حضرت علی اکبر (ع) نمونه کم نظیر جوانی / جوانی پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) شناخته شد.


ساعت: 13:06
تاریخ انتشار: 14/12/1400
کد خبر: 1815415

حجت الاسلام محمد پوراکبر گفت: حضرت علی اکبر(ع) در همه عرصه های زندگی الگوی منحصر به فرد و ویژه نسل جوان است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمد پوراکبر کارشناس مذهبی در گفتگو با خبرنگار تیتریک گفت:

وی با بیان اینکه امام علی اکبر(ع) شبیه ترین مرد به پیامبر اکرم(ص) است، ادامه داد: در طول تاریخ سخت ترین مأموریت ها بر عهده فرزند حضرت محمد(ص) بوده است.

حجت الاسلام پوراکبر افزود: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) آنقدر برای جوانی ارزش قائل بودند که گاهی اعتراض سایر صحابه را برمی انگیخت و در یکی از جنگ هایی که در آن بیمار بودند، جوانی 18 ساله را به عنوان انتخاب می کردند. فرمانده آنها

این کارشناس با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع) مدافع حق است، تصریح کرد: حضرت علی(ع) در راه حق از هیچ چیز نترسید و با آغوش باز خبر شهادت را پذیرفت.

وی تاکید کرد: امام علی اکبر(ع) هدف را در حقیقت می دید و حقیقت را در زندگی بیان می کرد و این اوج جهان بینی و بصیرت ایشان در برخورد با دنیا بود.

حجت الاسلام پوراکبر گفت: حضرت علی اکبر (ع) اولین فردی بود که به اصرار ایشان از پدرش اجازه گرفت و وارد میدان جنگ شد و دلاورانه جنگید و به شهادت رسید و این اوج ولایت مداری ایشان است.

این کارشناس با اشاره به نامگذاری این روز به نام جوانی گفت: جوانی هدیه ای از جانب خداوند است و باید در بهار زندگی قدم های درستی برداریم زیرا شیطان به عنوان دشمن اصلی انسان همواره در صدد نابودی اوست.

وی ادامه داد: اگر در جوانی بتوانید راه درست را انتخاب کنید، مطمئنا راه درست را ادامه خواهید داد.

حجت الاسلام پوراکبر با تاکید بر اینکه حضرت علی اکبر(ع) الگوی کم نظیری برای جوانان است، افزود: حضرت شخصیتی استثنایی داشت و سیره، اهداف، حقیقت جویی، ولایت مداری، رستگاری می تواند حقیقت را به نسل جوان نشان دهد.

این کارشناس در خاتمه خاطرنشان کرد: عبادت در جوانی کار ارزشمندی است که همه بزرگان دین بر آن تاکید داشته اند، اقدامی که در زندگی بزرگانی چون امام علی اکبر(ع) به خوبی دیده می شود، بنابراین در بهار زندگی . اولویت بدهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید