فکر نمی کنم روحانی و لاریجانی در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند، اما اگر لاریجانی از دولت تاییدیه بگیرد، می تواند روی صحنه بیاید/ روحانی شرایطی برای ادامه کار نمی بیند; البته مشروط به رد صلاحیت

فکر نمی کنم روحانی و لاریجانی در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند، اما اگر لاریجانی از دولت تاییدیه بگیرد، می تواند روی صحنه بیاید/ روحانی شرایطی برای ادامه کار نمی بیند;  البته مشروط به رد صلاحیت

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره احتمال حضور و نفوذ روحانی و لاریجانی در انتخابات مجلس گفت: فکر نمی کنم روحانی و لاریجانی در انتخابات حضور پیدا کنند. اما اگر آقای لاریجانی از دولت مجوز بگیرد، شاید وارد صحنه شود. به نظر من آقای روحانی شرایطی برای ادامه کار نمی بیند. البته او مشمول محرومیت است، پس چرا باید روی صحنه برود؟ کسی نیست که ریلی را که یک رئیس ساخته است عوض کند. ما فراموش نمی کنیم که آنها علیه جارخند چه فریاد زدند، اما اکنون چه روزی افتاده اند. به نظر من روحانی آدم معتدل و عاقلی است که تا رهبری نخواهند وارد نمی شود که احتمالش صفر است.

برخی معتقدند اخبار منتسب به روحانی و لاریجانی از سوی اصولگرایان طی یک هفته گذشته کارکرد انتخاباتی دارد اما برخی نیز معتقدند که موضوع تنها به انتخابات محدود نمی شود.

غلامعلی رجایی، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره آخرین اخبار روحانی و لاریجانی به Enchant گفت: به این موضوع دو نگاه وجود دارد. دیدگاه اول این است که پایگاه اصولگرایان با رویکرد رئیس جمهور متزلزل شده و صدای مجلس نیز به گوش رسیده است. قاعدتاً ارجاع وضعیت کنونی به گذشته کافی نیست و سؤال را به طور کلی تر مطرح می کنند. مثل هجمه هایی که علیه ظریف انجام شد و گفتند که او زبان بلد نیست و سعی کردند کارآمدی این افراد را پایین نشان دهند تا کارایی خودشان بهتر دیده شود. دوم اینکه حواشی جریان اصولگرا بدون توجه به انتخابات با این افراد مشکل دارند. این افراد تنها راه ادامه حیات سیاسی خود را برابری با قوای سه گانه می دانند و این سیاست در درازمدت علیه آنها خواهد بود. مثلاً در مجلس فریادهایی می شنویم که باید از اصلاح طلبان انتظار داشته باشیم، اینکه رئیسی و معاون اولش نمی توانند سکوت کنند نشان می دهد که مجلس دیگر نمی تواند از نظر رئیسی تبعیت کند.

وی در خصوص احتمال حضور و تاثیرگذاری روحانی و لاریجانی در انتخابات مجلس گفت: فکر نمی کنم روحانی و لاریجانی در انتخابات حضور پیدا کنند. اما اگر آقای لاریجانی از دولت مجوز بگیرد، شاید وارد صحنه شود. به نظر من آقای روحانی شرایطی برای ادامه کار نمی بیند. البته او مشمول محرومیت است، پس چرا باید روی صحنه برود؟ کسی نیست که ریلی را که یک رئیس ساخته است عوض کند. ما فراموش نمی کنیم که آنها علیه جارخند چه فریاد زدند، اما اکنون چه روزی افتاده اند. به نظر من روحانی آدم معتدل و عاقلی است که تا رهبری نخواهند وارد نمی شود که احتمالش صفر است.

رجایی درباره علت نگرانی اصولگرایان از اصلاح طلبان گفت: با وجود احتمال کاهش مشارکت، چرا نباید نگران باشند؟ اصولگرایان به دلیل یکنواختی و ناکارآمدی که نشان داده اند، رقیب خودشان شده اند و خودشان شکست می خورند. در سال مهار تورم و رشد تولید، قیمت ها به شدت افزایش می یابد و همین کافی است تا جریان اصولگرا نگران انتخابات باشد. اصولگرایان اصولاً با خودشان می جنگند و نتیجه این دعوا قطعاً به نفع جریان اصولگرایی نیست، بنابراین نگران هستند.

دیدگاهتان را بنویسید