اختلال در پرواز و نارضایتی مردم محصول مشترک پروژه ای است که روی زمین مانده است/ پیمانکاری که می تواند این هفته بیاید!

ساعت: 11:05
تاریخ انتشار: ۱۳۰۱/۱۰/۱۵
کد خبر: 1922040

طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه هنوز اجرایی نشده است.

یکی از اخبار جنجالی که مدت هاست بایکوت شده بود اجرای طرح توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه بود که قرار بود بدون ایجاد اختلال در برنامه پروازها به اتمام برسد در حالی که پروژه اصلی آن هنوز راه اندازی نشده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به گزارش شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، در روزهای منتهی به سال گذشته به یکباره شاهد کاهش تعداد پروازهای فرودگاه اشرفی کرمانشاه بودیم. این مشکل که در ابتدا موقتی به نظر می رسید، به تدریج گسترش یافت تا جایی که رزرو بلیط هواپیما برای مقاصد پرتردد مانند تهران باید حداقل دو هفته قبل انجام می شد.

مدت ها پس از تشدید اعتراضات مسئولان استانی و رساندن صدای نارضایتی مردم به مسئولان، سرانجام بر تعداد پروازهای فرودگاه کرمانشاه افزوده شد، اما همچنان رزرو بلیط برای سفر به مقاصد پرتردد حداقل به چهار روز زمان نیاز دارد. ، که هنوز مطلوب نیست!

آنچه نگران کننده تر به نظر می رسد طولانی شدن روند اجرای طرح توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه است که در نهایت طبق گفته دست اندرکاران هفته آینده پیمانکار پروژه مذکور تعیین می شود.

به گفته مسئولان مربوطه، در صورت انتخاب پیمانکار، پروژه توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا 12 ماه آینده به بهره برداری می رسد، یعنی حداقل تا یک سال دیگر شرایط موجود ادامه خواهد داشت و تعدادی از سفرها از جمله بیماران بستری می شود. مردم نیاز به پیگیری پزشکی دارند که بدون برنامه ریزی قبلی انجام می شود و ادامه این عمل باعث افزایش نارضایتی مردم می شود.

امیدواریم مسئولان استان کرمانشاه برای تدوین برنامه پروازی و افزایش مقاصد پروازی راهکاری اساسی بیاندیشند چرا که شرایط فعلی فرودگاه کرمانشاه برای یک کلان شهر مناسب نیست. کاهش تعداد پروازها به یک سوم تعداد قبلی تنها به 5 مقصد…

483aed8d 1046 422f adc3 48ee77047666 خبر خاکستری

طرح توسعه و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه به زودی اجرایی می شود

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار مرصاد گفت: مشکل معارضان در مسیر افتتاح باند دوم فرودگاه کرمانشاه حل شده و با اختصاص 100 میلیارد تومان آماده بهره برداری است.

وی افزود: پس از افتتاح باند دوم فرودگاه اشرفی کرمانشاه به زودی شاهد اجرای پروژه توسعه و بهسازی باند اصلی خواهیم بود.

بیاتی بیان کرد: پروژه توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه از سال 1395 با اعتباری بالغ بر 80 میلیارد تومان آغاز شد که قرار بود ظرف مدت دو سال به بهره برداری برسد.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه گفت: به دلیل تاخیر در اجرای پروژه شاهد افزایش قیمت بودیم که در نتیجه پیمانکار مربوطه نیز قرارداد را لغو کرد.

بیاتی خاطرنشان کرد: در صورت تعیین پیمانکار پروژه توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه و آمادگی وی، سال آینده پروژه توسعه و بهسازی باند اصلی این فرودگاه با اعتباری بیش از 320 میلیارد تومان به بهره برداری می رسد. .

وی افزود: با توجه به افزایش ظرفیت پروازی، پس از اتمام پروژه توسعه و بهسازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه، در تلاش هستیم تا مقاصد پروازی و تعداد پروازها را افزایش دهیم.

بیاتی اذعان داشت: در حال حاضر تعداد پروازهای هفتگی به کرمانشاه 64 پرواز است که به شهرهای تهران، مشهد، کیش، شیراز و عسلویه انجام می شود، این در حالی است که قبل از شیوع کرونا، تعداد پروازهای هفتگی به کرمانشاه به 150 پرواز می رسید.

وی شیوع ویروس کرونا و اعمال محدودیت های ترافیکی، کمبود ناوگان هواپیمایی کرمانشاه و اجرای طرح توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه را از دلایل کاهش پروازهای فرودگاه اشرفی کرمانشاه اعلام کرد.

bf2c5a90 0b72 4f99 be88 3e5aa91e0193 خبر خاکستری

پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

محمدجواد خجسته در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: فرودگاه کرمانشاه در سال 1350 به بهره برداری رسید و تنها فرودگاه 24 ساعته منطقه است و از استان های همجوار و زائران و مسافران غرب کشور پشتیبانی می کند.

وی افزود: پس از 25 سال باند اصلی فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در سال 75 با لایه آسفالت توپکا روکش شد و در سال 1386 به دلیل ایجاد ترک های طولی و عرضی در سطح باند، باند فرودگاه آب بندی شد. . از طریق اداره کل بهسازی و توسعه فرودگاه و مهندسان مشاور و آزمایشات لازم به این نتیجه رسیدند که زیرساخت های باند دچار مشکل شده و نیاز به تعمیرات اساسی و تخلیه مجدد دارد.

مدیرکل خدمات فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک تصریح کرد: در این راستا به منظور انجام همزمان پروژه بهسازی باند و جلوگیری از تعطیلی فرودگاه، پس از جلسات فراوان فرمانداری با شرکت فرودگاه ها، به منظور اجرای همزمان پروژه بهسازی باند فرودگاه، اقدام شد. با چرخاندن تاکسی وی موازی در باند اضطراری به تصویب رسید و باید به صورت محدود به صورت رعایت ساعات کار بین طلوع و غروب خورشید و امکان نشست و برخاست هواپیماهای کوچک در هنگام بهبود وضعیت استفاده شود. باند اصلی برای ارائه خدمات فرودگاهی

خجسته خاطرنشان کرد: در سال 1395 پروژه بهسازی باند و عوامل پروازی شامل طرح تبدیل تاکسی، بهسازی باند اصلی، بهسازی 38 هزار متر مربع سکوی قدیمی با بتن، توسعه 28 هزار متر مربع سکوی پارکینگ همزمان. از هشت فروند هواپیما در قالب EPC جهت مناقصه و به مدت دو سال به پیمانکار واگذار شد و پس از زلزله سرپل ذهاب در دی ماه 1394، شرکت مربوطه کار خود را آغاز کرد.

وی افزود: در حال حاضر پروژه مذکور تا 52 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در مرحله عقد قرارداد جدید توسط اداره کل فرودگاه قرار دارد.

bff07738 78a6 4ff7 9f7e c215269f9d99 خبر خاکستری

پروژه بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا خرداد ماه سال آینده به اتمام می رسد

حجت الاسلام سید جواد حسینی کیا در گفتگو با خبرنگار مرصاد نیوز گفت: در خصوص طرح بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه، پیگیری های زیادی از سوی مجمع نمایندگان استان انجام شده و به صورت موردی پیگیری و پیگیری کردم. هم در جلسه قبل مجلس و هم در این جلسه چندین بار مکاتبه کردم، دوره ای داشتم.

وی افزود: طبق آخرین جلسه ای که با رئیس سازمان هواپیمایی کشوری برگزار شد و آقایان مصری و رشیدی نیز حضور داشتند، مقرر شد پروژه توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه تا خرداد ماه سال آینده به اتمام برسد. و ظرفیت فرود و برخاستن هواپیماهای بزرگ نیز تعیین شد.این فرودگاه باید ایجاد شود.

حجت الاسلام حسینی کیا گفت: هم اکنون قسمت زیادی از این عملیات انجام شده است که البته با توجه به تعمیرات مذکور تعداد پروازها به کرمانشاه کاهش یافته است. .

وی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود کرمانشاه به طور میانگین 130 تا 140 پرواز در هفته داشته باشد و به دلیل عدم توانایی نشست و برخاست هواپیماهای پهن پیکر در باند فرودگاه کرمانشاه، تعداد پروازها کاهش یافته است. حداقل تعداد پروازها باید به 80 تا 90 پرواز در هفته برسد.

به گفته عضو کمیسیون صنایع و معادن شورای اسلامی، با اجرای طرح توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه، زیرساخت های موجود برای سالیان متمادی قابل استفاده خواهد بود و بار دیگر به مرکز منطقه ای غرب کشور تبدیل خواهیم شد. .

وی در خصوص اعلام مهلت یک ساله برای اجرای طرح توسعه و بهسازی باند فرودگاه از سوی مسئولان فرودگاه کرمانشاه، افزود: بر اساس آخرین جلسه با سازمان هواپیمایی کشوری تصمیم گرفته شد.

باید کار جهادی انجام شود تا پروژه مذکور سریعاً به بهره برداری برسد، البته شاید برای برخی از قسمت هایی که به برنامه پروازی ارتباطی ندارد یک سال زمان نیاز باشد، اما نکته مهم امکان افزایش تعداد پروازهاست. و حذف محدودیت های پروازی موجود.

من گزارش میدم شبکه اطلاع رسانی مرصاداجرای پروژه توسعه و بهسازی باند فرودگاه کرمانشاه به قدری کند پیش می رود که قبل و بعد از انتقال به مرحله بعد، دست اندرکاران پروژه این خبر را بر روی بوق و تاج فریاد می زنند.باند دوم را انتخاب کرده ایم. فرودگاه کرمانشاه و تعیین پیمانکار پروژه اصلی … که امیدوارم این بار محقق شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید