ساخت و تحویل 2000 واحد مسکونی برای افراد مستضعف توسط بسیج سازندگی گیلان/ بیش از 20 پروژه در حوزه محرومیت زدایی در حال اجراست.


ساعت: 13:53
تاریخ انتشار: 1401/08/30
کد خبر: 1912656

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به ساخت و تحویل 2000 واحد مسکونی برای مستضعفان استان طی چهار سال گذشته توسط بسیج سازندگی گفت: در حال حاضر بیش از 20 پروژه در دست اجرا داریم که بزرگترین آنها آب است. عرضه در شهرهای رشت، تالش، آستارا، همام، رودبار و سیاهکل.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش 17 آذر، سرهنگ احمدرضا منصوری معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان در گفت و گوی خبری، برنامه های بسیج را بخشی از ابلاغیه گام دوم انقلاب دانست و اظهار داشت: بسیج سه اصل برنامه ریزی دارد. سازماندهی و توانمندسازی گروه های مردمی برای تحقق اعلام گام دوم انقلاب هیجان انگیز است.

وی با بیان اینکه بسیج نیازهای آینده را می شناسد و با پیشرفت تکنولوژی، افق حرکت خود را با نوآوری و آمادگی در همه عرصه ها مشخص کرد، افزود: بسیج در همه عرصه های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و سیاسی نگاه امیدوارانه دارد. .

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان هدف بسیج را از ارتقای نقش سازندگی و خدمات رسانی به مردم بررسی و بیان کرد: بسیج در راستای حفاظت و کاهش آسیب های اجتماعی عمل می کند و به دنبال افزایش توان دفاعی و امنیتی در جغرافیای سرزمینی است.

منصوری با بیان اینکه بسیج اهتمام جدی به شکوفایی استعدادهای علمی و ورزشی با محوریت تربیت جوانان دارد، خاطرنشان کرد: بسیج در تلاش است تا به علوم و فنون ممتاز ملی دست یابد که این از نکات برجسته مقام معظم رهبری است. انقلاب در گام دوم


اولویت بسیج تولید امنیت داخلی برای کشور است

وی به اولویت بسیج ایجاد امنیت داخلی کشور از طریق مردم پرداخت و تصریح کرد: امنیت مردم امنیت پایدار است.


آبرسانی به 6 شهر گیلان

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان یکی از برنامه های مهم بسیج را محرومیت زدایی دانست و ادامه داد: در حال حاضر بیش از 20 پروژه اجرا شده داریم که بزرگترین آنها آبرسانی در شهرهای رشت، تالش است. آستارا، خمام، رودبار و سیاه است. در چارچوب اجرای این پروژه 750 کیلومتر خط لوله و حفاری 31 حلقه چاه، احداث 48 مخزن و احداث 48 ایستگاه پمپاژ پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه در هفته بسیج امسال هشت پروژه آبرسانی در تالش افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: 3 هزار و 500 گروه جهادی ثبت نامی در گیلان وجود دارد و در هفته بسیج امسال شاهد فعالیت 800 گروه خواهیم بود.


ساخت و تحویل 2000 واحد مسکونی برای افراد محروم گیلان در چهار سال گذشته توسط بسیج سازندگی

منشوری با اشاره به ساخت و تحویل 2000 واحد مسکونی برای مستضعفان گیلان در چهار سال گذشته توسط بسیج سازندگی گفت: در فاز سوم ساخت 500 واحد دیگر در دست اقدام است. همچنین منازل نیازمند به نوسازی و تعمیر از طریق پایگاه های مقاومت بسیج شناسایی و ساخت و ساز از طریق گروه های جهادی بسیج انجام می شود.

وی طرح اقتصاد مقاومتی را از دیگر برنامه های بسیج سازندگی برشمرد و یادآور شد: در نیمه اول سال جاری 53 صندوق قرض الحسنه در سطح پایگاه های مقاومت برای اقشار آسیب پذیر راه اندازی کردیم که در این راستا 53 صندوق قرض الحسنه راه اندازی شد. و این در حالی است که در چهار سال گذشته 1375 صندوق قرض الحسنه تشکیل شده است.

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان از ایجاد 619 شغل در سال گذشته و نیمه نخست امسال از طریق بسیج سازندگی استان خبر داد و افزود: در پنج سال گذشته برای 6345 شغل ایجاد شده است. همچنین بیش از 600 نفر در 32 ولسوالی برای حمایت از امنیت غذایی وجوه دریافت کردند که در زمینه های زراعت، دامپروری، پرورش قارچ، دامداری و طیور، زنبورداری و … بود.

منصوری با اشاره به اجرای طرح یاسر با محوریت ارائه خدمات بسیج جامعه پزشکی در روستاهای استان گفت: در نیمه نخست امسال 5 هزار و 247 مورد خدمات درمانی، 5 هزار و 96 مورد خدمات درمانی و 208 مورد خدمات پاراکلینیکی ارائه شده است.

وی یکی از ویژگی های بسیج را شناخت دشمن و مقابله با نقشه ها و نقشه های دشمن می داند و بیان می کند: بسیج زمان و مکان حضور و نقش آفرینی را می شناسد و با فرهنگی، هنری و وارد جنگ نرم می شود. دیدگاه توضیحی

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه بسیج دارای گردان های امنیتی منظم است، از ایجاد گشت های رضویون برای امنیت محلی خبر داد و گفت: تمامی تحرکات دشمن توسط بسیج رصد و به موقع پاسخ داده می شود.

وی اجرای 3200 برنامه هفتگی بسیج با شعار «بسیج; خادم ملت ایران» در سطح استان اعلام و بیان کرد: بازداشت رزمایش جهادی فاطمی 2 با حضور 800 گروه جهادی در استان، توزیع بیش از 40 هزار بسته معیشتی در بین اقشار آسیب پذیر جامعه، افتتاح طرح آبرسانی هشت منطقه شهرستان تالش، افتتاح مخزن 10 هزار لیتری آب در شهرستان سیاهکل و پاکسازی 70 هکتار از تالاب انزلی از سنبل آبی از جمله این برنامه ها است.

منشوری با اشاره به برگزاری همایش سران اقتصاد مقاومتی در قالب ایجاد تسهیلات اعتباری 150 تا 300 میلیون تومانی افزود: این همایش با محوریت ماهیگیری و بوم گردی، مرغداری، نهال سازی برگزار می شود. زراعت، زنبورداری، کشاورزی و غیره.

وی از افتتاح مسکن مستضعفان و مدرسه خبر داد و بیان کرد: ستاد نذر خون، ایجاد پایگاه های پاک زیستی، برگزاری 406 مسابقه ورزشی در سطح استان، مسح قبور شهدا و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، اعزام گروه های خدمات درمانی تا 15 منطقه کم برخوردار، ایجاد پیشخوان خدمات، نگهداری یادمان های 60 شهید و…

معاون هماهنگ کننده سپاه قدس گیلان با اشاره به برگزاری رزمایش اقتدار بسیجیان در روز ۱۴ آذرماه در مرکز استان و شهرستان ها، گفت: آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیرعمد، افتتاحیه شش نفر. کارهای فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و تخریب ساختمان ستاد کنگره شهدای استان نیز در هفته بسیج اجرا می شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید