پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شایسته ترین الگوی فضایل اخلاقی برای همه انسان هاست.


ساعت: 19:45
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812277

حجت الاسلام شریفی با بیان اینکه پیامبر اکرم (ص) الگو و الگوی فضیلت اخلاقی برای همه انسان ها در همه زمان ها بود، گفت: پیامبر اکرم (ص) در 23 سال نبوت موفق شد بسیاری از دل های فریب خورده را در مکتب مجذوب کند. از اسلام

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام ابراهیم شریفی امام جمعه حاجی آباد در گفت و گو با خبرنگار هرمز با تبریک عید سعید فطر خدمت همه مردم شهر و مسلمانان جهان اظهار داشت: مَکَارِمَ الْأَخق یکی از مهم ترین عوامل اخلاق و اخلاق را به کار گیرید. برای شکوفایی و رشد این جامعه.

حجت الاسلام شریفی افزود: چرا که جامعه تنها در بستر اخلاق می تواند به اهداف خود دست یابد و به سعادت اجتماعی دست یابد و در واقع با عمل بر اساس اصول اخلاقی انسانی در درون خود رهبری کند.

او بیان کرد؛ به همین دلیل است که پیامبران الهی خود الگوهای کامل اخلاق و معنویت در تمامی ابعاد زندگی فردی و اجتماعی خود هستند تا انسان ها با پیروی از این الگوهای اخلاقی راه هدایت را طی کنند.

امام جمعه حاجی آباد گفت: قرآن کریم می فرماید: من الگوی حسنه رسول خدا نیستم، پس در طول زندگی و سیره زندگی پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم الگوی متعالی معنوی و اخلاقی قرار می دهد. ارزش هایی برای پیشرفت مؤمنی که به دنبال سعادت است. .

حجت الاسلام شریفی افزود: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) بهترین رفتار اخلاقی عملی را در تصمیم گیری برای زندگی خود به دست آورد، زیرا خداوند به او روی آورد; نِنَّكَ لَعَلِي خُلُقٍ عَظِيمٍ «و اين از آن روست كه فيما رحمه الله بر آنها لعنت كن و اگر فضل كريم هستي در خزش مكن كه فرار كردن بر من سخت بود: از تو و اين. تحت تأثیر اخلاق پیامبر قرار گرفت که اعراب بادیه نشین را از عصر جاهلیت گرد خود جمع کرد و به آنها دین داد و آنها را بیدار کرد و بیدار کرد و از چاه وهم بیرون آورد. جذب و به هدایت الهی منجر شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید