با اختصاص 100 درصد ورزش، رنسانس خواهیم داشت/ وارث 6000 پروژه نیمه تمام که هیچ پیمانکاری روی آن کار نمی کند!


ساعت: 08:38
تاریخ انتشار: 1380/02/14
کد خبر: 1839425

میرتاج الدینی: باید یک حرکت همه جانبه در حمایت از ورزش داشته باشیم

وزیر ورزش و جوانان گفت: 6 هزار پروژه نیمه تمام داریم که یک هزار و 100 پروژه تعطیل است و هیچ پیمانکاری روی آنها کار نمی کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانا؛ سیدحمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در نشستی با نمایندگان فراکسیون راهبردی مجلس شورای اسلامی گفت: جلسه فوق العاده ای بود و خیلی حرف های خوب زده شد. این نشست سرآغاز تعامل بیشتر مجموعه ورزش و جوانان با اقشار تخصصی اعم از حوزه های فرهنگی، اجتماعی و رهبری و نقطه عطفی برای همکاری بیشتر برای مدیریت بهتر و تسریع برنامه های توسعه است.

وی افزود: دیپلماسی ورزشی را یکی از دغدغه های ورزش کشور می دانم. ما 235 رشته ورزشی را در کشور مدیریت می کنیم و بیش از 2000 سازمان بین المللی در زمینه ورزش در جهان فعالیت می کنند. در حال حاضر حدود 430 مقام بین المللی توسط حدود 360 نفر برای کشورمان کسب شده است، اما تنها کسب این مقام های بین المللی مهم نیست. بلکه باید به دستاوردها و نتایج چنین مکان هایی برای ورزش در کشورمان نگاه کنیم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: این اماکن باید در شرایط فعلی با برپایی اردوهای داخلی، میزبانی از خانوارها و برگزاری دوره های علمی و تخصصی به نفع کشور استفاده شود. فدراسیون جهانی زرهان در کشور فعال است و در نظر داریم در یکی از مناطق آزاد مانند کشم و کیش دفتر توسعه منطقه ای ایجاد کنیم که مکاتبات لازم برای آن انجام شده است.

وی گفت: من چهار سال است که نایب رئیس کمیته 18 نفره تربیت بدنی یونسکو بوده ام و تمامی برنامه ها، تصمیمات و حمایت ها از ورزش دولتی جهان تحت پوشش این کمیته است. 23 اسفندماه مصادف با ولادت حضرت علی اکبر (ع) پس از 9 سال شورای عالی جوانان به ریاست رئیس جمهور برگزار شد که مصوبات بسیار خوبی را در این حوزه به دنبال داشت.

سجادی از تلاش نمایندگان مجلس برای اختصاص 27 درصد به ورزش قدردانی کرد و گفت: آزادسازی این رقم در روزهای پایانی سال خبر خوبی برای این قشر است. با تخصیص این مبلغ رونقی برای ورزش در کشور ایجاد می شود و می توانیم بسیاری از خواسته های نمایندگان مجلس را برآورده کنیم و با تزریق این منابع مطمئنم در تکمیل پروژه ها سفید خواهیم بود. ما جانشین یک سری پروژه های نیمه تمام هستیم که بیش از 20 سال از عمر آنها می گذرد و از اعضای فراکسیون راهبردی می خواهیم که برای تعیین تکلیف به ما راهکار و مشاوره بدهند.

وزیر ورزش و جوانان در پایان گفت: 6000 پروژه نیمه تمام داریم که 1100 پروژه تعطیل است و در حال انجام نیست. اگر 27 درصد تخصیص داده شود، می‌توانیم بسیاری از مشکلات را در حوزه زیرساخت‌ها و پروژه‌های ورزشی نیمه‌تمام حل کنیم تا بتوانیم انشاءالله از این مسابقات مهمی که در ایران برگزار می‌شود بهترین استفاده را ببریم. محله

سپس سید محمدرضا میرتاج الدینی آمد و گفت: فراکسیون راهبردی اولین فراکسیونی است که در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی تشکیل شده و یکی از فراکسیون های فعال این دوره است که کمیته های تخصصی مختلفی دارد و هر کدام از این کمیته ها اقدامات پیگیری مربوطه انجام می شود و کمیته ورزش با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و معاونت امور مجلس این جلسه را برگزار می کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با تبریک پیروزی ها و موفقیت های کاروان ورزشکاران کشورمان در بازی های المپیک ناشنوایان برزیل گفت: در وزارت ورزش و جوانان و مجموعه های مختلف این وزارتخانه. میدان ها، کمالات و پیروزی ها. با توجه به اینکه امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی سال تولید، دانش بنیان، اشتغالزایی نامیده شده است، باید نقش دانش بنیان و تاثیر آن را در ورزش نیز دید.

وی تاکید کرد: در دنیای امروز هر موفقیتی که بخواهیم در ورزش به دست آوریم، اگر بدون دانش و استفاده از فناوری های برتر به دست نیاید و لازم است هم وزارت ورزش و جوانان و هم ما در مجلس مهم است. توجه ویژه ای به این موضوع داشته باشیم که چگونه برنامه های مبتنی بر دانش و فناوری جدید می تواند ورزش ما را بهبود بخشد.

رئیس فراکسیون راهبردی مجلس گفت: هرچه در حوزه ورزش تلاش و حمایت کنیم و برنامه ریزی بهتری داشته باشیم آسیب های اجتماعی در جامعه کمتر می شود. سلامت، پویایی و نشاط جامعه در گرو حمایت از برنامه های ورزشی است.

وی با تاکید بر نقش ورزش در سلامت جامعه گفت: بدون اغراق باید بگوییم که هر چه تعداد باشگاه های ورزشی و برنامه های ورزشی در جامعه بیشتر باشد مراجعه به بیمارستان ها، مراکز ترک اعتیاد و ندامتگاه ها کمتر می شود. “

میرتاج الدینی گفت: باید حرکتی همه جانبه در حمایت از ورزش داشته باشیم. امروزه یکی از نیازهای اصلی جامعه این است که بتواند از برنامه های مختلف ورزشی و جوانان در عرصه ها و عرصه های مختلف حمایت کند. مجلس هم برای این امر آمادگی کامل دارد و در کمیته فرهنگی، فراکسیون های ورزشی و فراکسیون راهبردی در کنار شما خواهیم بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید