سپاه پاسداران انقلاب و اسلام از ترس امام حسین (ع) / سپاه، گروه متشکل دفاع از انقلاب اسلامی


ساعت: 11:14
تاریخ انتشار: 1400/12/15
کد خبر: 1813292

سوم شعبان سالروز ولادت با سعادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامگذاری کرده اند زیرا امام حسین (ع) برای پاسداری از دین جد و انقلابی خود از خود و اهل بیتش گذشت و پاسداران دستاوردهای انقلاب را حفظ می کنند. انقلاب اسلامی ایران.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از موج بیانی; شعبان یا شعبان المعظم هشتمین ماه قمری و یکی از پرفضیلت ترین و پربرکت ترین ماه هایی است که ولادت های زیادی در آن اتفاق می افتد و نکته جالب این است که سالروز شهادت هیچ یک از ائمه معصومین یا اهل بیت علیهم السلام است. بیت (ع) در این ماه گنجانده شده است. سالروز میلاد با سعادت امام حسین (ع)، حضرت ابوالفضل (ع)، امام سجاد (ع)، حضرت علی اکبر (ع) و حضرت مهدی (عج) در این ماه است که بر زینت و عظمت و درخشندگی آن افزوده است. شعبان . شعبان ماه پرفضیلتی است و پیامبر صلی الله علیه و آله فرمود شعبان ماه من است و همچنین گفته شده است که ماه شعبان را روزه گرفت و آن را با رمضان مرتبط کرد. روزه مستحبی، استغفار، صدقه و کمک به نیازمندان، صلوات بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم، اقامه نماز مستحبی و خواندن نماز و مناجات شعبانیه از جمله اعمال مستحب و با فضیلت است. در این ماه و طبق افسانه ها انسان را از آتش جهنم نجات می دهد.


182af142 0fa3 4788 8912 a7169d973274 خبر خاکستری


* سوم شعبان ولادت امام حسین (ع)

سالروز میلاد باسعادت امام حسین (ع) در سومین روز از ماه شعبان است. سید جوان اهل بهشت ​​ریحانه باغ رسالت یکی از دو گوشواره بر عرش خدا خامس آل عبا سرور عالم آزاده حضرت امام حسین (ع) در مدینه به دنیا آمد. سوم شعبان در چهارم نام او زینت دهنده تاریخ بشریت است و قیام او عنوان و الگوی قیام ها و نهضت های جهان است و تنها استاد مدرسه ایثار و تنها استاد دانشگاه رشادت و شهادت است. .

می گویند وقتی خبر ولادت امام حسین (ع) را به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) رساندند، به خانه حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه (س) رفتند و حضرت فاطمه (س) به خانه امام حسین (ع) رفتند. به او گفت که فرزند را بعد از این پیامبر اکرم (ص) به گوش راست بیاور. اذان گفت و در گوش چپش ایستاد. پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد نوه گرامی خود می فرماید: حسین عشقی است عمیق و پنهان در دل مؤمنان و او درهای بهشت ​​است. «به او سوگند جانم در دست اوست و حسین در آسمان بیشتر از زمین یاد می شود و زینت آسمان و زمین است.


90531f37 ec0c 473b 9ebe 33ca97f580cf خبر خاکستری


* ولادت امام حسین و روز پاسدار

سالروز میلاد امام حسین (ع) در تقویم رسمی کشورمان «روز پاسدار» نامیده شده است. از ولادت امام حسین (ع) در سال چهارم هجری تا رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) 6 سال و چند ماه بعد مردم نسبت به پیامبر واقعی ابراز محبت و محبت کردند. اسلام صلی الله علیه و آله)) برای حسین (ع) عظمت و مقام والای سومین پیشوای شیعیان معلوم شد. بالاترین، صمیمی ترین و شیواترین ارتباط معنوی و ملکوتی پیامبر (ص) و حسین (ع) را می توان در عبارت «حسین من و من حسین» پیامبر گرامی اسلام (ص) یافت. گفت حسین از من بود و من از حسین. دلیل این جمله شاید این باشد که امام حسین (ع) با قیام عاشورا و فداکاری خود و اهل بیتش در این قیام از دین جدش پیامبر اکرم (ص) دفاع کرد و برای حفظ پرچم به شهادت رسید. به همین دلیل است که پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمود که من هم حسینی هستم، زیرا می دانست حسین برای حفظ دین اسلام از خود می گذرد. از آنجایی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای پاسداری از ارزش های انقلاب و اسلام ایجاد شده است، سالروز ولادت باسعادت امام حسین (ع) را روز پاسدار نامیده اند تا بهانه ای برای گرامیداشت جان باختگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی باشد. ما از شایستگی های این نهاد انقلابی تجلیل می کنیم و در عرصه های مختلف کشور، امنیت و اقتدار امروز کشور را مدیون ایثارگری این عزیزان هستیم.


46ac3e93 4422 4ef2 898c 1e9548ad0602 خبر خاکستری


*سپاه در وادی تعالی و پیشرفت در سخت افزار و نرم افزار است

حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با شورای عالی فرماندهان سپاه در تاریخ 10 مهر 1396 فرمودند: در میان پدیده های مختلف برخاسته از انقلاب اسلامی، سپاه دارای یک ویژگی است. سپاه یکی از نهادها و پدیده های برآمده از انقلاب اسلامی است. ویژگی هایی دارد که در دیگر برکات انقلاب این ویژگی ها کمتر از انسان رعایت می شود.

اول اینکه تولد سپاه در بحبوحه حوادث بزرگ و شور و هیجان انقلاب بود. بعدها رشد و حرکت سپاه و بلوغ سپاه در تلاطم بزرگ حوادث دفاع مقدس قرار گرفت. در این 8 سال دفاع مقدس، سپاه رشد کرده است. به عنوان نوجوانی که به مرحله جوانی و بلوغ و شجاعت می رسد.

وی گفت: برخی انقلاب ها و تحولات بزرگ سیاسی جهان خوب شروع می شوند، خوب رشد می کنند، اما در یک لحظه حساس دچار انحطاط و افول می شوند. این معضل طبیعتاً برای جامعه و دولت ما در دوران پس از دفاع مقدس به وجود آمد. در این مدت سپاه سربلند از آب در آمد، سربلند بیرون آمد. سپاه فرسوده نمی شود، منحط نمی شود. او عناصر اولیه هویت خود را حفظ کرد و به سوی کمال حرکت کرد.

رهبر معظم انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: معیار وضعیت هر سازمان و گروهی این است که موفقیت‌های این گروه را با شکست‌های این گروه بسنجیم و مقایسه کنیم و در مقابل مأموریت‌هایش ببینیم چقدر موفقیت‌ها، چگونه است. بسیاری از شکست ها؛ اگر این را ملاک محاسباتی قرار دهیم، فکر می کنم سپاه یکی از پرافتخارترین مجموعه هاست. در این محاسبه با این معیار که موفقیت ها و موفقیت های او بیشتر بوده یا شکست هایش; سپاه به این استاندارد بسیار افتخار می کند.

وی با بیان اینکه سپاه در عرصه سخت افزاری و نرم افزاری در وادی تعالی و پیشرفت و در مسیر تعالی و پیشرفت به طور کامل پیشرفت کرده و آزمون خوبی را پشت سر گذاشته است، گفت: معتقدم به اوج خود رسیده است و لذا اتحاد دولت ها و نظام استکباری و مردم بد دنیا با ارتش خیلی بد می شوند. ایادی ها و گسترش آنها در داخل کشور (که الان زیاد به چشم نمی آید، اما هستند، هستند) به همین ترتیب سعی می کنند اگر نقطه ضعفی در سپاه پیدا کردند، آن را بزرگتر کنند.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آمریکا هم که به خیال خودش ضربه می‌زند و مثلاً سپاه را تحریم می‌کند. همین موفقیت‌ها، این موفقیت‌ها و این لهجه‌ها است که این دشمنی‌ها را به خود جلب می‌کند و باعث افتخار است. گویی عزت سپاه را در نزد افراد، مردم و حتی دشمنان بالا می برد، یعنی این تحولات باعث می شود که سپاه عزت پیدا کند و در نزد دشمنان مورد محبت دوستان قرار گیرد.


* سپاه یک گروه منظم و سازمان یافته است

رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در 25 شهریور 1394 در دیدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فرمودند: برای سپاه 4 کلمه وجود دارد که هر کدام دارای عمق، مغز و شرح است و این 4 کلمه شامل «سپاه»، «دفاع»، «انقلاب» و «اسلام» جای تامل دارد.

وی با بیان اینکه شما سپاه هستید، گفت: پاسداری از انقلاب برای سپاه نیست. همه مکلفند (هر انسان و هر مؤمنی مکلف است) اما ویژگی سپاه این است که یک سازمان، یک ارگان منظم و سپاه است. سپاه بودن تکیه بر نظم و انضباط و کار مدیریتی و بهره وری در هر بخشی از کار است. وقتی پراکندگی بود، آشفتگی بود و کار زیادی هدر می رفت، اما وقتی سازماندهی بود، نظم و انضباط بود، نظم و انضباط بود، مثل میزی زیر سد پر آب که اگر درست انجام می شد حتی یک قطره آب هم هدر نمی رفت. برو و هرکسی را که نیاز داری ببر . این ویژگی سپاه است.

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، سازمان‌دهی، پیری و احیا، منظم‌بودن، سازمان‌دهی، تربیت عناصر جدید داخلی و خارجی مؤثر بر افکار عمومی و تجلی اقتدار میدانی را از ویژگی‌های سپاه برشمردند و خاطرنشان کردند: شما ولی امر هستید. دفاع از انقلاب در واقع نماد اراده انقلابی کشور است. اراده انقلابی، حضور انقلابی. هویت انقلابی وقتی می گویید وظیفه این سازمان دفاع از انقلاب است، یعنی اراده انقلاب همچنان قوی است و انقلاب در صحنه و صحنه حضور تعیین کننده ای دارد. خب این خیلی مهمه انقلاب نباید به وقایع انقلابی مانند اول انقلاب و اوایل انقلاب و روزهای پیروزی انقلاب محدود شود. آنها بخشی از انقلاب هستند. شاید اگر درست به معنای انقلاب نگاه شود، متوجه شود که جنبش انقلابی و جنبش انقلابی بخش کوچکی از مجموعه انقلابی است.

وی افزود: وقتی می گویید ما پاسدار انقلاب هستیم یعنی انقلاب زنده است، انقلاب آنجاست، انقلاب وجود دارد. اگر انقلاب مرده بود، نیازی به سپاه پاسداران نبود. او مرده است که نگهبان نمی خواهد. بنابراین یک انقلاب وجود دارد. بنابراین، معنای دفاع از انقلاب، اهمیت حضور انقلاب را پیش‌فرض می‌گیرد. من می خواهم بگویم که انقلاب هست و قدرت و قدرت دارد.


95b106c3 e86a 44a8 bda9 1465d8ae3d70 خبر خاکستری


* سپاه و سپاه از دیدگاه امام خمینی (ره).

با پیروزی انقلاب، اشرار و عناصر ضدانقلاب با برهم زدن نظم عمومی و ایجاد ناامنی و هرج و مرج فرصتی برای رسیدن به اهداف شوم خود پیدا می کنند. خارجی ها نیز قویاً از این شورش ها حمایت کردند و امیدوار بودند که منافع از دست رفته را به دست آورند. مسئولان انتظامی و امنیتی به دلیل ساختار مشترک و نداشتن انگیزه و اخلاق نتوانستند امنیت را در جامعه تامین کنند، اما امنیت چیزی نبود که بتوان از آن غافل شد زیرا ادامه زندگی فردی و اجتماعی مردم بر اساس او بود. .

سپاه پاسداران وارد این عرصه شد و با کمک نیروهای مردمی جامعه را از هرج و مرج و آشوب آرام کرد. برای اهمیت این اقدام همین بس که اگر چنین فعالیتی صورت نگیرد، گروه هایی که مدام در جامعه در حال تکثیر هستند و به هیچ اصول انسانی پایبند نیستند، باعث هرج و مرج در جامعه و مانع ادامه نظام اسلامی شوند. بر همین اساس امام راحل در 29 مرداد 1358 با ابراز خرسندی از سپاه: «من از سپاه راضی هستم و به هیچ وجه به شما پشت نمی کنم. اگر سپاه نبود، دولتی نبود. – من خیلی به فکر سپاه پاسداران هستم.

معاندان جمهوری اسلامی که با عصبانیت نظاره گر نقش سپاه پاسداران در صحنه های مختلف دفاع و حفظ نظام جمهوری اسلامی و محبوبیت سپاه پاسداران در بین مردم بودند، آنها را به اشکال مختلف مورد آزار و اذیت قرار دادند تا وضع موجود این دنیا را از بین ببرند. موسسه، نهاد. در ابتدا سعی کردند عناصری را وارد سپاه کنند و از درون به این نهاد انقلابی آسیب وارد کنند اما موفق نشدند. در جریان مقابله با انقلاب، چهره سپاه را تخریب کردند و از همه امکانات در این زمینه استفاده کردند. امام راحل علیه این توطئه بیرون آمدند و آن را هم خنثی کردند. وی در 22 دی 1359 در این باره گفت: توجه داشته باشید که هر گروهی که بیشتر مورد حمله قرار می گیرد و این افراد منحرف حمله می کنند و بیشتر می کنند، بدانند که برای ملت سود بیشتری دارد و برای بیگانگان مضرتر است. اگر دیدی که بیشتر نگهبان ها را می زنند، بدان که از نگهبان ها بیشتر می ترسند».

امام (ره) در جایی دیگر در 29 مهر 1360 فرمودند: «اکنون ضد انقلاب و بیگانگان علاوه بر روحانیت به سپاه حمله می کنند. «از این حملات می‌توان فهمید که سپاه برای اسلام و ایران خوب است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید