ما وارث حجم عظیمی از پروژه های نیمه تمام دولت های گذشته هستیم/ روستاها باید قطب مولد کشور باقی بمانند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا ؛ به نقل از دیار آفتاب; محمد زاهدی وفا سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بازدید هیات دولت استان مرکزی از شورای اداری شهرستان فراخان گفت: شهرستان فراخان یادآور افرادی است که در سطح ملی و جهانی به ما افتخار می کنند. ما تاریخ پرافتخاری داریم، اما باید سعی کنیم بسترهای لازم برای تکرار این قهرمانان را ایجاد کنیم.

وی افزود: حجم عظیمی از پروژه های نیمه تمام را از دولت های گذشته به ارث برده ایم و تلاش می کنیم این پروژه ها را با اولویت بودجه و شرایط اقتصادی کشور به اتمام برسانیم.

زاهدی وفا تصریح کرد: باید طبقه‌بندی مناسبی برای پروژه‌ها وجود داشته باشد، زیرا برخی از پروژه‌ها با کمک نهادهای مردمی و خیریه و برخی دیگر با مشارکت بخش خصوصی و دولتی و برخی از پروژه‌ها باید انجام شود. فقط توسط بخش دولتی اجرا می شود.

سرپرست وزیر کار ادامه داد: کشور از نظر خشکسالی و تامین آب با شرایط جغرافیایی جدیدی مواجه است و نوع آب در اولویت دولت است، مجبور شدیم برای برخی استان ها آب را از خلیج فارس انتقال دهیم.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: باید در مدیریت مصرف آب و مدیریت تولید و توزیع آب برنامه‌های جدیدی دنبال شود زیرا شاید روش‌هایی که در گذشته فکر می‌کردیم برای منابع آبی قابل استفاده باشد دیگر قابل اجرا نباشد.

وی بیان کرد: تولید برق متناسب با مصرف برق کشور پیشرفت نکرده است و در حال حاضر اولویت مصرف خانگی است، گاهی مجبوریم برق برخی از شهرهای صنعتی را قطع کنیم اما تولید برق کافی در دستور کار دولت قرار دارد.

سرپرست وزیر کار تامین آب و برق و راه ها، راه آهن و شبکه مخابراتی کشور را از اولویت های کشور در حوزه زیرساخت ها عنوان کرد و افزود: امیدواریم با اقدامات مناسب در این زمینه ها اقدامات مناسب انجام شود. بازه زمانی در سطح کلان کشور مشکلات را اصلاح می کند.

زاهدی وفا با اشاره به شرایط ناشی از خشکسالی گفت: بارندگی در حوضه زاینده رود در سال جاری به نصف نرسیده است و این نشان می دهد که وضعیت آب در برخی استان ها نسبت به استان مرکزی نامطلوب تر است.

سرپرست وزیر کار با بیان اینکه شهرستان فراخان بر بخش کشاورزی متمرکز است، ادامه داد: جمعیت روستایی این شهرستان 56 درصد و جمعیت شهری 44 درصد است و یکی از اشتباهات سال های اخیر پایین بودن جمعیت روستایی بوده است. روستا از قطب تولید کشور خارج شد، اگر قرار است روستاها قطب موتور و تولید کشور باقی بمانند، باید به بخش کشاورزی توجه ویژه شود، البته مکانیزه شدن بخش کشاورزی نیز باید باشد. در نظر گرفته شود که میانگین محصول زمین، آب و انرژی در بخش کشاورزی را می توان به حداکثر رساند.

زاهدی وفا خاطرنشان کرد: با صنایع کشور صحبت شد که در صورت امکان شبکه هایی برای پایین دست صنایع بزرگ پیشران ایجاد شود تا این صنایع کوچک در شهرهای صنعتی و ظرفیت های خالی بخش صنعتی به خوبی توسعه یابند. می تواند با صنایع بزرگ مرتبط باشد. هم افزایی دارند.

سرپرست وزارت کار گفت: در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این موضوع در دستور کار قرار گرفته است تا مجموعه ای از صنایع خرد و کوچک همگام با صنایع بزرگ کشور شکل بگیرد تا که بتوانند کارآمد و مفید باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید