حضرت خدیجه کبری (س) نقشی بی بدیل در توفیق پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) داشت.


ساعت: 15:19
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821559

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان:

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه خدیجه کبری (س) مهم‌ترین یاور پیامبر (ص) است، گفت: نقش حضرت خدیجه کبری (س) در موفقیت پیامبر اسلام است. بسیار ضروری

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام عنایت الله شامی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; وی با اشاره به رحلت حضرت خدیجه کبری (س) گفت: حضرت خدیجه کبری (س) قبل از ملاقات با پیامبر (ص) به عنوان زنی نمونه و با مدیریت کلان اقتصادی در جزیرة العرب شناخته می شد.

حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام را زنی دارای ثروت و دارایی تجاری می‌دانست و عده‌ای به عنوان کنیز نزد او کار می‌کردند و بسیاری به ازدواج با او ابراز علاقه کردند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان زنجان با بیان اینکه هنگام ملاقات با حضرت خدیجه کبری(ص) و دیدار با حضرت، عاشق پیامبر(ص) شد، گفت: این خانه، خانه شماست. و من بنده و فرمانبر تو هستم.


خدیجه کبری (س) مهمترین یاور پیامبر (ص)

وی با بیان اینکه خدیجه کبری علیهاالسلام تمام دارایی و دارایی خود را به پای پیامبر ریخت، می گوید: محبت پیامبر به حضرت خدیجه سلام الله علیها و محبت حضرت خدیجه سلام الله علیها به پیامبر (ص) نبود. عشق زمینی و اگر این عشق زمینی در سخت ترین شرایط ممکن است این عشق از بین برود.

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه تنها کسی که در خانه و بیرون خانه عاشقانه از پیامبر محافظت می کند، حضرت خدیجه کبری (س) است، ادامه داد: پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله پس از ازدواج با خدیجه. .) از این جامعه فاسد دوری می‌کند و پیامبر (ص) در کوه‌ها مراقبه می‌کرد و تنها کسی که در این شرایط سخت به پیامبر (ص) آب و غذا داد حضرت خدیجه کبری سلام‌الله‌علیها بود.

وی با بیان اینکه وقتی حضرت خدیجه کبری علیهاالسلام احساس کرد مرگ به سراغش می آید، از پیامبر خواست لباسش را بپوشاند و او را در قبر بگذارد، افزود: راز محبت حضرت خدیجه کبری سلام الله علیها بود. معنویت پیامبر و بعد الهی پیامبر.


حضرت خدیجه علیهاالسلام اولین کسی بود که پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم با او درباره معاد گفتگو کردند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در استان زنجان با بیان اینکه حضرت خدیجه(س) اولین فردی بود که پیامبر(ص) با ایشان در خصوص معاد گفتگو کردند، گفت: خدیجه کبری علیها السلام در این رابطه می فرماید: ای پیامبر خدا(ص) سالها منتظر این واقعه ملکوتی در زندگی شما بودم که نشانه معرفت این بانوی بزرگ است.

وی با بیان اینکه زمانی که حضرت خدیجه کبری (س) زنده بودند، پیامبر ازدواج مجدد نکردند، تصریح کرد: ازدواج های پیامبر (ص) بعد از وفات حضرت خدیجه کبری (س) است و هر بار نام آن حضرت است. خدیجه(س) چشمان پیامبر(ص) پر از اشک بود.


حضرت خدیجه علیهاالسلام در حالی از پیامبر صلی الله علیه و آله دفاع کرد که همه آنها فراری بودند.

حجت الاسلام شامی با اشاره به حسادت یکی از همسران پیامبر(ص) نسبت به حضرت خدیجه(س) و با بیان اینکه خدیجه پیامبر اکرم(ص) پیرزنی است که در زندگی شما آمد و شد، افزود: پیامبر(ص) در پاسخ فرمودند: هیچکس. می تواند جای خدیجه را برای من پر کند زیرا وقتی همه از من فرار کردند به من روی آوردند و وقتی همه از من فرار کردند از من دفاع کردند.


9c3a8cac 0270 4daf 9d6b e3ed3d570bae خبر خاکستری


خداوند بر حضرت خدیجه (س) درود می فرستد.

وی با بیان اینکه شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) شخصیتی منحصر به فرد و بی بدیل است، گفت: به این نتیجه می رسم که به همان اندازه که شخصیت حضرت خدیجه (س) را دوست داریم، حضرت زهرا (س) را دوست داریم. از حضرت زهرا (س) نیز بالاتر است زیرا حضرت زهرا (س) در دامان حضرت خدیجه (س) و پیامبر (ص) رشد کردند، اما حضرت خدیجه (س) در دورانی رشد کردند و زندگی کردند که جامعه در جاهلیت بود. و بت پرستى. و فساد اجتماعى بود و در آن زمان به حدى رسيد كه چون جبرئيل بر پيامبر صلي الله عليه و آله وارد شد، گفت: خداوند بر خديجه سلام الله عليها درود فرستاد و اين مقام بسيار رفيعى است.


نقش حضرت خدیجه کبری (علیها السلام) در توفیق پیامبر، نقشی بس بی بدیل است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان گفت: متأسفانه در جلسات و محافل به شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) توجه کرده ایم که نقش بسیار کم نظیری در رشد و توسعه اسلام داشته است. «نقش حضرت خدیجه کبری (علیها السلام) در مسائل اقتصادی موفقیت پیامبر (ص) نقش بسزایی دارد.

وی با بیان اینکه در مدینه همه به پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) احترام می گذارند و هیچ بی احترامی نسبت به پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) وجود ندارد، افزود: تنها کسی که قلب مردم را شفا می دهد. پیامبر (ص) پس از توهین و تمسخر جاهلان در مکه. «آنها را حضرت خدیجه کبری بخشید.


سال وفات حضرت خدیجه به الحزان معروف شد

حجت الاسلام شامی با بیان اینکه سال وفات حضرت خدیجه کبری (س) را سال حزن و اندوه نامیدند، گفت: سال حزن و اندوه (س) بهترین حامی خود را در این سال از دست داد.

وی با بیان اینکه محققان باید بیشتر روی شخصیت حضرت خدیجه (س) کار کنند، افزود: متاسفانه کمتر شاهد هستیم که در محافل و جلسات درباره شخصیت حضرت خدیجه کبری (س) صحبت شود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان زنجان با بیان اینکه حضرت خدیجه کبری (س) تمام شده و عمر خود را به پای پیامبر (ص) نریخته است، گفت: حضرت خدیجه کبری (س) ) سه سال در شعب ابی طالب همراه با پیامبر فقر و گرسنگی را تحمل کرد و این سه سال فقر و گرسنگی باعث شد این بانوی بزرگوار در دهمین سال بعثت از دنیا برود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید