خداوند متعال با بعثت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم بزرگترین نعمت خود را به بشر عطا فرمود / حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم عدل نمی خواند بلکه عمل می کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم سپاسی آشتیانی، معاون حوزه علمیه کوم و کارشناس مسائل دینی در گفتگو با خبرنگار دیار آفتاب ؛ در خصوص بعثت پیامبر اکرم (ص) و تأثیر آن حضرت در گسترش عدالت در جامعه، گفت: کرد. زیرا پیامبر گرامی اسلام پیام هایی را با رسول خود حمل می کرد که بسیار ارزشمند است.

وی افزود: خداوند متعال در رابطه با بعثت پیامبر اسلام (ص) می فرماید: «من خدای متعال نیستم، اگر وحی توسط رسول خدا فهمیده شود، آیات خود را بر آنان و زبان می فرستم و به آنها کتاب و حکمت می آموزم. و آنها را هدایت می کنم «به شما دستور دادیم که رسولی از جنس خود بفرستید تا کتاب خدا را بر شما بخواند و قوم شما را از پلیدی پاک کند و به شما بیاموزد».

سپاسی گفت: یکی از موضوعات مهم در بحث خودسازی، گسترش عدالت اجتماعی است، بنابراین اگر عدالت اجتماعی نباشد نمی توان فرهنگ سازی کرد. تزکیه چیزی است که جامعه را از هر جهت آرام می کند، آرام می کند و می سازد. بنابراین اگر عدالت در جامعه نباشد، تزکیه هم نخواهد بود. از طرفی گفتیم که خداوند در قرآن می فرماید پیامبر به مردم تعلیم داد و نفوس آنها را پرورش داد. بنابراین معلوم می شود که پیامبر علاوه بر تزکیه، عدالت را در جامعه رعایت می کرد.

وی افزود: اینکه پیامبر می تواند با آموزش و تلاوت کتاب، نفوس را پرورش دهد، به این دلیل است که یکی از پیام های مهم قرآن کریم، گسترش عدالت در بین مردم است. نه در قالب شعار، بلکه در قالب عمل. پیغمبر شعار عدالت می داد ولی بیشتر از همه عدالت می کردند.

معاون عملیات منطقه کوم ادامه داد: بنابراین اگر معلمی بخواهد در آموزش و پرورش موفق باشد و تحصیلات او منجر به خودسازی شود، باید خودش عامل باشد و اگر اینطور نباشد، می‌خواهد. موفق نباشند روشن است که خود پیامبر باید در تربیت مردم و به عدالت کشاندن آنها عدالت داشته باشد که چنین است.

خجت الاسلام سپاسی خاطرنشان کرد: خداوند در آیه 285 سوره بقره نیز می فرماید: خود پیامبر به آنچه از سوی پروردگارش بر او نازل شده بود ایمان آورد و همه مؤمنان به خدا و فرشتگان و کتاب های او و پیامبرانش ایمان دارند. به طوری که اول از همه پیامبر به خدا ایمان می آورد و سپس مؤمنانی هستند که ایمان می آورند، ایمان می آورند و تزکیه می شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید