سیره پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) شایسته ترین الگوی اخلاقی برای بشریت است.


ساعت: 13:40
تاریخ انتشار: 14/10/1400
کد خبر: 1812242

حجت الاسلام محمدعلی اکبری گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) الگو و الگوی فضیلت اخلاقی برای همه انسان ها در همه زمان ها است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام محمدعلی اکبری، کارشناس مذهبی، با بیان اینکه قرآن کریم بهترین نمونه را از حضرت محمد (ص) می داند، در گفت و گو با خبرنگار تیتریک گفت: پیامبر اکرم (ص) الگو و الگوی اخلاقی برای همه انسان ها در همه زمان ها E.

وی ادامه داد: ایشان در طول 23 سال نبوت خود توانستند افراد زیادی را به اسلام دعوت کنند.

این کارشناس افزود: پیامبر اکرم (ص) می فرمایند: «بهترین انسان از نظر ایمان کسی است که بهترین اخلاق و مهربان ترین رفتار را نسبت به خانواده خود داشته باشد و من مهربان ترین شما نسبت به خانواده خود هستم».

حجت الاسلام اکبری گفت: انسجام نظام خانواده از نیازهای اساسی جامعه اسلامی است چرا که فروپاشی خانواده و فردگرایی افزایش یافته است و جای تاسف جدی در این عصر است که همه این مشکلات ریشه در زوال اخلاق دارد. خواص.

وی گفت: پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) همواره درس نیکی و محبت را آموخته اند و با این روش توانسته اند بسیاری از مردم را از هذیان نجات داده و به دین مبین اسلام سوق دهند.

این کارشناس ادامه داد: در شرایط فعلی افراد جامعه نسبت به مسائل مختلف بی تفاوت شده اند. اگر یکی از بهترین روش های تدریس، آموزش عملی است، به این معناست که باید الگوی آن باشیم تا بتوانیم دیگران را به آن دعوت کنیم و پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم نیز می باشد. اولاً چه کسی در راه اسلام عمل می کند.

حجت الاسلام اکبری افزود: امروز سبک زندگی غربی در فضای مجازی در حال گسترش است و دشمن تلاش می کند جای شهید و جلاد را عوض کند. استکبار حتی در این فضا به دنبال تضعیف الگوی اهل بیت (ع) و پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) است، اما به اذن خداوند هر روز بر دوستداران دین مبین اسلام افزوده می شود. شعار یا محمد زنده و جاودانه است.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: راه رستگاری در ابعاد تربیتی، تربیتی، خانوادگی و کشوری بازگشت به سیره پیامبر اکرم (ص) است که اگر این مهم محقق شود قطعاً شاهد بازگشت جامعه خواهیم بود. به اخلاق و معنویت.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید