پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله در زمان جاهلیت عرب جایگاه ویژه ای برای زنان در نظر گرفت / حضرت خدیجه برای اسلام و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فداکاری بسیار می کند.


ساعت: 14:23
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۰۱/۲۳
کد خبر: 1821515

نماینده مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه حضرت خدیجه (سلام الله علیها) در راه اسلام و پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) فداکاری زیادی کرده است، گفت: در دوران جاهلیت اعراب، زن را انسان نمی دانستند و تنها از آنها استفاده می کردند و جایگاه ویژه ای برای زنان ایجاد کردند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ خجت الاسلام والمسلمین علی اسلام در گفت و گو با خبرنگار فردا پدرخوانده وی با ابراز تأسف از رحلت حضرت خدیجه (س) به برخی تهمت ها به این بانو اشاره کرد و گفت: در تاریخ عده ای به این بانو تهمت زده اند که باید گفت این مشکل به دلیل کینه توزی این افراد از حضرت است. علی (علیه السلام) و حضرت زهرا.


وی ادامه داد: هنگامی که جبرئیل بر پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله نازل شد، به پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم گفت که خداوند فرمود: سلام ما را بر خدیجه سلام الله علیها برسانید. الله اکبر) نشانه عظمت و پاکی این بانو و مقام خاص اوست.
یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با اشاره به خاندان حضرت خدیجه گفت: اجداد حضرت خدیجه (س) اهل ایمان و توحید بودند. زمانی که دین حضرت عیسی (علیه السلام) مرجع دینی بود، خانواده این بانو از جمله کسانی بودند که به کمک و گسترش آن دین پرداختند.
وی در ادامه به ایثار حضرت خدیجه اشاره کرد و گفت: این بانوی فداکار همه چیز را در راه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فدا کرد و زمانی که به حضرت محمد صلی الله علیه و آله ایمان آورد هیچکس ایمان نیاورد و در این مدت دوران ایثار و فداکاری بسیار انجام داد.
حجت الاسلام اسلامی خاطرنشان کرد: ازدواج حضرت خدیجه در شرایطی که هنوز پیامبر اسلام (ص) به نبوت مبعوث نشده و در دورانی که ازدواج بر اساس معیارهای مادی انجام می شود، نوعی قربانی است که انجام می شود زیرا انجام می شود. از شور اخلاقی پیامبر یا الهام الهی.
وی گفت: پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در عصر جاهلیت عرب که زن را انسان نمی دانست و تنها به عنوان ابزار استفاده می کرد، جایگاه ویژه ای برای زنان قرار داد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید