وزیر علوم: سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی‌شود، اما می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکل جامعه را حل کند.

وزیر علوم: سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی‌شود، اما می‌توانند به جای سربازی روی طرحی کار کنند که مشکل جامعه را حل کند.

روز جدید محمدعلی ظلفی گل وزیر علوم با تاکید بر اینکه سربازی دانشجویان دکتری حذف نمی شود، گفت: دانشجویان دکتری از سال آینده می توانند به جای نظامی بر اساس برنامه ریزی برای حل مشکلات جامعه کار کنند.

محمدعلی زلفی گل در بیانیه‌ای اعلام کرد: براساس رایزنی‌هایی که با ستاد کل نیروهای مسلح داشته‌ایم و برای استفاده بهتر از توانمندی‌های فارغ‌التحصیلان یا دانشجویان دکتری، این افراد می‌توانند در عوض از طرح اعزام پسا دکتری استفاده کنند. خدمت سربازی.”

وی ادامه داد: توافقات اولیه روی این طرح انجام شده است، مقرر شد رویه های خاصی تدوین شود که در آینده نزدیک نوشته می شود.

وزیر علوم همچنین با تاکید بر اینکه خدمت سربازی دانشجویان دکتری در دانشگاه ها و دانشگاه ها لغو نمی شود، گفت: با تایید ستاد کل نیروهای مسلح به عنوان دانشجوی فوق دکتری در حال انجام این طرح هستند و این فعالیت به عنوان یک طرح در حال بررسی است. جایگزین خدمت سربازی

وزیر علوم یادآور شد: اعتبارات لازم برای طرح دکتری در نظر گرفته شده و امیدواریم این طرح به مرحله عملیاتی برسد.

ما سالانه حدود 5 تا 6 هزار دانشجوی دکترا داریم که باید به سربازی اعزام شوند. آنها به جای سربازی می توانند روی طرحی کار کنند که مشکل جامعه را حل کند.

وزیر علوم در پایان با اشاره به حقوق مشمولان این طرح خاطرنشان کرد: بر اساس تصمیم اتخاذ شده حقوق این افراد حدود یک سوم تا یک ثانیه دانشجویان عادی دکتری خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید