خون شهدا اسلام را زنده نگه می دارد / فلسفه وجودی سپاه پاسداران؛ این دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن است


ساعت: 07:56
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۲/۱۶
کد خبر: 1813567

سردار یدالله جوانی با تاکید بر اینکه خون شهدا و یارانش اسلام را زنده نگه داشته است، گفت: فلسفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ سردار یدلا جوانی در گفتگو با راه آرمان; وی ضمن گرامیداشت یوم الله شعبانیه و پاسدار گفت: تعریف پاسدار را می توان از نامگذاری میلاد اباعبدالله الحسین علیه السلام به عنوان روز پاسدار به دست آورد که سپاه به چه معناست و چه کسی را می توان پاسدار نامید.

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ادامه داد: امام حسین (ع) با تمام وجود برای دفاع از اسلام و ایستادگی در مقابل همه تهدیدات علیه اسلام روی صحنه است و می دانیم که در آن مسیر و حادثه چگونه فداکاری کردند. کربلای بزرگ برمی خیزد

وی با تاکید بر اینکه خون شهدا و یارانش اسلام را زنده نگه داشت، تصریح کرد: اگر امروز در کل جهان اسلام شکوهی وجود دارد، همه در پرتو قیام امام حسین(ع) و حادثه عاشورا است.

این مقام مسئول بیان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی در کشور ما نظام جمهوری اسلامی برپا شد، زیرا انقلاب ما شخصیت دینی داشت و هدف اصلی انقلاب احیاء و احیای اسلام بود. برای گنجاندن اسلام در متن زندگی و تشکیل حاکمیت الهی، نهادی انقلابی به نام سپاه پاسداران انقلاب اسلامی از متن مردم ایجاد شد.

سردار جوانی گفت: فلسفه وجودی سپاه پاسداران در لباس سبز دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای انقلاب اسلامی است که یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است و امام راحل در این زمینه فرمودند. : خوب.”

معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگرچه همه مردم وظیفه دارند در حفظ نظام جمهوری اسلامی و تلاش در این عرصه کوشا باشند؛ اما بدیهی است که نهاد فلسفه سپاه پاسداران دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و کسانی که برای دفاع از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی می پیوندند این ورود را دارند.

وی با بیان اینکه قرار بود قیام و نهضت امام حسین (ع) دفاع از اسلام باشد، گفت: فلسفه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، دفاع از اسلام، انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی است و به همین دلیل میلاد امام حسین (ع) اعلام شده است. برای روز نگهبان

این افسر با اشاره به اینکه امروز بر اساس اسناد موجود در سپاه پاسدار به فردی گفته می شود که دارای 6 ویژگی باشد، خاطرنشان کرد: اولین ویژگی پاسدار مومن بودن اوست. يعنى ايمان به خدا، حركت در راه خدا با اخلاص و توكل، ويژگى دوم اين است كه او ولايتى است; پاسدار یک سرباز ولایی و ولایتمدار است و همانطور که سردار سردار شهید سلیمانی خود را یک سرباز ولایی معرفی کرد، به آن سرباز افتخار کرد.

سردار جیوانی گفت: سومین ویژگی پاسدار بودن این است; اگر رهبر انقلاب بگوید من انقلابی هستم، سپاه هم انقلابی است. یعنی انقلاب را فهمیده و اساساً فلسفه وجودی اش دفاع از انقلاب است و هرکس می خواهد از انقلاب دفاع کند باید انقلابی باشد، انقلاب را بشناسد، گذشته و مسیر انقلاب را بشناسد و بفهمد چگونه از انقلاب دفاع کند.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از ویژگی های پاسداری از مجاهدین، رزمنده بودن و حضور همیشه در صحنه است، گفت: آموزه های دینی اگر جامعه اسلامی بخواهد عزت داشته باشد که اساساً عزت مسلمانان و مؤمنان است؛ این امر موجب می شود که این عزت و عظمت باشد. باید کسانی باشند که لباس جهاد بپوشند; پس پاسدار لباس کار اوست، لباس جهاد.

این مسئول گفت: یکی دیگر از ویژگی های پاسدار محبوبیت است و ششمین ویژگی پاسدار این است که بصیرت و معرفت دارد و از شرایط و زمان خود آگاه است.

سردار جیوانی گفت: در سال های اخیر همواره توطئه ها و اغتشاشات علیه انقلاب توسط جبهه استکبار طراحی شده است و این مسائل نشان می دهد که نهادهای مدافع انقلاب اسلامی از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی توانسته اند این اقدامات را انجام دهند. خنثی کردن دشمنان

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید