لایه یاقوتی 36 قنات سپاه و بسیج کرمان / اجرای بیش از 1700 طرح محرومیت زدایی و توسعه محرومیت زدایی در کرمان


ساعت: 13:56
تاریخ انتشار: 1401/02/18
کد خبر: 1837231

جواد جلالی با اشاره به اینکه لایه یاقوتی 36 رشته قنات را با منابع سپاه، بسیج، خیرین و گروه های جهادی ساخته ایم، گفت: یک هزار و 761 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی با اعتباری بالغ بر 875 هزار و 761 میلیون ریال در سال 1400 ساخته شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از آرماند; جواد جلالی ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت هفته بسیج سازندگی اظهار داشت: هفت اولویت را در دستور کار داریم که اولین آن تامین آب شرب بود. با توجه به اینکه هزار و 240 روستای استان کرمان دارای تنش آبی هستند با برنامه ریزی 660 روستا در اولویت قرار گرفته اند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان ادامه داد: حل مشکل آبرسانی 450 روستا به سپاه استان و 200 روستا به قرارگاه سازندگی خاتم سپرده شده است. سال گذشته 300 روستا آبرسانی شد و از نظر تامین آب از استان های دیگر جلوتر هستیم.

وی گفت: اولویت دیگر تامین آب کشاورزی استان است و از دیگر اقدامات می توان به لایه مخروبه قنات و سیستم انتقال آب اشاره کرد که با استفاده از منابع سپاه موفق شدیم لایه یاقوتی 36 رشته قنات را انجام دهیم. ، بسیج، خیرین و گروه های جهادی. .

این مسئول گفت: اولویت دیگر ما ایجاد اشتغال در حوزه مشاغل خرد و خانگی با جذب سایت در بانک های ملت، رسالت، تجارت و صادرات است. «سال گذشته 1342 شغل و همچنین دو شغل ایجاد کردیم. کارگاه خیاطی سال گذشته شروع به کار کرد.

جلالی افزود: امسال با حمایت برخی از بانک ها شروع به کار کرده و با استفاده از ظرفیت سپاه و بسیج تجهیزات اشتغال را تامین می کنیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان کرمان گفت: محرومیت زدایی و اجرای پروژه های عمرانی از جمله مسکن نیازمندان و ارباب رجوع، خانه عالم، کارگاه های اشتغالزایی و غیره. از اولویت های سازمان است که 1761 پروژه عمرانی و محرومیت زدایی اعتبار دارد که در سال 1400 بالغ بر 875 هزار و 761 میلیون ریال انجام شده است.

وی افزود: خدمات اجتماعی از جمله کمک های مومنانه به 675 هزار و 576 بسته معیشتی در بین خانوارهای شناسایی شده در سال گذشته ارائه شد و در هفته بسیج 20 هزار بسته معیشتی را در سراسر استان توزیع خواهیم کرد.

این مسئول بیان کرد: یکی دیگر از اولویت ها رسیدگی به مشکلات حاشیه شهر است که بر ایجاد اشتغال خرد و داخلی تمرکز کرده ایم و تمرکز بر مسائل فرهنگی نیز از دیگر اولویت های سازمان است که گروه های فرهنگی جهادی و دانشگاه ها در آن حضور دارند. در حال تلاش برای آموزش برخی از دانش آموزان است.

جلالی با بیان اینکه ساماندهی گروه های جهادی را تا پایان سال تکمیل می کنیم، گفت: گروه های جهادی ستون فقرات بسیج سازندگی هستند و با هم افزایی ادارات و استفاده از ظرفیت گروه های جهادی برای محرومیت زدایی تلاش خواهیم کرد. .

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید