سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپری در برابر مردم است/ وظیفه اصلی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع از انقلاب اسلامی است.


ساعت: 07:40
تاریخ انتشار: 1401/02/02
کد خبر: 1833706

محمدعلی نظری گفت: سپاه در مقابل هر تهدید و مشکلی آماده جانفشانی و حفاظت از مردم است و در بحران ها و حوادث و تهدیدها مردم را تنها نگذارد و نمونه بارز سپاه پاسداران سرلشکر است. شهید سلیمانی.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار محمدعلی نظری در گفتگو با راه آرمان؛ وی با اشاره به دوم اردیبهشت سالروز تاسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 به فرمان حضرت امام خمینی (ره) گفت: یکی از دلایل ایجاد سپاه این بود که در ابتدای انقلاب اسلامی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال 1358 به بعد در سال 1358 به عنوان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تاسیس شد. نیروهای نظامی و تامین کنندگان امنیت و نظم شهری متزلزل، متلاشی و فروپاشیدند. لذا این اندیشه متعالی و ملکوتی امام راحل منجر به تشکیل یک سازمان نظامی و مردمی برای حفظ انقلاب اسلامی در برابر تهدیدات مختلف داخلی و خارجی شد.

وظیفه اصلی سپاه دفاع از انقلاب اسلامی است

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان ادامه داد: سپاه پاسداران مجموعه بسیار ارزشمندی بود که در سال های اخیر با نیروهای نظامی، مردمی و متعهد انقلاب در همه ابعاد و عرصه ها و وظیفه اصلی سپاه همکاری داشته است. دفاع از انقلاب اسلامی در برابر دشمنان داخلی و خارجی و دستاوردهای انقلاب است.

وی بیان کرد: ایجاد سپاه به عنوان سپاه نشان از اندیشه دوراندیشانه و دوراندیشانه امام راحل بود که سپاه را نه تنها برای انقلاب ایران بلکه برای انقلاب و دستاوردهای آن پیش بینی کرد. حتی در خارج از کشور چند سالی است که با حضور در کشورهای اطراف ثابت کردیم انقلابی که انجام دادیم در خارج از کشور قابل دفاع است و سردار شهید سلیمانی شاخص و شاهد این موضوع است.

توانایی سپاه در حفاظت از مرزها و تهدیدات خارجی

این مقام مسئول تصریح کرد: از ابتدای تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، منافقین در داخل کشور با توطئه های استکبار علیه ما وارد عمل شدند و شهدای زیادی را در این عرصه تقدیم کرده ایم. اما به مرور زمان توانستیم در برابر تهدیدات داخلی مقاومت کنیم و سپاه از آن زمان به لحاظ کنترل و تعادل و امنیت به بلوغ رسیده است.

سردار نظری گفت: با آغاز دوران دفاع مقدس و حمله رژیم بعث عراق به نقاط مختلف کشور، سپاه با کمک نیروهای مردمی وارد عرصه حفاظت از مرزهای خارجی و تهدیدات شده است. و سازماندهی و این مشکلات سپاه را فعال کرده است.

حضور سپاه در عرصه های مختلف برای احیای کشور پس از جنگ

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: جمهوری اسلامی ایران از سال 1361 تا 1367 با دنیا در حال جنگ بود؛ در حالی که در سال های 1361 تا 1367 در حال جنگ بود. همه دنیا با امکانات و نیروی انسانی خود به کمک عراق آمدند و در این شرایط سپاه، ارتش و نیروهای مردمی به حملات و جنگ پاسخ دادند و شیرینی پیروزی را برای همه چشیدند.

وی گفت: بعد از دوران دفاع مقدس باید اقداماتی برای بازسازی و ساخت خانه ها، تامین برق، آب و… انجام می شد. و اقداماتی در این زمینه انجام شده است؛ «سپاه نیز در زمینه فلج اطفال با دانشگاه های علوم پزشکی همکاری می کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت مناطق جنگ زده، سدسازی و رفع کم آبی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

توانمندی سپاه پاسداران در عرصه دفاعی

این مسئول تصریح کرد: با افزایش و ارتقای توانمندی های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، فعالیت ها و کمک ها در ساخت پالایشگاه، تونل و سایر تاسیسات تخصصی سپاه با کمک مردمی و نیروهای متخصص انجام شد. در آن سال ها انجام شد.

سردار نظری با اشاره به فعالیت های سپاه پاسداران در حوزه نیروی انسانی، تربیت و ساماندهی بسیجیان در عرصه های مختلف گفت: ایران در عرصه دفاعی، تهاجمی و بازدارندگی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی یکی از کشورهای پیشرو در جهان است. وارد این عرصه شد و اکنون یک بازدارندگی بسیار قوی داریم.

مرزبانان ثارالله در مرزهای شرقی کشور

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در تمامی اغتشاشات و اختلافات داخلی و خارجی در سال های اخیر، سپاه پاسداران به مقابله با داعش و ریشه کنی آن کمک کرد و ما مانند گذشته اجازه ندادیم در داخل کشور وارد شود. سال‌های 88، 98 و 96 دشمن با تحریم‌ها و سوء استفاده‌های خود باعث هرج‌ومرج و اغتشاش در نظام می‌شود.

وی در خصوص خدمت رسانی سپاه گفت: یکی از یگان های سپاه ثارالله در حوزه حفاظت از مرزها و اراضی خود در حال انجام ماموریت در مرزهای شرقی و پاسداری از مرز به منظور حفظ تمامیت ارضی است. کشور.”

بیش از 3000 گروه جهادی در استان کرمان وجود دارد

این مقام مسئول بیان کرد: در حوزه تحریم هایی که ایجاد شده و تحریفاتی که برای تاثیرگذاری تحریم ها ایجاد شده است. سپاه از توسعه قدرت نرم استفاده می کند و در مقابل این حملات مقاومت می کند. همچنین در بحران های طبیعی مانند سیل، زلزله و تاج گذاری، سپاه با تمام امکانات و نیروهای خود به ویژه نیروهای خودجوش مردمی وارد عرصه شد.

سردار نظری با بیان اینکه در حال حاضر بیش از سه گروه جهادی در استان داریم که یک هزار و دویست گروه با شناسنامه و تخصص و دامنه فعالیت آن ها مشخص است، گفت: از دیگر فعالیت های سپاه می توان به ساخت و تعمیر منازل برای نیروهای مسلح اشاره کرد. محرومان، افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی امام خمینی(ره)، نهضت آبرسانی در قالب اردوی مردمی در میدان سرلشکر شهید سلیمانی، مسائل اجتماعی از جمله توجه به حاشیه شهر، معتادان متجاهر، ازدواج آسان و ….

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سپر مردم است/سپاه مردم را در بحران ها و تهدیدها تنها نمی گذارد

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در خصوص مهم ترین فعالیت های سپاه استان در حوزه بیماری های عروق کرونر گفت: همکاران و بسیجیان ما در زمینه مراقبت، پیشگیری، پیش آگهی با دانشگاه های علوم پزشکی و مراکز بهداشتی درمانی همکاری داشته اند. و واکسیناسیون در برابر بیماری عروق کرونر قلب؛ سپاه همچنین سالن های ورزشی خود را برای افزایش واکسیناسیون و جلوگیری از مرگ همشهریان به دانشگاه علوم پزشکی اهدا کرد.

وی تاکید کرد: خدا را شاکریم که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این توان رسیده است که می تواند در همه عرصه ها نفوذ کند و در برابر تهدیدات داخلی و بحران های طبیعی کمک کند.

این مسئول خاطرنشان کرد: ما به عنوان پاسدار و خدمتگزار خود را خادم مردم می دانیم و در مقابل هر تهدید و مشکلی، سپاه آماده جانفشانی و حفاظت از مردم است و در بحران ها، حوادث و تهدیدها فقط مردم هستند. او نمی رود و نمونه بارز سپاه پاسداران سرلشکر شهید سلیمانی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید