فعالیت های این سازمان است که در هفته بسیج به بهره برداری می رسد. اعطای جهیزیه، فرهنگ سازی ازدواج آسان و کمک های وفاداری که به مناسبت های مختلف برای کمک به اقشار کم درآمد انجام می شود نیز در این هفته در شهرستان ها اجرا می شود.

جلالی تصریح کرد: با حمایت برخی از معاونان رئیس جمهور که به صورت مستقیم در حاشیه شهر ماموریت دارند، در حال ارائه خدمات برای ارتقای سطح رفاه در حاشیه شهر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به نیازهای فرهنگی جامعه امروزی می توانیم با استفاده از ابزار رسانه ای اولویت هفتم را در راستای امید آفرینی به خوبی پیش ببریم.


ساخت 500 واحد مسکونی برای بیماران مهم ترین دستاورد بسیج سازندگی است

یکی از مسئولان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: مهمترین پروژه های بسیج سازندگی ساخت 500 واحد مسکونی برای بیماران بود که اواخر سال گذشته در شهرستان بردسیر به بهره برداری رسید.

جلالی افزود: امسال در قالب تفاهم نامه سه جانبه بین کمیته امداد امام (ره)، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان بسیج، پروژه ساخت جدید 800 واحدی را در دستور کار داریم و به عنوان یکی از این سه گروه، ما کمک می کنیم. به اطلاع می رسانیم با استفاده از ظرفیت گروه های جهادی مشکل آبرسانی به روستاها را رصد می کنیم.

وی ادامه داد: طرح آب شرب را از سال گذشته آغاز کردیم که تاکنون به 409 روستا آبرسانی شده است، با توجه به اینکه این پروژه زودتر از سایر استان ها شروع به کار کرد، توانستیم تمرکز و اعتبار زیادی جذب کنیم. خود را متعهد می کنیم که امسال کار را با قدرت بیشتر و منابع بیشتر ادامه دهیم.

مسئول بسیج سازندگی سپاه تاکید کرد: ایجاد مشاغل کوچک و خانگی در حوزه کارآفرینی یکی دیگر از طرح های شاخص بسیج سازندگی است که در کنار تمامی فعالیت ها و در راستای کمک های مومنانه 170 هزار بسته در این دو کشور انجام شد. سال هایی که درگیر ویروس کرونا بودیم. به مناسبت های مختلف در سطح استان توزیع شد و 310 سری جهیزیه نیز در شهرهای مختلف بین اقشار ضعیف و کم درآمد توزیع شد که نتایج خوبی برای سازمان بسیج سازندگی به جا گذاشت.

حل مشکلات حاکمیتی و جهادی کاری استان

جلالی تاکید کرد: کار در استان کرمان بسیار بزرگ است زیرا محرومیت زیاد است. ما با همان ظرفیت و نیروی جهادی در سطح استان کار می کنیم و امیدواریم شاهد کاهش و محرومیت زدایی باشیم. “

وی افزود: با توجه به اینکه متولی مناطق محروم و کم برخوردار هستیم، اساس کار خود را بر اساس فعالیت در مناطق کم برخوردار هستیم. فاریاب و عنبرآباد و بخش‌هایی از شهرستان جیرفت در حالی که در مناطق شمالی و محروم مانند ارزوئیه و بخش‌هایی از بافت، رابر، راور و کوهبنان با توجه به درجه محرومیت، جمعیت و زیرساخت‌ها، این مناطق نیز در اولویت قرار دارند. راه اندازی شده اند.

جلالی ادامه داد: بیش از 3 هزار و 700 گروه جهادی در سامانه جهادی اطلس ثبت نام کرده اند، هزار و 300 گروه جهادی مجوز دریافت کرده اند و مابقی در دستور کار قرار دارند و خودشان برای ایجاد گروه های جهادی تخصصی در حوزه های مختلف خدمت می کنند.

کشف اقتصاد مقاومتی محصولات کوچک و خانگی

مسئول بسیج سازندگی ثارالله در خصوص برنامه های هفته بسیج گفت: در هفته بسیج چهار برنامه داریم که دو برنامه به عنوان شاخص برای کشور نیز برگزار می شود و 8 آبان ماه افتتاحیه نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در محصولات کوچک و خانگی در حسینیه ثارالله کرمان برگزار می شود.

وی افزود: همایش ملی سرآمدان اقتصاد مقاومتی بعدازظهر هشتم آبان ماه در حسینیه ثارالله با حضور مسئولان کشوری و استانی افتتاح می شود و تا پایان روز شنبه حسینیه ثارالله به مدت یک هفته پذیرای بازدیدکنندگان است.

جلالی تصریح کرد: رزمایش در اردوی جهادی دومین برنامه ما در این هفته است که به مدت 10 روز در استان برای خدمت در مناطق مختلف شهرستان برگزار می شود.

رزمایش فاطمی 2 با حضور 500 گروه جهادی

این مسئول افزود: رزمایش فاطمی 2 با حضور 500 گروه جهادی از 7 آبان تا 16 آذر به مدت 10 روز به مردم خدمات جهادی ارائه می کند.

ثارالله رئیس بسیج سازندگی کشور گفت: برنامه راه اندازی 10 هزار سامانه خورشیدی 5 کیلوواتی برای مردم عزیز کمیته امداد، بهزیستی، فرمانداری و بسیج سازندگی با مشارکت بانک های توزیع و بهره برداری برق شمال و جنوب داریم. اجرای این امر با انعقاد تفاهم نامه آغاز خواهد شد.» این نامه 6 صفحه ای در هفته بسیج برگزار می شود.

جلالی در پایان به دغدغه استاندار کرمان در خصوص مدیریت آب در سیل و رواناب اشاره کرد و خاطرنشان کرد: سیل و روان آب ها معمولاً در نیمه دوم سال پس از بارندگی هایی که در استان رخ می دهد خسارت وارد می کند. امسال با حمایت فرماندار، معاونین، فرمانده سپاه ثارالله و مدیر بحران در هفته بسیج، اجرای عملیات احداث سدها در برابر سیلاب و لایه بندی رودخانه های فصلی ریگان، منوجان، قلاگنج، رودبار جنوبی و… مناطق راه اندازی شد. که حیاتی است کلید خواهد بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید