سازمان برنامه و بودجه از پرداخت حق منطقه سربازی جلوگیری نمی کند/ بی توجهی سازمان برنامه و بودجه در پرداخت حق منطقه نظامی به مستمری بگیران


ساعت: 12:41
تاریخ ارسال: 08/04/1401
کد خبر: 1906114

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا گفت: سازمان برنامه و بودجه فعلاً جلوی پرداخت مناطق جنگی را نگیرد زیرا با استفساریه از مجلس درصدد رفع این مشکل هستیم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: برخی از استان های کشور در دوران جنگ تحمیلی با جان و دل درگیر جنگ بودند و خانه و کاشانه خود را رها کردند و فرزندان خود را تقدیم نظام کردند.

وی افزود: این استان ها در واقع هشت سال در جنگ بودند و بعد از جنگ به مدت ده سال درگیر بازسازی بودند، یعنی با وجود گذشت 18 سال از جمهوری اسلامی، تازه به ابتدای خط رسیده اند. در این دوره استان‌های مرکزی و غیرنظامی فرصت استفاده از ظرفیت‌های خود را پیدا کردند و با دلارهای ارزان توسعه یافتند.

عضو مجمع نمایندگان استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: ماموران مناطق جنگی زیر بارش موشک و بمب باران به مردم خدمات رسانی کردند.

حجت الاسلام حسینی کیا تصریح کرد: در حالی که پرداخت حق منطقه نظامی به تصویب نمایندگان مجلس رسیده بود، متاسفانه با تصمیم قاضی اکنون در سازمان برنامه و بودجه در آستانه توقف قرار گرفته است.

وی افزود: به دنبال تعلیق پرداخت به مناطق جنگی استفساریه ای را در مجلس انجام دادیم که اکنون در مرحله نهایی است که البته این موضوع طبق قانون حل خواهد شد.

نماینده مردم سنقر و قلیایی در شورای اسلامی گفت: انتظار داریم سازمان برنامه و بودجه فعلا از پرداخت به مناطق جنگی دست نکشد زیرا این مشکل حل می شود.

حجت الاسلام حسینی قیاء تصریح کرد: پرداخت هزینه های مناطق جنگی حق مردم استان کرمانشاه، اداری، نظامی و انتظامی است و بر این اساس باید در حد توان به این نیروها خدمت کنیم تا بتوانیم می توان زندگی آنها را تامین کرد زیرا ارائه خدمات بهتر به مردم در پی خواهد داشت

وی در خصوص پرداخت حقوق منطقه سربازی به مستمری بگیران افزود: پیش از این مصوبه بودیم که حقوق منطقه سربازی به مستمری بگیران پرداخت شود اما موضوع عدم پرداخت مربوط به مشکل کمبود اعتبار است که ناشی از کمبود اعتبار است. سازمان برنامه و بودجه.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید