سپاه پاسداران برای خدمت به مردم از هیچکس اجازه نمی گیرد/ مشکل تنش آب در 409 روستای کرمان تا سوم خرداد سال 1401 حل می شود.


ساعت: 11:35
تاریخ انتشار: 14/14/1400
کد خبر: 1813045

سردار حسین معروفی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب عباس است، الگوی او عباس بن علی در کربلا است، گفت: سپاه پاسداران اجازه خدمت به مردم را ندارد و ما جان خود را برای مردم می دهیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ در راه آرماند; سردار حسین معروفی صبح امروز در نشست خبری به مناسبت پاسداران با تبریک اعیاد شعبانیه گفت: چهار برنامه در حوزه گفتمان در طول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داریم که یکی از آنها نماز جمعه دیروز بود. امروز به تشریح اقدامات یکساله سپاه می پردازیم، «با فرمانده خود جلسه ای برگزار می کنیم تا مقدمات را مطرح کنیم و برای اخبار صدا و سیما مصاحبه کنیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با بیان اینکه وقتی فلسفه سپاه را تبیین می کنیم مشخص می شود که چرا دشمن می خواهد به سپاه ضربه بزند، گفت: رسالت پیامبر اعظم(ص) برای مسلمانان نیست؛ بلکه باید به آنها اشاره کرد. اما برای تمام بشریت؛ پنجاه سال بعد از قیامت گمراه شدند.

وی گفت: امام حسین (ع) حقیقت دین بود و کربلا بقای دین خدا شد و 1400 سال بعد امام خمینی (ره) به نبوت انقلاب اسلامی پیروز شد و تشکیل حکومت اسلامی با رای مردم دقیقاً همان بود. همان اقدام پیامبر در مدینه که پیامبر مهاجران انصار بسیج مردمی و سپاه را تشکیل دادند.

این مسئول گفت: من ارتشی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم تشکیل داده ام نه جمهوری اسلامی، بنابراین سپاه فقط در پادگان نیست.

فلسفه وجودی سپاه دینی، انقلابی و مردمی است

وی افزود: ماموریت حفظ و دفاع از این انقلاب و دستاوردهای آن را به سپاه سپرد. این مأموریت سپاه است که امام راحل آن را تبیین کردند و در قانون اساسی هم به آن اشاره کردند.

این مسئول با بیان اینکه امروز سپاه علاوه بر ماموریت های امنیتی و نظامی، ماموریت نرم و نیمه سخت دارد، افزود: فلسفه حاج قاسم در کشورهای اسلامی قانونی و تعریف شده است.

سردار معروفی گفت: فلسفه سپاه ایمان، انقلابی و مردمی است. تمام وظیفه سپاه و مأموریت های ذاتی آن این است که بر اساس قلبی عمیق، ایمانی انقلابی و جهادی به نفع مردم باشد.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: سلامی در سیل حمیدیه گفت: اگر با ابزار و تجهیزات نتوانیم جلوی سیل را بگیریم آن را با خود خواهیم برد. «این یک شعار نبود، بلکه یک فلسفه وجودی سپاه بود.

سپاه پاسداران عباس

وی با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران عباس است، الگوی او عباس بن علی در کربلا است، گفت: سپاه علاوه بر وظیفه ذاتی خود و در جایی که ملت به آن نیاز دارد، وظیفه و رسالت ذاتی دارد. در حوزه اقتصاد، فرهنگ، سیل، محرومیت و…

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اجازه خدمت به مردم را ندارد و ما جان خود را برای مردم می دهیم، گفت: سپاه خط قومی، دینی و سیاسی نیست که بخواهد خدمت کند. بلکه جامعیت نگاه سپاه است و فقط به انقلاب و مردم می اندیشد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه ما مکان، زمان و لباس ماموریت را نمی دانیم، این باید یک الگوی مدیریتی در کشور باشد، گفت: سپاه به دستور مقام معظم رهبری وارد عرصه محرومیت زدایی می شود چرا که ما مجری هستیم و سربازان ما خدمات ارائه می دهیم.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: اولین مشکل تنش آب است.

مشکل آبرسانی به 409 روستای کرمان تا سوم خرداد سال 1401 حل می شود.

وی افزود: برای حل مشکل آب بخشی با کمک سپاه و بخشی با کمک حاج آقای ابراهیمی که 630 روستا را در 10 مرحله آبرسانی کردند، 63 روستا، 63 روستا.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه از پایان فروردین 1400 تا 25 اسفندماه 340 روستا به آبرسانی می رسد، تصریح کرد: مشکل آبرسانی 409 روستا تا سوم خرداد 1401 حل می شود که در این مدت بیش از 800 میلیارد تن وجود دارد. هیچ جهادی، خیر و سپاهی نبودند.

سردار معروفی ادامه داد: برای رفع مشکل آبرسانی 852 کیلومتر کانال و لوله گذاری انجام شده و 167 هزار و 850 نفر در 409 روستا تا سوم خرداد 1401 آب شرب خواهند داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: قرارگاه امام حسن (ع) از سال 1401 و وزارت نیرو آغاز به کار کرده است. بنابراین در سال آینده این کار جهادی با کمک گروه های جهادی خیرین، آشنایان و مردم با سرعت چند برابری انجام می شود.

اجرای 1746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی توسط سپاه ثارالله در سال گذشته

وی خاطرنشان کرد: در روستاها و مناطقی که آب ندارند مسجد نمی سازیم. آب و فاضلاب در درجه اول قرار دارد و پس از آن مسجد قرار دارد که می گوید 47910 خانوار از آب پاک استفاده خواهند کرد.

این مسئول گفت: امسال یک هزار و 746 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی را با وام 79 میلیارد و 105 میلیون تنی اجرا کرده ایم که در قالب بسیج سازندگی است و در سال گذشته ارزش کمک های به حق 259 میلیارد و 119 میلیون تومان بوده است. “

سردار معروفی گفت: سال گذشته 306 جرائم غیرعمد با هماهنگی ستاد دیه، دستگاه قضایی و سپاه آزاد شدند. .

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی مهم ترین موضوع آموزش و توانمندسازی اشتغال است. 8742 نفر توانمند و آموزش دیدند و 2871 نفر از طریق صندوق های قرض الحسنه استخدام شدند.

اگر برنامه ریزی شود در جنوب کرمان فقر نخواهیم داشت

وی گفت: امسال در ده روز دو سیل داشتیم که در این ارتباط سه کمپ در جنوب، شرق و مرکز استان تشکیل دادیم. سیل همزمان با سالگرد شهید سلیمانی آمد و در مرحله امداد و نجات، غذای گرم، توزیع لباس و پتو در منطقه و اعزام گروه های جهادی به خرابه منازل انجام شد.

این مقام مسئول گفت: در سفر وزیر کشور و رئیس جمهور توانستیم حقیقت جنوب را تبیین کنیم.

سردار معروفی گفت: راه نجات کشاورزی در جنوب کرمان تجاری سازی کشاورزی برای صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس است و اگر برنامه ریزی شود در جنوب کرمان فقر نخواهیم داشت.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: تشکیل قرارگاه محرومیت زدایی شرق و جنوب برای رفع اولویت محرومیت زدایی متناسب با ظرفیت هر منطقه ضروری است و منابع باید متعادل و مدیریت شود.

اصلاح 61 کیلومتر سدهای آبگرفته در مناطق سیل زده جنوب استان

وی با تاکید بر اینکه در هر منطقه مشکل داریم مردم محلی چاره کار هستند، گفت: در شرایط بحرانی مردم محل راه حل بحران را می دانند.

این مسئول گفت: پس از وقوع سیل با مجوز فرماندهی سپاه پاسداران، تمامی تجهیزات مهندسی را در منطقه نگهداری کردیم. شصت و یک و نیم کیلومتر سیل بند و 16 کیلومتر خرابه در حاشیه رودخانه ها ساختیم و نسبت به ضدعفونی منطقه نیز اقدام کردیم. بیمارستان صحرایی سپاه برای ارائه خدمات رایگان به مردم منطقه حضور دارد.

سردار معروفی با اشاره به اینکه طرح کرامت در 23 نقطه در استان کرمان در حال اجراست که 6 نقطه در شهر کرمان فعال و ارائه خدمات مشاوره ای است، گفت: امسال 580 نفر در کمپ کرامت از اعتیاد رها شده اند. و حل خواهد شد به شهرداری اشتغال آنها کمک کند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: 3700 گروه جهادی ثبت شده در سپاه داریم که از این تعداد 1400 گروه جهادی تشکیل شده و این گروه ها در 6 حوزه عمرانی، علمی، اقتصاد مقاومتی، بهداشت و درمان، کشاورزی و درمان فعالیت می کنند. “

فعالیت بیش از 5000 حلقه صالحین در استان

وی با بیان اینکه توسعه و تقویت طرح شهید بهنام محمدی کار مهمی بین مسجد و مدرسه است، افزود: ما اهل بیت را تعیین می کنیم.

این مقام مسئول گفت: به دلیل مشکلات اقتصادی نباید از مسائل فرهنگی غافل شد. ما در دولت به دلیل سهل انگاری در این زمینه در سازندگی و اصلاحات ضربه خوردیم. نگهداری از 6500 یادمان داخلی شهدا یکی از اقدامات مهم فرهنگی است و یادمان شهدا را راهی برای احیای یاد و نام آنها خواهیم کرد.

سردار معروفی گفت: گام دوم انقلاب اسلامی شعاری شده و در این دو سال هیچ کاری انجام نداده ایم. یعنی در حالی که گام دوم در دل سیاست، اقتصاد، ادبیات و اخلاق و… است.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تاکید کرد: در گام دوم دولت سازی هستیم که بالاترین سند ماست و ملاک ماست و قرارگاه تشکیل داده ایم و باید گام دوم انقلاب را اجرا کنیم و باید بداند که سخنرانی شهید سلیمانی و تبیین اندیشه او گره ها را می گشاید. چون مکتب او مکتب عاشورا و ائمه انقلاب است; ما نباید با فرهنگ خود با گفتمان برخورد کنیم، ما سدی برای مردم و پشتیبان مردم هستیم تا اجازه ندهیم مردم آسیب ببینند.

شرح اقدامات سپاه ثارالله استان در منطقه تاج

وی در خصوص اقدامات سپاه ثارالله استان نسبت به ولیعهد در سال گذشته در طرح شهید سلیمانی توضیح داد: ایجاد مراکز واکسیناسیون، 10 مرکز مستقل، 450 نیروی بسیجی به دانشگاه علوم پزشکی و 916 نیروی تخصصی بسیج اعزام شدند. به بیمارستان ها

این مقام مسئول با اشاره به موارد فوق گفت: در این مدت 155 هزار و 652 بسته معیشتی برای 167 هزار و 956 خانوار توزیع و 200 دستگاه موتورسیکلت برای تحویل دارو و تجهیزات مورد نیاز و همچنین در حوزه آگاهی بسیج رسانه، بسیج صدا، تلویزیون و گردان های سایبری استفاده شد. محتوا ایجاد کرده اند.

سردار معروفی خاطرنشان کرد: در هفته پاسدار قیام خانواده های معظم شهدا، کمک های مومنانه، توزیع بسته های غذایی و جهیزیه و افتتاح پروژه های محرومیت زدایی و آبرسانی خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید