دانشگاه ها به ارائه فلسفه وجودی و شخصیت حضرت صدیحه کبری جوانان / دستیابی به جامعه متعالی بدون نقش آفرینی زنان غیر ممکن است.

ساعت: 13:51
تاریخ انتشار: ۱۳۰۰/۱۱/۰۳
کد خبر: 1802739

اساتید حوزه و دانشگاه های استان هرمزگان بر لزوم ارائه نقش وجودی و فردی حضرت زهرا (س) به جوانان تاکید و بر دستیابی به جامعه متعالی با تاکید بر نقش زن تاکید کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ میزگرد رسانه هرمز با موضوع وجود و شخصیت حضرت زهرا(س) و نقش کلیدی فعالیت زنان در جامعه با حضور اساتید برجسته حوزه و دانشگاه های استان هرمزگان برگزار شد.

استاد احسان کامرانی، دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان، حجت الاسلام احمد گلامی، دکتری.

دستیابی به جامعه ای متعالی بدون نقش زنان غیرممکن است
احسان کامرانی دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان ضمن تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) با الگوگیری از بانوی کامل و برجسته تاریخ بشریت و جانشین آن حضرت امام ره مورخ کبیر انقلاب اسلامی برای همه مسلمانان این عالم به ویژه ملت شریف ایران، زنان و زنان این سرزمین گفت: فرزندانشان.

a7ac55ae 38c0 438b a240 d4364269eb58 خبر خاکستری

وی با استناد به آیاتی از کلام الله مجید و روایات ائمه اطهار(ع)، مقام و منزلت زن را بالاترین مقام در دین مبین اسلام دانست و گفت: اسلام زن را موجودی با احساس، محبت و فداکاری می شناسد. می تواند نقش بسزایی داشته باشد و نقش شگفت انگیزی در تربیت فرزندان یک جامعه داشته باشد.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان مسئولیت مادران را در زمان حساس و مهم خواند و تاکید کرد: در شرایطی که هجمه دشمن برای تخریب خانواده ها و تخریب فرهنگ اسلامی استفاده می شود، مسئولیت تربیت و خود تربیتی است. -بهبود کودکان به همان اندازه حساس شده اند.

کامرانی نقش زنان را برای دستیابی به جامعه متعالی مهم خواند و خاطرنشان کرد: دستیابی به زندگی متعالی بدون حضور زنان فعال در عرصه های فرهنگی و اجتماعی جامعه تقریباً غیرممکن است و دین مبین اسلام نیازمند نگینی کامل است. خلقت با آن برخورد کرده است.

رئیس دانشگاه آزاد هرمزگان استحکام بنیان خانواده را بر اساس محبت، دوستی، صمیمیت و صداقت می داند و تصریح کرد: اگر بنیان خانواده بر اساس موازین اسلامی تشکیل شود، فروپاشی این خانواده تقریباً به صفر می رسد.

وی همچنین نقش زنان را در تعلیم و تربیت نقش آفرین خواند و گفت: جامعه بر اساس تربیت فرزندان شکل می گیرد و این می تواند نقش زنان و مادران را در جامعه حساس و مهم کند.

دانشگاه ها باید فلسفه وجودی و شخصیت حضرت صدیحه کبری را به جوانان ارائه کنند.

کامرانی شناخت ابعاد فلسفی و وجودی حضرت زهرا(س) را از ضروریات جامعه اسلامی خواند و خاطرنشان کرد: دانشگاه ها باید جوانان را با فلسفه وجودی و شخصیت حضرت زهرا(س) آشنا کنند و پژوهشکده هایی نیز در این راستا ایجاد شود. شناخت ابعاد معرفتی این بانوی بزرگ اسلام.

دبیر هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان این روز بزرگ را به همه بانوان کشورمان و همه بانوان پیرو حضرت فاطمه زهرا (س) تبریک و تهنیت عرض نموده و ابراز امیدواری کرد که همه این بزرگواران بتوانند گام بردارند. این مدل و یک خانم بی نظیر یک قدم بردار.

سیره سیاسی حضرت زهرا(س) موجب ارتقای جایگاه زن در جامعه می شود

حجت الاسلام احمد گلامی، دکترای حقوق عمومی در جمع خبرنگاران هرمز در مراسم جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و هفته زن و روز مادر، اظهار داشت: درباره سیره سیاسی حضرت زهرا (س) مطالب زیادی وجود دارد. با توجه به عمر به طور خلاصه، اما امروزه او روش و سنتی را پایه گذاری کرده است که در آن جایگاه زن با تابعیت این حکومت و مسائل سیاسی ارتقا می یابد.

a6eaa6f8 0bad 4579 9097 ebd43173b0e2 خبر خاکستری

وی افزود: در خصوص محور مبارزه حضرت زهرا(س) و امیرالمومنین علی(ع) در یک مقطع، این دوران در جایگاه کامل انسانی قرار داشت. بنابراین آنچه برای انسان کامل مهم است، سازش امت اسلامی است.

این دکترای حقوق عمومی تصریح کرد: وقتی می گوییم مسلمانان یکی هستند و ما یک امت هستیم، حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) مصالحه امت اسلامی را مد نظر قرار داده اند.

گلمی گفت: از آنجایی که حاکمیت و قدرت از آن خداوند است، حضرت زهرا (سلام الله علیها) برای دوری از حکومت طاغوت مردم را به حکومت خدا دعوت کرد. حضرت فاطمه (س) راه درست را انتخاب کرده است و در بحث های اسلام سیاسی می توان نتیجه گرفت که دین ما عین سیاست و سیاست ما عین دین است. امروز اسلام سیاسی است نه اسلام که هنوز هم هست.

وی گفت: در مسائل حکومت داری و مملکت داری برای تعیین امام، ولی و رئیس جامعه، حضرت زهرا(س) با توجه به سازش امت اسلامی با اسناد و فلسفه سیاسی امام و نقش آن در تبیین نظری، اقدام می کند. توحید و تحقق توحید عملی را تبیین می کند.

این دکترای حقوق عمومی تصریح کرد: حضرت زهرا(س) در خطبه ای شادی آور به بیان پرسش از مسئولیت انسانی، نحوه و آیین ایثار و تبیین حکمت خلقت انسان می پردازد. همچنین اهداف جهان، مبانی هدف گذاری، پدیده های جهان و… را بیان کرد تا انسان را به کمال مطلق برساند.

گلمی ادامه داد: حضرت زهرا در عرصه ملت سازی تلاش کردند تا امت واحده اسلامی به دور کعبه ایجاد کنند و قبله و پیامبر و کتاب داشته باشند.

نقش و جایگاه مادری در جامعه را بیش از پیش توضیح دهید
حجت الاسلام انصاری راد با تاکید بر اینکه نقش مادر در جامعه امروزی نیازمند تبیین است، گفت: همه ابعاد نقش مادر و همسر باید از خانه به فرزندان آموزش داده شود. مدرسه، دانشگاه و رسانه ها در این امر نقش دارند.

62286734 7983 4999 8ed7 2b2e262dca5e خبر خاکستری

حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان در آستانه میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: و چندین کتاب در این زمینه مطالعه و در پایان نامه های علمی به آن پرداخته شده است اما متاسفانه در عینیت جامعه به درستی و شاید تحقق نیافته است.

وی افزود: اینکه چرا باید مسیر جامعه امروزی از مسیر اصلی خود تغییر کند و متاثر از سبک زندگی غربی باشد باید بررسی شود و سبک زندگی ایرانی-اسلامی در جامعه امروز بیش از پیش تبیین شود.

تبیین مبانی نقش و جایگاه مادر و همسر حضرت فاطمه (س) در جامعه کم نیست.

کارشناس مسائل دینی استان هرمزگان با تاکید بر اینکه در تبیین نقش و جایگاه مادر و همسر حضرت فاطمه (س) در جامعه از نظر اصولی کم نداریم، تصریح کرد: هیچکس نمی تواند بگوید ما داریم. در زمینه نقش مادری و همسری اصول و محتوا ندارند. قرآن به عنوان یک کتاب اساسی بهترین اصولی است که نظام زندگی انسان را تعیین می کند.

انصاری راد ادامه داد: این کتاب آسمانی در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و… برنامه هایی دارد و در آیات قرآن به گونه ای است که برای تمامی مراحل رشد انسان راهکارهای متفاوت و موثری ارائه شده است. زندگی.”

وی گفت: در پاسخ به این سوال که فلسفه خلقت زن چیست و چرا خداوند مردان را برای زنان آفریده است، باید گفت که یکی از دلایل آن ایجاد آرامش و سرپناه است. مرد را تامین کنید و این امر با ایجاد محیطی امن همراه با آرامش در خانه محقق می شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان گفت: یکی از ریشه های اصلی طلاق نبود آرامش در زندگی و عدم توجه به تامین و نگهداری آن در خانه است و مشکل طلاق ریشه بسیاری از انحرافات است. جامعه.

حقوق زن در قرآن کریم ذکر شده است

انصاری راد، روایات را از دیگر اصول تبیین نقش مادری و همسری در جامعه برشمرد و گفت: آیات بسیاری که از ائمه به ما رسیده است، در کنار قرآن، از مهمترین اصولی است که باید به آن توجه کرد. تحت توجه حقوق زنان جایگاه زن و مادر در زایمان تربیت فرزندان تربیت همه نسل ها در آیه تبیین شده است که باید به جامعه هدف پرداخته و توضیح داده شود.

یک کارشناس امور دینی استان هرمزگان اذعان داشت: به فرموده امام علی (ع) جهاد زن برای ازدواج خوب است. به عبارت دیگر، اگر زن این وظیفه را در خانه به خوبی انجام دهد، فضای امنی برای همسر و همه اعضای خانواده فراهم می‌کند.»

وی با تاکید بر اینکه زن باید خلأهای عاطفی شوهر را پر کند، گفت: برخی از افراد در اسلام و قرآن ناکارآمد هستند و نمی توانند در مورد ابعاد زندگی مردم تصمیم بگیرند، در حالی که این تعبیر بسیار اشتباه است و قرآن برنامه ای برای تمام مراحل زندگی انسان. ایناهاش.

انصاری راد با بیان اینکه زن نسبت به همسرش تعهداتی دارد گفت: اشعار، داستان ها، اجماع علما بر اساس مبانی قرآن و حکم عقل، نقش مادری زن و شوهرش را در خانه تبیین می کند.

وی افزود: برای برون رفت از وضعیت و بی نظمی که همه برای تبیین نقش مادر بسیج شده اند، باید گفتمان سازی کنیم که خلأ ایجاد شده توسط فرهنگ اهل بیت(ع) را پر کند. متأسفانه امروز برخی از زنان رسالت همسر و مادری خود را انجام می دهند، «و زایمان را فراموش کردند و به تربیت سگ روی آوردند که برای جامعه اسلامی خوب نیست.

مدیرکل تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر اینکه نقش مادر در جامعه امروزی نیازمند تبیین است، گفت: همه ابعاد نقش مادر و همسر باید در خانه و خانواده به فرزندان آموزش داده شود. همچنین محیط مدرسه و خانه و رسانه ها موظف به تبیین و تبیین نقش مادری و زن در جامعه مدرن هستند.

انصاری راد در پایان بر ارائه الگوهای موفق در حوزه ازدواج و مادری برای زنان و دختران تاکید کرد و گفت: باید الگوهای موفق جامعه به عنوان مادران باردار به زنان و دختران ارائه شود تا نقشه راه این قشر موثر واقع شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید