با توجه به تغییر شاخص های محرومیت زدایی در کمیسیون بودجه مجلس/سازمان برنامه، اقدام خاصی برای به روز رسانی شاخص های محرومیت زدایی صورت نگرفته است.


ساعت: 10:29
تاریخ انتشار: 09/09/1401
کد خبر: 1914658

جعفر قدری گفت: بررسی موضوع تغییر شاخص های محرومیت زدایی در دستور کار کمیسیون بودجه مجلس قرار گرفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ جعفر قدری در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز درباره بررسی تغییرات شاخص های محرومیت زدایی در کمیسیون بودجه مجلس گفت: این موضوع روز گذشته در کمیسیون بودجه مجلس قرائت شد اما جمع بندی آن هفته آینده انجام می شود.

وی افزود: با توجه به اینکه مدت‌هاست شاخص‌های محرومیت زدایی تغییر نکرده است، اعضای کمیسیون بودجه مجلس به این نتیجه رسیدند که بر اساس این شاخص‌ها، شاخص‌های دقیق‌تر، دقیق‌تر و دقیق‌تری می‌تواند نشان دهد. شاخص های محرومیت های مناطق مناطق محروم شناسایی شده است.

یکی از اعضای کمیسیون برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی گفت: مقرر شد این سوال که کدام یک از شاخص ها می تواند معرف محرومیت زدایی در کمیسیون بودجه مجلس باشد بررسی و به صحن ارائه شود.

کادری تصریح کرد: پس از دریافت دو گزارش با موضوع مطالعه و بررسی و مرتبط با اجرای آیین نامه داخلی، بنا به درخواست تعدادی از نمایندگان، موضوع در دستور کار کمیته بودجه قرار گرفت و از آنجایی که سازمان برنامه و بودجه بر اساس وظایف خود در راستای به روز رسانی شاخص های محرومیت زدایی، اقدام خاصی صورت نگرفته است، نمایندگان کمیسیون مربوطه این موضوع را بررسی خواهند کرد.

به گفته عضوکمیسیون برنامه، بودجه و برآورد شورای اسلامی، گزارش اولیه شاخص‌های محرومیت به کمیسیون بودجه مجلس ارائه شده و شاخص‌های مذکور در جلسه هفته آینده نهایی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در مورد شاخص های محرومیت زدایی اختلاف نظر وجود دارد افزود: موضوع انتخاب منطقه محروم به طور کلی یا تعریف شاخص محرومیت همچنان مورد بحث است.

قدری خاطرنشان کرد: منطقه ای ممکن است از دسترسی به آب شرب و سرویس بهداشتی محروم باشد اما در سایر شاخص ها وضعیت خوبی داشته باشد، هرچند هنوز در این مورد به نتیجه نرسیده ایم، اما ممکن است نتوانیم به طور دقیق وضعیت را مشخص کنیم. محرومیت های مناطق مبنای شاخص ها را تعیین کنید.

یکی از اعضای کمیته برنامه، بودجه و محاسبات شورای اسلامی گفت: تعیین وضعیت محرومیت مناطق بر اساس شاخص ها نیازمند کار دقیق برای تعیین شاخص ها در حوزه های مختلف است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید